{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse hos kaniner behandling
  • #1   19. sep 2016 Hvis det er bakterier og det kan behandles, så skal der i reglen behandling til i flere dage, før infektionen er slået ned. Jeg mener at 3 dage er minimum. Skulle det i hvert fald være hos chinchillaer

  • #2   19. sep 2016 Har den fået taget urinprøve siden du ved den har blærebetændelse? smiley Ellers vil dyrlægen starte der for at finde ud af hvor lidt eller vor meget den skal i behandling.

    http://www.kaninhaandbogen.dk/sygdom-og-sundhed-hos-kaniner/blaereproblemer-hos-kaniner/

    http://frikanin.dk/sygdomme
    UTI er den engelske betegnelse for det vi kalder urinvejsinfektion.
    Grunden til at UTI opstår, er ikke helt afklaret.
    Symptomerne er, at kaninen har svært ved at tisse, typisk fordi det gør ondt. Kalkaflejlinger i urien er ofte at finde. Kaninen udskiller calcium via urinen og bliver calciumniveauet for højt, vil det begynde at danne krystaller og urinen ser derfor grumset og tyk ud. Har urinen haft et højt calcuim indhold længe, kan der dannes blæresten eller nyresten. Disse sten er en samling af kalk. Bliver stenene for store, vil kaninen ikke længere kunne udskille dem sammen med urinen. Den eneste løsning på sten i den størrelse, er at fjerne dem operativt. Symptomer på UTI er tykt orange/brunligt urin, ingen kontrol over urinering (den drypper), urinerer på uvante steder og ofte er kaninen våd i enden. Derudover kan man opleve at kaninen bliver småtspisende og sidder og trykker sig grundet smerter, samt øger sit væskeindtag.
    Hvis der ikke findes urinsten, består behandlingen i en antibiotikakur.


  • #3   19. sep 2016 det plejer dyrlægen at sige

  • #4   19. sep 2016 Nu har hun været til dyrlægen og de tror det er kræft i livmoderen, men nu er hun sat i behandling for blærebetændelse i 4 dage, for at se om det hjælper, og at hun ligesom for en chance til. Vi ville ikke ha der skulle til at tages røgten, prøver tests osv, da hun trodsalt er 11 år gammel og det ville være dumt. Hjælper det ikke skal hun dsv aflives.

  • #5   19. sep 2016 De tror det er kræft, men behandler for blærebetændelse? smiley

  • #6   19. sep 2016 Undre mig godt nok over den behandling. smiley Ikke en særlig kompetent dyrlæge i har været ved, hvem har kigget på kaninen ?

  • #7   19. sep 2016 Ja de TROR at det er kræft, men bare for at give hende en chance blev vi enige om at jeg skulle give hende medicin i 4 dage for at se om der måske er en lille chance for at det bare var blærebetændelse. Jeg var enig i at vi gjorde det, så er ligeglad med hvad i syntes om handlingen smiley jeg ville som sagt ikke have de skulle tage prøver.

  • #8   19. sep 2016 man skal ikke bare skyde med spredhagl og behandle for blærebetændelse hvis det reelt ikke er det.

  • #9   20. sep 2016 Jeg ville også finde et andet sted. Det er sådan multiredistens opstår. Ved at man lige giver antibiotika for en sikkerheds skyld

  • #10   29. jan 2017 Update er at prinsesse fik behandling for blærebetændelse, dog fik hun konstateret kræft her den 27/01-2017 og hun blev lagt til at sove. Jeg mente ikke at hun skulle prøve at redes i en alder af 12 år smiley

Kommentér på:
Blærebetændelse hos kaniner behandling

Annonce