{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

BED UDEN GRUND?! {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg sad med min tlf og var på Netflix hvor han LIGEPLUDSELIG kom op på mig, og bed mig. Uden grund.. Det blødte ikke eller noget, men det gjorde ondt. Hvorfor gjorde han det? For op opmærksomhedens skyld, fordi han vare vil bide eller hvad? Jeg blev faktisk helt chokeret. Jeg forstod ham da han bed min mor da hun rodede rundt i hans bur lige ved maden, men da ikke nu? Jeg sad jo bare helt stille..
(Det skal lige siges at han er 11 uger)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BED UDEN GRUND?!
  • #1   28. apr 2016 Bare denne sætning siger faktisk alt *bed min mor da hun rodede rundt i hans bur lige ved maden* Han bestemmer, og vil ikke have andre på hans territorium. Og da din arm var i vejen, fik du lige et advarsels nap. ''Hey flyt dig''
    Ét er de napper når de er ude, forstået på den måde. Når de undersøger ting.
    Men aldrig om jeg vil acceptere en kanin som bider når jeg har hånden i deres bur.


  • #2   28. apr 2016 Altså jeg forstår selvfølgelig godt hvorfor han bed min mor Da hun var inde i HANS territorium, men at han bed mig ude for hans bur forstod jeg ikke helt.. Men hvis du mener at det er fordi min hånd var i vejen forstår jeg det lidt mere.. Men kan det ikke være pga. Han søgte Opmærksomhed? Han søgte op mod mig og jeg kælede ham ikke så gik han hen til min arm og bed mig. (Det skal lige siges at han er 11 uger)

  • #4   28. apr 2016 Okay tak for svar. Jeg vil bare ikke have han bliver agressiv.. Det skal lige siges at han ellers hele tiden slikker os og elsker at søge hen til os, men ligepludselig bed han istedet for at slikke. Derfor blev jeg ret chokeret. smiley

  • #5   28. apr 2016 Ud fra mine erfaringer, så gør de det kun "uden grund" (som du siger) når man sidder i vejen. Percy napper, når han vil forbi, ikke hårdt, bare for at markere "du er i min vej, og du skal flytte dig". Det er helt normalt, og en adfærd der er ret svær, hvis ikke umuligt at tage væk fra dem.

  • #6   28. apr 2016 Hvis den bed for opmærksomhed, så bed den jo ikke uden grund

  • #7   28. apr 2016 Jeg ved jo ikke om det var derfor. Det er derfor jeg spørger ind hertil smiley

  • #8   28. apr 2016 Min kan godt nappe når hun vil have opmærksomhed og hun kan godt få fat så det giver mærker, men som regel læser jeg hende i tide, så hun ikke behøver det.

  • #9   28. apr 2016 Altså jeg forstår selvfølgelig godt hvorfor han bed min mor Da hun var inde i HANS territorium, men at han bed mig ude for hans bur forstod jeg ikke helt.. Men hvis du mener at det er fordi min hånd var i vejen forstår jeg det lidt mere.. Men kan det ikke være pga. Han søgte Opmærksomhed? Han søgte op mod mig og jeg kælede ham ikke så gik han hen til min arm og bed mig. (Det skal lige siges at han er 11 uger)

    Nej, der skal ikke være forståelse over for at han som 11uger! Bider når man har hænderne i hans bur. Nu taler jeg ud fra min holdning, og der er jeg nok meget farvet af jeg avler (og derfor bare overhoved ikke vil have unger eller dyr med sådan et temperament og det er mit ansvar at det ikke føres videre) .

    Men en 11 uger unge som allerede bider når man har hænder i buret KAN faktisk kun ende galt. For bare vent når han bliver kønsmoden så kan det ende med han bliver så territorial at han går til angreb. Har desværre set og hørt dette så mange gange.

    Og det med din hånd er i vejen, er simpelhen ment på den måde du er på hans territorium! Og han som sagt ville have dig til at fjerne armen/flytte dig. Det har intet med opmærksomhed at gøre, det kan de få på mange andre måder end at bruge deres tænder. Og det med han opsøger dig, har jo intet med opmærksomhed at gøre, men som sagt så ser han det pågældende sted som hans, og der skal du ikke være.

    Det er korrekt, at nogle kaniner kan bede om opmærksomhed ved at nappe lidt i en. Men med den forbeskrives du kom med. Så er jeg faktisk 99% sikker på det intet har at gøre med opmærksomhed, og slet ikke når han er så ung. Og allerede har en uønsket adfærd i hans bur.

    Jeg kan virkelig kun håbe, at der ikke kommer ét indlæg om nogle mdr. at han pludselig går til angreb på alt og alle, for alle mine lamper lyser. Når en unge på kun 11uger allerede viser tegn på at ville angribe når man har hænder inde ved ham.

    Derfor kan det ikke siges nok! Køb aldrig fra private, eller dyrehandler. Men gå til avler, hvor du kan se dyrens forældre + har en garanti for at der ikke bliver skam avlet på alt muligt, med dårligt sind osv.


