{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Roer"
Roer
Kan marsvin tåle roer?
Skrevet af: Tina P - 26. dec 2011
roer?:-) :kanin:
må de godt få roer?:-)
Skrevet af: Stald Kærholm - 21. okt 2013

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roer
  • #1   16. sep 2016 Foderroer er svære at støve op da landmænd ikke dyrker disse længere, da det bedre kan betale sig at dyrke alt muligt andet.

    smiley Selv får vi vores fra en sød ældre landmand som dyrker dem til sine egne dyr.
    Og vores dyr elsker dem.


  • #2   16. sep 2016 1000 tak for rådgivningen! smiley Vil klart være opmærksom på dette! Hvad fodre du ellers med?

  • #3   17. sep 2016 Alt grønt fra naturen, urter osv. som sagt her holdes piller på ét meget lavt forbrug. Og så self. masser af lækkert hø...

    Om vinteren bruger vi forsat alt det grønt man nu kan støve op, og ellers i tørrede form grønt/urter/foderroer/tørrede rødbede og gulerødder. Og de elsker det, og så lidt større mængde piller end om sommeren men forsat på lav dosis da de har så meget mere gavn af alt andet - og forsat alt det hø de kan spise. smiley Men igen fodring er meget en smagssag, så man finder en metode som fungere bedst for ens dyr og en selv. Og arbejder ud fra det, mens andre jo blot kører med 100% piller og blot hø. Trods det ikke er optimalt så fungere det da - men her stiler vi blot efter så naturlig fodring som muligt, og vi kan se stor forskel i trivslen af vores dyr.

    Kan helt klart anbefale dig denne bog, trods den er om slagtning så ER der altså virkelig gode vejledning til naturlig fodring. Så bare hop det andet over smiley (lån den evt. på dit bibliotek)

    Urban farming kaniner
    http://www.plusbog.dk/urban-farming-med-kaniner-tine-kortenbach-9788799787302/

    https://www.youtube.com/watch?v=xUjbkVqbrPk
    URBAN FARMING KANINER - find foder i naturen til dine kaniner


  • #4   17. sep 2016 Tror også selv på naturlig fodring, og fodre derfor heller ikke med rigtige kaninpiller men øko grønpiller som udelukkende består af græs og med en håndfuld urteblanding som er fyldt med vitaminer og selvfølgelig hø ad libitum året rundt, men ville rigtig gerne supplere med noget grønt her til vinter når der ikke er så meget friskt græs tilbage. Og så helst noget der ikke er for dyrt, da jeg har nogle stykker at fodre på. smiley Kunne godt overveje hvidkål og gulerødder, da det ikke er specielt dyrt. smiley Men ville gerne fodre med mere end bare to slags grøntsager så det bliver mere varieret smiley

    Tak for anbefalingen af bog! smiley


  • #5   17. sep 2016 Hvis du har have, så kan du selv dyrke dine roer (næste år)
    Jeg har et lille jordlod på 14m x 7 m, og her har jeg roer nok til vores 11-12 kaniner til vinteren - tror jeg. Lige nu får de ½ æble hver dag. + en lille smule piller.


  • #6   18. sep 2016 Det var faktisk en god ide smiley tak det tror jeg at jeg vil gøre smiley

Kommentér på:
Roer

Annonce