{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

håndsky kanin {{forumTopicSubject}}

hej jeg hentede en dværgvædder fra en avler sidste weekend, men hun er slet ikke til at komme til hun flygter hver gang og stamper. hun vil slet ikke have man rør ved hende. så hvordan gør jeg hende mere håndtam og tryg ved mig. har lagt grønt ind til hende og hun kommer også lidt frem og vil snuse men løber hurtigt væk igen og stamper. har aldrig fået sådan en kanin før fra en avler 😕
så hvad kan jeg gøre for vil gerne have hende i løbegård


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  håndsky kanin
  • #1   17. aug 2016 Jeg plejede at ligge noget grønt til hende, tage en stol og sætte mig lidt væk. Så sad jeg ellers bare og ventede (enten til hun kom ud, eller jeg tænkte hun skulle have fred) - jeg plejede at sidde og læse eller andet mens jeg ventede. Dag efter dag rykkede jeg stolen lidt tættere på (lidt eller meget alt efter hvor bange hun var og hvor godt det gik dagen før.)

    Håber at du kan bruge det smiley


  • #2   17. aug 2016 fik også for tre uger siden en meget håndsky kaninunge fra en avler, som havde hivet hende i ørene og benene hvis avler ikke lige kunne komme til hende, og da jeg fik hende hjem, reagerede hun lige som din kanin. Skrev også herinde om hvad jeg skulle gøre.
    Der var en som skrev at jeg skulle sætte hende på et bord og så selv sidde på en stol, og så lade hende komme over til mig af sig selv, og det hjalp ret hurigt! Hun hoppede hurtigt ned på mit skød af sig selv efter to dage og ville gerne kæle når hun sad på bordet og mit skød smiley
    Men inde i buret stampede hun stadig af mig hver hvad jeg gik forbi (havde endu ikke taget hende ud i løbegård da jeg vurderede at hun ikke var klar og blot ville blive mere forskræmt) og min nye plan var så at ligge græs og mælkebøtter ind i foran hende (selvom hun var løbet ind i hendes hus opsøgte jeg hende stadig med mad) Hun ville godt nok ikke spise mens min hånd var der til at starte med, men når jeg fjernede hånden og lukkede buret spiste hun og sådan blev jeg ved i noget tid, indtil jeg igen prøvede at se om hun ville spise fra min hånd og da hun så ville det så var hun 'tam'. Jeg måtte derefter gerne røre hende alt hvad jeg vil. Hun løber stadig nogle gange væk når jeg går ud foran hendes bur, men når hun ser det er mig så kommer hun hurtigt ud af hendes hule og vil se om jeg har noget med til hende smiley
    Da jeg havde hende nede i løbebur for første gang sad jeg selv der nede. Det var ikke særligt stort, så hun var 'tvunget' til at acceptere mig, og så når hun var tam i det lille løbebur så udvidede jeg det så hun havde mere plads at løbe på, og hvis hun stadig var tam i det (hvilke hun var), så satte jeg hende ned i min 135 m2 løbegård hvor hun nu stadig er tam og kommer hoppene for at blive nusset smiley
    Håber at mig og min kanins lille historie kan hjælpe dig! Heldigvis er kaninunger ikke så svære at gøre tamme da de er ekstrem nysgerrig af natur og er meget afhængige endu smiley


  • #3   17. aug 2016 mange tak for jeres svar. har ladet hende være i dag men hver gang hun skal have græs så åbner jeg buret og hun skal spise det tæt på mig og det har hun gjort så tror det er vejen frem smiley
    men der er lang vej endnu og frygter når jeg skal tage hende for hun flygter


  • #4   17. aug 2016 ja måske find jeres måde at gøre det på smiley Min løb ind i hendes hule når jeg åbnede buret, men så åbnede jeg bare til hendes hule og så frøs hun ligesom, og så kunne jeg tage hende. Ved godt at det måske ikke lyder som nogen god ide at tage en bange kanin op, men det var den eneste måde jeg kunne få hende ud når vi skulle kæle på bordet, og det har helt sikkert hjulpet smiley Min er så tam nu, at man skal passe på man ikke træder på hende smiley Håber at du snart får din tam! Men det er jo forskelligt for kanin til kanin hvilken måde virker bedst og hvor hurtig den bliver tam smiley

Kommentér på:
håndsky kanin

Annonce