{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Hø der ikke støver? {{forumTopicSubject}}

Hej GG,

Jeg tror muligvis der er for meget støv i det hø, jeg giver Percy lige nu, da han i dag fik et større nyseanfald. De sidste par dage har han også gjort det, men det han havde i dag var ret kraftigt og skræmte mig faktisk en smule.

Vi køber lige nu Vitapol Siano, som han elsker, men hvis det kan give ham en infektion eller lignende, så vil jeg hellere end gerne skifte.

Er der nogen, som har erfaringer med hø der ikke støver så meget og som kan købes online?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø der ikke støver?
  • #1   30. apr 2016 Når man høster hø, er man meget afhængig af vejeret, fra græsset bliver slået og indtil det bliver tørt. Det bedste, du kan gøre på lang sigt, er at få kontakt med en landmand, når der "laves" høj, som oftest i juni måned. Så kan du få det hjem, mens det er friskt , og så kan du selv opbevare det tørt. På den måde kan du få bedst mulig kvalitet til en langt lavere pris end ved at købe forskellige kvaliteter i mindre portioner.


  • #2   30. apr 2016 Det er lidt svært at få kontakt til landmænd, når man bor midt inde i København - eller det synes jeg i hvert fald, kan godt være, jeg bare ikke har kigget nok. Men det vil selvfølgelig altid være en mulighed at få hjælp fra familie ift. kørsel, når høet skal hentes. smiley
    Men for min kanins skyld tænkte jeg mere på en her-og-nu løsning, da jeg ikke kan blive ved med at give ham det hø, jeg giver nu, hvis det skader hans luftveje eller lign.


  • #3   30. apr 2016 Er du sikker på det ikke var for gammelt?

  • #4   30. apr 2016 Det er ikke unormalt at hø støver på denne tid af sæsonen..,. det mest ustøvede hø jeg kender, det er høet fra Skovly, men de tager ikke flere kunder ind pt.

  • #5   30. apr 2016 Beltane: Køber nyt hø hver eneste uge (der er desværre kun 800 g. i de pakker vores dyrehandler kører) ^^

    Sweet Leaf: Okay, så kan det jo være jeg er heldig, at det bliver bedre med sæsonen. Avleren jeg købte Percy af bruger selv Skovly, så blev ret deprimeret, da jeg så, at de ikke tog flere kunder ind, da deres hø virker af ret god kvalitet! smiley


  • #6   30. apr 2016 Du kan som midlertidig løsning vande høet så det ikke støver så meget, det virker hos heste, så hvorfor ikke også hos kaniner? smiley

  • #7   30. apr 2016 Hver vinter render Skovly ind i at hvis de tager nye kunder ind, så er der ikke nok hø til de gamle kunder indtil næste hø... så det er sur mås ikke at være kunde i forvejen.
    Afhængig af det ene og det andet, så tages der kunder ind ved næste høst, men der er jo lidt tid til endnu.

    Deres hø er maskintørret, så jeg har aldrig oplevet hø som stadig på denne tid er lækket og som stort set ikke støver.


Kommentér på:
Hø der ikke støver?

Annonce