{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Han kanin unge {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har lige købt en han kanin unge for et par dage siden og har 2 kaniner i forvejen som er piger. Hannen bliver meget nemt meget ulækker som i at han er smurt ind i lort og pis ved skridtet og lidt på bagbenene. Er der nogen der ved hvorfor han bliver så ulækker? I forgårs prøvede jeg og få det af med baby servietter eller hvad de hedder og igår var jeg nød til og bade ham da det bare ikk ville af og han stinker langt væk af pis hvad gør jeg lige her? Han skulle meget gerne kastreres når han bliver gammel nok. Taak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han kanin unge
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   29. jun 2016 Det kunne godt tyde på, at det er noget med foderet, som får ham til at have dårlig mave.
    Hvor meget foder får han og hvad foder får han?


  • #2   29. jun 2016 Det kunne self også være han får ikk ret meget da han ikk spiser særligt meget af det og mest for hø men jeg vil skyde på mellem 1-2 spiseskefulde har sådan en lille foderskovl fra søstrene grene og der får han ca halvdelen af den. Foderet er noget jeg blev anbefalet herinde fra det er fra vet.uk mener jeg det hedder muligvis PetUK rabbit food 10 kg og så har jeg købt noget fra zooplus mener det hedder grainless er ikk sikker og noget der hedder All 4 Pets blanding noget müsli noget men der er meget lidt af det müsli i det hele er blandet sammen

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   29. jun 2016 Hvor mange gram vil du skyde på, at det er? Jeg ville stoppe med at give müsli, da det har en tendens til at give kaniner dårlig mave.
    Jeg har aldrig hørt om nogle af mærkerne.
    Det kan ske, at hans mave har reageret voldsomt på det, hvis du ikke har fået noget af hans vante foder med til at lave en blid overgang til noget andet foder.


  • #4   29. jun 2016 Okey så stopper jeg med müslien. Ja okey jeg spurgte bare herinde hvad der var bedst til kaniner som ikk var alt for dyrt men som skulle være godt. Jeg har desværre ikk fået hans vante foder med da jeg købte ham i dyrehandleren det var slet ikk meningen jeg skulle have ham men de havde lige fået ham ind så jeg var nød til og eje ham. Hvad ville du ellers anbefale af foder med græs i hvis du kender til noget?

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #5   29. jun 2016 Åha. Det er det farlige ved at købe dyr i dyrehandleren. Det skaber lidt bøvl med maven, når man ikke får det vante foder med til at lave en stille overgang til noget nyt.
    Herhjemme fodrer jeg med Møllerens Kaninguf, som kan købes i 12 kg poser for 100 kr. Det kan købes i bl.a Plantorama smiley
    Jeg har god erfaring med det og har brugt det i de 5 år, jeg har haft kaniner.


  • #6   29. jun 2016 Ja det bare trist man ikk får noget med når det derfra men det godt nok også farligt og købe dyr sådan nogen steder men jeg tjekkede ham godt igennem inden jeg købte ham så jeg ikk fik en kanin med hjem som fejlede noget. Okey det har jeg hørt om før er det pillefoder eller blandet mad er nemlig helst til pillefoder så de ikk bare spiser det de selv syns er godt smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #7   29. jun 2016 Det er pille foder smiley

  • #8   29. jun 2016 Okey mange taak jeg må lige kigge på det smiley

  • #9   30. jun 2016 sådan en unge kan dels være overfodret (og det bliver den let), dels kunne der være tale om sygdom, f. eks. coccidiose. Har den været tynd i afføringen lige fra du fik den ?


  • #10   30. jun 2016 Okey men han får ikk ret meget hos mig da han kun spiser lidt af det ca dagen efter jeg havde købt ham fik han det og tænkte det passede meget godt med at han ikk får sit vante foder men kun mit foder, hø og grønt. Han har det stadig jeg har vasket ham 1 gang dagligt i 2-3 dage nu først var jeg ikk klar over det da troede jeg bare han pissede på sig selv men da det fortsatte dagen efter tænkte jeg at jeg hellere måtte skrive her til.

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #11   30. jun 2016 Jeg ville også få fat på noget zoolac eller fibreplex. Fibreplex er bedst, men zoolac kan også gå. Det er ikke sundt for deres tarmsystem at have tynd mave.

  • #12   6. jul 2016 Hey jeg var på vej for at tage ham til dyrelægen men fandt ham desværre død han virkede ellers frisk om morgenen men da jeg ville hente ham var han stadig blød og lidt varm dyrelægen mente han var syg fra dyrehandleren af så vi ringede til dem og snakkede med dem og vi skulle komme over med ham og så fik jeg en ny med hjem og købte en unge mere.

Kommentér på:
Han kanin unge

Annonce