{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af grønpiller
  • #1   28. jul 2016 https://www.landogfritid.dk/R%C3%A5varer/DLG_Gr%C3%B8npiller_15_kg/V19534

    Hvis det er dem står der ikke noget om det skal opløses i vand (Det ville jeg ikke gøre)

    Men så vidt jeg kan se er det kun græs, altså ingen vitaminer osv.. Så kan du ligeså godt bare lade den leve af hø uden brug af foder..


  • #2   28. jul 2016 tak for svaret smiley
    Mine kaniner ville få naturlig vitaminer igennem urter jeg køber, og derpå få deres behov dækket naturligt vis og så grønpiller som mættende foder smiley


  • #3   28. jul 2016 det er bedere med hø end grøntpiller

  • #4   28. jul 2016 alle mine kaniner har adgang til friskt og lækkert hø 24/7

  • #5   28. jul 2016 grønpiller er bare for at sikre mig at de får nok i maven smiley

  • #7   28. jul 2016 L - grøntpiller er ikke hestepiller smiley Det er piller af presset græs..

    Emma Siv - Det klare høet, der er ingen grund til ekstra piller af den grund.


  • #8   28. jul 2016 så du mener at mine kaniner skal leve udelukkende af hø og en vitaurteblanding jeg havde tænkt mig at købe?

  • #9   28. jul 2016 Hvorfor ikke selv finde blandet grønt på grøftekanter m.v. i stedet for at købe det pelleteret beregnet til heste ?

  • #10   28. jul 2016 Ja, den skal leve af hø og så suppleres op med vitaminer.

  • #11   28. jul 2016 Jørgen L: altså grønpiller er ikke som sådan beregnet til heste, der er bare mange der bruger dem til heste + kaniner har nærmest samme tarmsystem som heste og tåler det samme som dem smiley Grønpiller er udelukket sammenpresset græs. Mine kaniner kan selv finde alt det grønt de vil have eløbet af dagen da de går i en 160 m2 indhegning hvor de kan finde alt det friske græs og mælkebøtter osv de kan spise smiley De er kun inde om natten.

    *Beltane*: så de skulle så kun have deres hø og urter?


  • #13   28. jul 2016 der er jeg lidt uenig med dig, heste og kaniner spiser naturligt meget ens og deres kroppe reagere også meget ens på foder smiley
    men det er slet ikke det opslaget handler om smiley


  • #14   28. jul 2016 De grøntpiller er græs.. Heste og kaniner spiser altså det samme græs.

    Jeg ville finde nogle kaninpiller istedet for grønpiller, da de jo får græsset i deres hø smiley


  • #15   28. jul 2016 men ville kaninpiller være nødvendigt hvis de fik vitaminerne igennem noget vitaurteblanding ? altså rene urter der er fyldt med vitaminer

  • #16   28. jul 2016 Jeg ved ikke hvilke vitaminer der er i det, så jeg ville ikke undvære kaninpillerne smiley

  • #17   28. jul 2016 beskrivelsen siger:
    Et rigtig godt helårstilskud - Dette er en allround urteblanding til et bredt dækkende urtetilskud. Det er en blanding bestående af mange forskellige urter (17)

    Men netop fordi antallet af urter er stort, vil mængden af hver enkelt urt være mindre, og denne blanding kan derfor bruges alene, eller til at supplere en af de andre blandinger med.

    Sammensætning: brændenælde, lucerneurt, kamilleblomst, gyldenris, timian, lakridsrod, birkeblade, anis, vejpileurt, isop, vejbred, pebermynte, bukkehorn, merian, basilikum, hvidtjørn og salvie

    Råprotein 15,2%, træstof 18,7%, råfedt 2,5% og råaske 17,86%.


  • #19   28. jul 2016 men ville det ikke være mest naturlig fodring hvis kaninerne 'bare' fik urteblandingen, lækker hø (som de i forvejen) og al den græs og vilde planter der ellers vokser i deres kæmpeløbegård som de kan spise ? de ville selvfølgelig også få grøntsager! tænker bare at de ville få de vitaminer de har brug for igennem planterne som de vilde kaniner jo også lever af..?

  • #20   28. jul 2016 Jeg kan ikke se fidusen i de der grøntpiller...

    Så hellere Grünhopper da! smiley
    http://gruenhopper-kaninchenfutter.de/


  • #21   28. jul 2016 hvad er Grünhopper for noget ? er det noget græs/urteblanding? og er det ikke lidt dyrt til daglig fodring af 6 kaniner?

  • #22   29. jul 2016 Heste har en "normal enmavet fordøjelse". Kaninerne er "falske drøvtyggere", hvor foderet passerer en gang gennem systemet, hvorefter det samles op igen og passerer en gang mere. Det gør kaninerne egnede til at fordøje grovere kost end hestene.
    Og grøftekanterne bugner af alsidigt godt grøntfoder, så jeg kan ikke se ideen i at bruge findelt, fabriksfremstillet foder som hovedernæringskilde.


  • #23   29. jul 2016 men mine kaniner ville alligevel have fri adgang til alt som vokser i en grøftekant hele dagen, men de er inde om natten hvilket ville sige at de også skal have foder der, plus til vinter vokser der ikke nok grønt på jorden til kaninerne kan leve af det, og så skal de da have noget foder at leve af. Og kaninpiller er også fremstillet på en fabrik. ville bare hellere give dem naturlige vitaminer (igennem urterne) istedet for kunstige (igennem kaninpillerne) og ville høre om det overhovedet kunne lade sig gøre. Om vinteren ville jeg jo blive 'nød' til at fodre med grønpiller + hø hvis de skal have nok græs. Jeg har en kanin der nærmest ikke spiser hø og jeg har prøvet alt (og mine kaniner får rigtig lækkert grønt hø det dufter dejligt) og har prøvet at ligge godbidder i høet og stoppe det ind i hendes hule så hun bliver nød til at gnaske i det for at komme ind i hendes hule, men hun spiser det ikke og graver højst i det. hun spiser kun hø hvis vi ligger det ned i hendes løbegård og der spiser hun ikke engang nok... så ville det ikke være en god ide at fodre hende med grønpiller, da det ville få hende til at spise det hø/græs om dagen som hun har brug for?

Kommentér på:
fodring af grønpiller

Annonce