{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

vil ikke spise hø :( {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley

Jeg har en sød lille kaninunge, som er rigtig madglad og spiser næsten alt hun kan få fat i.. men kun NÆSTEN alt... Hun vil simpelt hen ikke spise sin hø, og syntes efterhånden at jeg har prøvet alt, for at få hende til at spise det. Hun går i en 135m2 kaningård med massere af lækkert højt græs, og jeg tænker at det måske har noget at gøre med at hun ikke vil spise høet?

Her er hvad jeg har prøvet:
Givet hø i madskålen, flyttet høhækken, puttet godbidder i høet (men så roder hun bare efter godbidderne uden at spise hø), lagt det løst i buret.

Først fodrede jeg hende med det hø mine andre kaninerne får og spise (lækkert velduftende hø fra en lokal landmand) men eftersom hun ikke rørte det, skiftede jeg til noget skånsomttørret hø som var meget grønnere (og dyre), men det rørte hun heller ikke. Nu prøver jeg med noget meget dyrt urtehø, som dufter noget så godt, og også er skånsomttørret, men ind til videre ser det ikke ud til at hun spiser det... dog så jeg at hun har rodet i det, her til morges, for der lå en masse af høet i hendes toiletbakke her til morges, som hun må have revet ned, men det så ikke ud til at hun havde spist det.. Jeg har prøvet alle metoderne med de forskellige slags hø, dog er jeg ikke noget til at putte det madskålen med det nye urtehø..

Hun er en rigtig besværgelig lille en.. Jeg vil så gerne have at hun spiser hø, for jeg er bange for at hun ikke får alt hvad hun har brug for hvis hun ikke spiser det..
Håber at I kan hjælpe!

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke spise hø :(
  • #1   31. aug 2016 Har du prøvet en anden slags hø?

  • #2   31. aug 2016 Hvor meget foder giver du hende?
    - Mere om du skal fjerne hendes mad det næste døgn så hun kun har hø og det græs hun går på. smiley


  • #3   31. aug 2016 Du kan gemme høet til vinter, så vil den sikkert æde det, når der ikke er mere græs.

  • #4   31. aug 2016 Min kanin vil ikke spise hø hvis det ligger løst. Hun vil spise det når hun skal arbejde for at få det. Så har en træ rulle ting som jeg fylder op med hø

  • #5   31. aug 2016 Elise: som jeg skrev har jeg prøvet tre slags lækre hø. smiley

    Nubium: Hun får sådan at hun hr spist op om morgen smiley men skal jeg så slet ikke fodre hende i dag ?

    Jørgen: men hun bliver da nød til at have noget når hun er inde om natten...

    Sara: det kunne være at jeg skulle prøve det smiley


  • #7   31. aug 2016 Cecilie: Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal fodre hende, da hun kun er inde i sit bur om natten... Hendes høhæk er allerede over hendes toilet. Mine andre kaniner spiser fint med hø, når de er inde om natten.. Her er et billede af hendes lort. Kan du måske vurdere om den er fin? den var i hvert fald meget hård og var nød til at bruge en sten for at skille den ad... er det normalt ? Ved ikke helt hvor gammel lorten er :|

    profilbillede
  • #9   31. aug 2016 hendes tænder er fine smiley jeg vejede hende for nogle dage siden og målte mad op til hende, men kan ikke huske hvor meget hun vejede, men hun skal i hvert fald have dobbelt op med mad ifh vægt indtil hun er 5 måneder smiley kunne du måske sende et billede af din kanins lort?

  • #13   31. aug 2016 problemet er bare vi har flere kaniner i den gård hun løber i, som ville spise hendes mad .. din kanins lort ser lysere og guli ud, mens min kanins ser grønnere ... kan prøve tage en frisk lort imorgen og tage billeder af den smiley jeg har allerede såret ned på hendes mad, men det har ikke hjulpet.. /: skal jeg så fodre alle kaninerne fælles ude i kaningården? eller hvad vil du mene?

