{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

Josephine K
Josephine K
Tilmeldt:
19. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kaniner slås? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har to hopkaniner (Fra samme kuld) som går sammen i et bur slået sammen med en løbegård... Vi har haft dem i 4 år begge to så de er vant til at gå sammen og er rigtig gode til at enes... Men...
De er nu begyndt at skændtes lidt nu nær de bliver fodret... Jeg ved ikke om det bare fordi de er mega sultne begge to? Men den ene jager den anden væk og de kan sagtens tage et par runder eller 4 i løbegården smiley
Det skal lige siges at det er 2 hunner.

De gjorde det så igen da jeg fodrede her i aftes og blev helt bange for at det ikke var hele kaniner jeg ville komme ud til dagen efter så jeg valgte at skille dem ad... En i løbegården og en i buret hvor de så fik hver deres mad, vand osv smiley
Min mor mener dog at det er med synd at de har gået sammen i 4 år og lige pludselig bliver skilt ad... Jeg regner med at prøve at sætte dem sammen igen imorgen men syntes i også at det er syndt? Jeg har den holdning at jeg hellere vil have at de savner hinanden lidt en at de begge er døde imorgen... Og de tog adskilningen helt okay så?...


Kommentarer på:  Kaniner slås?
  • Josephine K
    Josephine K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   19. sep 2016 Jeg har været derude igen for at prøve at lukke dem sammen igen men den ene begynder igen at løbe efter den anden flere runder rundt i løbegården ...

  • #2   19. sep 2016 skil dem ad!! Kaniner er ikke flokdyr og kan for det meste kun enes når de er neutraliseret eller har ekstremt meget plads! Mine to kaniner var sluppet ind til hinanden og den ene blev bidt voldsomt i skidtet... Det kan godt ske at de har ku' gå sammen i de 4 år men så pludselig ikke kan mere. smiley
    Held og lykke smiley
    Mvh Emma


  • Josephine K
    Josephine K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   19. sep 2016 Det kan ikke lade sig gøre at skille dem ad for min mor syntes at det er synd... Har prøvet at forklare hende det men...

  • #4   19. sep 2016 Det er da mere synd at de går og bider hinanden og lever i utryghed... Find evt. en artikel på nettet om at kaniner ikke er flokdyr (og ikke burde gå samme, med mindre de er neutraliseret) og hvis den til din mor! smiley

  • Josephine K
    Josephine K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   20. sep 2016 Så hvis de bliver neautraliseret så mener du godt at de kan gå sammen uden at slås?

  • #7   20. sep 2016 Der er støre chance for at de kan gå sammen hvis de er neutraliseret da de ikke ville være forstyrret af hormoner og ville slappe mere af. smiley

  • #9   20. sep 2016 Uanset hvad, så er det jo ikke optimalt at de slås - så man må jo erkende de IKKE kan gå sammen. Så om din mor syntes det er synd eller ej, så er faktum jo at de ikke kan sammen mere. Så derfor er det jo så jeres ansvar at sørge for de ikke går sammen mere, nu hvor de ikke kan enes.

    For det bliver kun værre hvis i lader det stå til - og så har i pludselig kun én kanin.


  • Josephine K
    Josephine K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   20. sep 2016 Planen er nu at at de er skilt ad men men mor vil ikke have to bure så den ene er i løbegården og den anden i buret og så må de skiftes lidt... Men ved ikke hvad jeg skal gøre til vinter? De er vant til at gå inde i garagen i deres bur men der kan løbegården ikke stå så der er de nød til at gå to sammen eller tror i godt at de kan klare at blive ude hele vinteren?

    Hvis det bare ikke går det med at de skiftes så har jeg en veninde som mulighvis vil passe på den ene (Desværre🙁)


  • #11   20. sep 2016 Sådan er det jo desværre når man har to kaniner men kun ét sted til dem. Så må man jo finde ét andet sted til den ene hvis de netop ikke kan sammen - hvilket de jo ikke kan for ellers ville de jo ikke slås.

    Altid noget du har skilt dem ad, men syntes personligt ikke det er optimalt. Så heller findet et andet hjem til den ene - men håber du finder en løsning.


  • #12   26. sep 2016 De bliver også bedre hopkaniner, når de ikke skal være stressede- eller bidskadede - hele tiden. Hvis alle kaniner over 3½ måned kom i rum for sig selv, havde man meget bedre dyrevelfærd hos vore kaniner end nu.

  • #13   27. sep 2016 Hvad er det for et bur du har...?

  • Josephine K
    Josephine K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   27. sep 2016 Det er et alm. Bur med en ekstra hjemmelavet etage og løbegård👍🏻

Kommentér på:
Kaniner slås?

Annonce