{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP kaninkamp {{forumTopicSubject}}

HJÆLP GG!!!!

Mine to kamphaner til hun kaniner, var på en eller anden måde sluppet ind til hinanden, og de har været helt vildt oppe og slås! Jeg skynder mig selvfølgelig hurtig at putte dem i hver sit bur, og der efter tjekker jeg om de er okay. Den ene har en lille skamme i øret, men det så ikke alvorligt ud, men så kigger jeg hende ned af mod hendes skidt, da jeg har hørt at de tit går efter at bide hinanden der, og ser så at hun også er blevet bidt i hendes skidt... Det så ikke blodigt ud, der er ikke noget der er blevet bidt af og det er ikke på hendes åbning hun er blevet bidt, men der er en flænge lige op over hendes skidt - meget tæt på åbningen. Det er jo selvfølgelig hævet op, men det ser ud til at hun har vasket såret, da det ser meget pænt og rent ud.
Er der noget jeg kan gøre for hende, med hensyn til at rense det og holde det rent? Burde hun gå inde i hendes nattebur i et stykke tid, så hun ikke får jord op i, når hun graver og andet skidt i når hun ellers bare lusker rundt?
Hvad med strøelse, ville det komme op i flængen?

Håber på at I kan hjælpe mig!

(Ingen sure miner, eller nedladende kommentare tak! Jeg ved godt at sådan en situation aldrig burde have været opstået, men sket er sket!!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP kaninkamp
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   16. aug 2016 Lige for en god ordens skyld, så må jeg minde dig om, at det er forbudt at skrive udelukkende "HJÆLP" i en overskrift.

    Og så som svar på dit spørgsmål, så ville jeg rense det med klorhexidin 1-2 gange om dagen. Selvom de selv renser det, så kan der stadigvæk gå betændelse i såret.

    /Hjælpe-administrator


  • #3   16. aug 2016 okay 1000 tak!

  • #4   17. aug 2016 Man skal ikke bare proppe dyr med smertestillende, ved det mindste lille sår. Og der er ingen der kan sige at det bliver betændt, selvom man ikke opsøger en dyrlæge.
    Jeg ville også bare rense det, men jeg ville personligt nok kun rense det med klorhexedin første gang, og så bruge lunken vand fremadrettet. Kroppen er fantastisk til selv at holde bakterier ude.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   17. aug 2016 Jeg må melde mig enig med Pia.
    Der er ingen grund til at tage til dyrlæge, hvis det blot er et lille sår.


  • #9   17. aug 2016 Det vigtigste er i hvert fald, at du sørger for opstaldingsforhold, at det ikke sker igen. Det kan blive værre næste gang.


  • #10   17. aug 2016 Tak for hjælpen alle sammen smiley Hun er blevet vasket med klorhexidin og vasket hende igen senere med lunkent vand og lader det hele selv.
    Stald Unnerup: jeg kan godt forstå din bekymring, men tror ikke at det bliver til et dyrelæge besøg denne gang hvis det healer af sig selv smiley Jeg ville nok heller ikke gå til lægen hvis jeg havde et sår selvom det gjorde ondt smiley
    Jørgen: Har totalsikret deres gårde her til morgen, så de skulle kunne flyve eller være muldvarper hvis de skulle springe eller grave sig ind til hinanden igen smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #11   17. aug 2016 Kaniner er meget glade for at grave, så medmindre du har sikret bunden med et trådnet, så kan de sagtens grave sig ind til hinanden.

  • #12   17. aug 2016 Ja det ved jeg smiley Det er blevet sikret her til morgen smiley Der er kun et lille stykke inde på midten der ikke har trådnet over sig, og tror heller ikke det behøver da kaningården er 135 m2 smiley

Kommentér på:
HJÆÆÆLP kaninkamp

Annonce