{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.656 visninger | Oprettet:

Kanin med knækket fortand {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Har lige haft et mindre uheld med min søde Laban. Jeg ved ikke hvad der skete helt præcist men der kom en lyd fra buret, så troede han fik et chok over et eller andet. Gik så hen og kiggede for han stod helt stiv. Tog ham op og kunne så se han blødte fra munden. Det viste sig at hans ene fortand er knækket af. Jeg fandt resten af den på gulvet og det blødte selvfølgelig rigtig meget. Blødningen er stoppet men mit spørgsmål er så nu om jeg kan være heldig at hans tand vokser ud igen da den "kun" er knækket og ikke røget helt ud. Man kan se der stadig sidder noget tand. Og billedet her er af det stykke jeg fandt på gulvet.
Er der nogle der har prøvet lignende før? 👎👎👎❤😔


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin med knækket fortand
  • #1   21. sep 2016 Dyrlæge!!!

  • #2   21. sep 2016 Jeg tænker mere hvordan pokker, den er knækket? For det er ikke normalt sådan en tand bare knækker/falder af. Mon den mangler noget i sin kost, eller har nogle problemer med sine tænder.

    Personligt havde jeg kontaktet en kaninkyndig dyrlæge, og lige fået dem til at kigge den igennem - tanden kommer sikkert ud igen, men mine tanker kræser som sagt mere om. Hvorfor den har tabt den, og hvordan den nu får slidt sine tænder jævnt når den mangler én tand.

    Normalt når der lige er knækket et lille stykke af, så klare kaninen sig fint da det jo hurtigt vokser ud igen - men har dog aldrig set så lang ét stykke tand. Du skriver godt nok at der stadig er noget tand tilbage. Så får det mig så til at tænke har dine kanin alt for lange tænder ???


  • #3   22. sep 2016 Jeg tror desværre det har været et uheld eftersom jeg er ret sikker på han fik et chok og må ha siddet fast i tremmerne. Hans kost kan ikke rigtig blive bedre da han bliver forret med det bedste og får hø og grønt hver dag samt grene til at slibe tænderne med (hvilket ham bruger flittigt)
    - hans tænder er heller ikke for lange. Havde min mor nede hos mig idag som er tidligere vet. sygeplejerske og hun sagde det så fint ud.
    - Men jeg giver dig ret i at det ikke er normalt og det er mig også en gåde hvordan det kan lade sig gøre. Jeg ser tiden an, for han opfører sig som han plejer, spiser og drikker også som han plejer så får min mor ned jævnligt og kigger for at holde øje med den ikke vokser skævt 👍👍 smiley


  • Charlotte F
    Charlotte F Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   22. sep 2016 Kaniners tænder vokser hele tiden, - så den vokser ud igen smiley Den anden fortand bør dog nok lige klippes nogle gange over den næste måneds tid, så de bliver lige lange igen smiley Det kan gøres med en stor negleklipper (3-i-1) eller en lille skævbidertang smiley

  • #5   22. sep 2016 Charlotte: Man klipper da ikke sin kanins tænder smiley

  • #6   22. sep 2016 Jo det kan kan man godt min dyrelæge tilbyder altid sine gæster at få klippet tænder eller kløer

  • #7   23. sep 2016 Tænder bør aldrig klippes, men altid files. Et klip kan ikke undgå at gøre skade, i form af mindre revner i selve tanden. Det kommer der også ved klipning af en negl, men der gør ikke noget. Det er dog et problem ved tænder.

Kommentér på:
Kanin med knækket fortand

Annonce