  • #15   31. aug 2016 Prøver med at fodre dem sammen i morgen, hvis det fungere så må det blive på den måde (kaninerne er adskildt om natten) men skulle der komme uoverensstemmelser, så må jeg jo bare sætte hende ind i hendes bur i 20 mins tid om dagen smiley 1000 tak for hjælpen ! smiley håber på at hun vil begynde med at spise hø smiley prøvede faktisk at binde noget hø og ligge det i buret her til aften så der er lidt udfordring. måske det hjælper ? smiley

  • #16   31. aug 2016 Jeg ville skille dem ad også når de er i løbegård og det er jo forskelligt hvor meget mad hver kanin skal havde.

  • #17   31. aug 2016 mine kaniner skal ikke skilles ad. smiley Så må jeg jo bare fodre den ene kanin anderledens end de andre, med at hun kommer ind og får noget tid til at spise mad i løbet af dagen, og så resten når hun kommer helt ind om natten, eller hvad syntes du Bonnie Fawns?

  • #19   1. sep 2016 hun spiser gerne kviste og også tørret urter osv og er meget ivrig efter at spise, men bare ikke hø.. /: må prøve og se om det hjælper med omlægningen af kostplanen - heldigvis er hendes foder rigtig fiberrigt (28% træstof) så det er i det mindste noget smiley og tak for liket! Det kunne være jeg skulle gøre det, for hun vil i hvert fald godt have græs smiley

  • #20   1. sep 2016 Hvis den får græs er hø ikke nødvendigt, da hø er tørret græs

  • #21   1. sep 2016 så du ville umiddelbart ikke se det som et problem at hun ikke spiser hø om natten? jeg er bare nervøs for at hun ikke får nok stråfoder... hun er ca ude fra 8 tiden til 20 tiden.. ville hun nå og spise den mængde hun skal have inden jeg putter hende i hendes bur om aften?

  • tris
    tris Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 29
    #22   1. sep 2016 Hvis du klipper noget af det lange stride græs af .. og lige tørrer det et døgns tid,
    så er det et godt foder til om natten.

    Når jeg starter med at fodre med afklippet græs om foråret, blander jeg det med hø .. det forsvinder lyn hurtigt her, både græsset og det hø jeg har blandet i.


  • #23   1. sep 2016 nej kaniner spiser ikke 24/7

  • #24   1. sep 2016 okay, så er jeg ikke bekymret nu smiley men hvad med til vinter når der ikke er mere græs, tror du så at hun vil spise hø?

  • #26   1. sep 2016 okay, skal det så være groft eller fint græs? og hvad gør jeg til vinter? Hun spiser gerne sine urter som hun får som tilskud men det er jo ikke hø/græs ..

  • #28   1. sep 2016 Okay tak for hjælpen smiley Har du måske en ide til hvad jeg kan gøre til vinter når der ikke er mere friskt græs?

  • #30   1. sep 2016 okay tak for hjælpen smiley

  • #31   1. sep 2016 at maven er igang betyder jo ikke at den spiser...

  • #32   1. sep 2016 spise er når dyret putter noget i munden, tygger og synker.

    det gør de ikke 24/7 for så ville de aldrig sove og altid sidde præsis samme sted.

    fordøjelsen er jo stadig igang selvom dyret ikke putter noget i munden


  • #34   1. sep 2016 Nej den har behov for at spise så der er gang i systemet, det er ikke hele tiden.. Den kan godt klare ikke at spise noget i nogle timer uden det er alarmerende

  • #36   1. sep 2016 man sover heller ikke halvdelen af døgnet.

    man sover i 8 timer ca og et døgn er 24 timer


  • #38   2. sep 2016 Plukkede noget græs til hende igår og puttet det i hendes høhæk sammen med høet, og hun har i hvert fald spist græsset men høet ligger spredt ud over det hele i buret ... suk.. hun kan bare godt lide at være besværgelig.. Men tjekkede lige hendes lort en ekstra gang i dag, da jeg var usikker på hvor gammel den første lort jeg tjekkede var, og i dag var den rimelig blød, og tog også lige et billede af den smiley synes denne her lort ligner mere din kanins Cecilie smiley

    profilbillede
  • #40   2. sep 2016 dejligt smiley

Kommentér på:
vil ikke spise hø :(

Annonce