{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Grønt til vinteren {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley
Hvad grønt fodre I med om vinteren, når græsset er væk? Ville rigtig gerne høre om jeres løsninger og have lidt inspiration til hvad jeg kunne supplere med. smiley Helst ikke alt for dyrt, da jeg har nogle stykker at fodre på.
Pt. fodre jeg med øko grønpiller (som er 100% græs) og urter, hø ad libitum, al den græs de kan spise på de timer som de er ude om dagen, og så plukker jeg også græs til dem når de bliver "lagt i seng" i deres bur om aftnen. smiley
Til vinter ville de stadig få grønpiller, urter og hø ad libitum, men ville rigtig gerne supplere med nogle lækre friske grøntsager når nu græsset ikke er der mere. Gerne nogle grøntsager som indeholder vitaminer og mineraler. Jeg ved at gulerødder indeholder en del vitaminer og mineraler, men min dyrelæge sagde engang til mig, at man skulle passe på med give for mange...
Håber at I vil dele ud af jeres erfaringer, metoder og hvordan I anskaffer jer det grønt I fodre med. smiley
Jeg arbejder pt i netto, hvor jeg kunne spørge om jeg må tage de salgsudløbet grøntsager, men jeg arbejder der ikke i så lang tid endu, så jeg får nok brug for nogle langvarige løsninger. smiley

Mvh Emma.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grønt til vinteren
  • #1   16. sep 2016 Slet ikke nogen som kan hjælpe/dele ud af erfaringer?

    Mvh Emma


  • #3   16. sep 2016 Min umiddelbare tanke er at grønt koster det som det koster, og gratis-mulighederne (eller bare billigt) er ikke så gode i vinterhalvåret.

  • #4   16. sep 2016 Laura: Jeg fodre i forevejen med urter som en del af deres daglig kost året rundt - dog kunne jeg være interreseret i et link til hvor du køber fra - om det eventuelt var billigere/bedre end der hvor jeg køber nu. smiley

    Sweet Leaf: Jeg har bare flere kaniner at fodre på + en hest, så jeg har desværre ikke råd til at købe alt det lækre fra supermarkederne, så jeg leder efter nogle alternativer til dette som jeg godt er klar over nok ikke er lige så lækre/friske som dem fra supermarkederne... Men jeg ville mene at lidt "kedeligt" grønt er bedre end ingen grønt... Jeg plejede at fodre med gulerødder om vinteren pga. at de indeholder en masse vitaminer og mineraler og så fordi de var billige og kaninerne elsker dem, men min dyrelæge har sagt til at man skal passe på med at fodre med for mange gulerødder... Jeg fik aldrig spurgt hende hvorfor, men kunne forestille mig at det var pga. sukkerindholdet og at gulerødder også kan være hårde for maven..? Og så kunne jeg måske også være interreseret i at fodre mere varieret, så de ikke bare ville få den samme kedelige grøntsager hver dag... Har læst at roer er godt, men hved ikke hvor jeg kan anskaffe mig sådan nogle...


  • #5   16. sep 2016 Jeg har 20+ marsvin der skal have grønt hele vinteren.. jeg tror stadig ikke der er ret mange alternativer.

  • #6   16. sep 2016 Så køber du det hele i supermarkederne? Og hvad køber du til dem?

  • #7   16. sep 2016 supermarkeder eller de lokale grønthandlere. Og jeg køber stort set det samme hele året, uanset prisen.. .altså varieret grønt.

  • #8   16. sep 2016 Okay, tak for svar smiley tror så at jeg må blive lidt fattigere til vinter, med mindre der er en anden der kan svare mig hvor jeg kan købe henne...

  • #9   17. sep 2016 min som bor inde i stuen får hø året rundt, og så kommer ud i sele engang imellem smiley

    han er ikke så glad for andet end hø, piller og de der gnaverdrops (selvom han ikke er en gnaver) spiser meget lidt af græsset når vi er ude og grøntsager spiser han 1-2 bidder af og så lader han det ligge smiley


  • #10   17. sep 2016 Mine er ude kaniner, og elsker grøntsager og vil rigtigt gerne fodre med det (billigt) da jeg mener at det er vigtigt kost og godt med vitaminer og mineraler smiley Men det er jo smag og behag med fodring og så er det jo meget individuelt fra kanin til kanin med hvad er bedst smiley

  • #11   17. sep 2016 ja jeg har hvertfald prøvet siden han var lille, han er 2 år nu, og prøver stadig smiley

  • #12   17. sep 2016 Mine er ude kaniner, og elsker grøntsager og vil rigtigt gerne fodre med det (billigt) da jeg mener at det er vigtigt kost og godt med vitaminer og mineraler smiley Men det er jo smag og behag med fodring og så er det jo meget individuelt fra kanin til kanin med hvad er bedst smiley

Kommentér på:
Grønt til vinteren

Annonce