  • #10   29. apr 2016 Men inden Han virkelig Bed Hårdt til på min mor så bed han hende forsigtigt 2 gange inden. Han advarede hende. Det var bare min mor som ikke tænkte sig om. Så bed den 3. Gang hul, men ikke pga. Kaninen. Det var hendes egen skyld. Er det så os uønsket adfærd? Enhver kanin burde da forsvare sig hjem og mad. Så ikke det her som et problem. Men det var nu mere det med at jeg sad oppe i min seng sol han ikke plejer, og kommer på til mig og bider mig. Det bløder godt nok ikke men fik 2 mærker.

  • #11   29. apr 2016 Uanset hvordan du forsøger at ''undskylde'' for ham. Skal en 11ugers unge altså ikke nappe/bide når man har sine hænder i dens bur! Punktum... Det er super dårlige tegn, at han allerede udviser den form for adfærd. For det er lige grobund til noget som bliver endnu værre.

    *Men inden Han virkelig Bed Hårdt til på min mor så bed han hende forsigtigt 2 gange inden. Han advarede hende. Det var bare min mor som ikke tænkte sig om. Så bed den 3. Gang hul, men ikke pga. Kaninen.*

    Den er jo helt klart meget territorial, og uanset HVAD så skal den ikke bide når man har sine hænder i dens bur. Og nu lære han så at hvis han bider, så fjerner i jer fra HANS og så ender det med at man pludselig har en meget aggressiv kanin som man slet ikke kan komme til. Og igen 11uger er altså ALT for tidligt at bide i. Det er typisk når de bliver ordenlige kønsmoden at de kan begynde på denne uønsket adfærd, men så lille en kanin som allerede gør det nu - har virkelig stor chance for at ende helt galt. Her snakker jeg af erfaringer, og kan fortælle dig at en unge som gjorde sådan, var simpelhen havnet i vores fryser uden tøven! Der er ingen undskyldning, og din mor har intet forkert gjort. Det er og bliver, helt forkert og meget uønsket adfærd fra din kanin af.

    Er det så os uønsket adfærd? Enhver kanin burde da forsvare sig hjem og mad.

    Ja det er uønsket adfærd, uanset hvordan du forsøger at dække det ind.
    NEJ, overhoved ikke - hvor har du det fra? Ønsker du da ét kæledyr som angriber dig hver gang, den skal snakkes eller fodres ? (Ville i acceptere hvis i havde en hund med sådan en adfærd? Som bider når i er i nærheden af dens kurv, madskål osv. - Nej vel. Ingen kæledyr skal bide uanset om det er store eller små. Så er de jo netop ikke egnet som kæledyr. Og det er sådan en adfærd vi mange opdrætter kæmper for at få væk fra avlen! For det er jo ikke gode kæledyr... Jeg kan forstå hvis det var en ældre hunkanin med unger, det er eneste tidspunkt vores får lov til at være letter territorial da det simpelhen er beskytter instinkt. Men der ud over har de bare af at holde de tænder for sig selv, ellers er de ikke i vores stald.

    Kan fornemme, at det går lidt ind af det ene ører og ud af det andet. Og det er meget trist, for lur mig om ikke mange mdr. så står man med ét kæmpe problem med en kanin som man ikke kan komme til - snakker af erfaringer og kun en meget lille procent del, af unger med denne adfærd retter sig ind. Og største delen, ender med at blive givet væk fordi man slet ikke kan komme til dem.

    Men hvis du syntes det er helt normalt adfærd, og det ikke generer dig med en kanin som bider - så kan jeg virkelig kun ønske dig alt held og lykke. Og håber at den ikke får bidt nogen alvorligt.

    Men det var nu mere det med at jeg sad oppe i min seng sol han ikke plejer, og kommer på til mig og bider mig. Det bløder godt nok ikke men fik 2 mærker.

    Og det er netop også det jeg svare på, jeg fortæller dig at ud fra det baggrunds historie du fortæller - at det hele skal ses som en helhed. Derfor er jeg virkelig nød til at slå fast. At din kanin har meget uønsket adfærd, med at bide. Og derfor har den også været efter dig da den var ude, da den ikke vil have dig på hans territorium. Og det samme med når han bider i hans bur. Og derfor fortæller jeg i helhed hvad der kan ende galt, så du er meget obs. på dette. Og ved hvad det kan ende med hvis det forsætter - for det er ikke normalt at en 11 ugers unge opfører sig sådan.


  • #13   29. apr 2016 Uanset hvilken alder en kanin har, så er det uønsket adfærd, at de bliver aggressive i deres bure. Som ejer er det dig, der skal vise sig som den "dominante" kanin i flokken, og din kanin skal være "under" dig. Både du og din mor burde være i stand til at gøre rent i hans bur, mens han er der, uden der er nogle problemer - det vil sige, hvis han er avlet med et godt temperament, hvilket det ikke lader til er tilfældet.
    At kaniner beskytter deres territorium og bliver aggressive sker som regel først, når de bliver kønsmodne, hvilket også er grunden til at man kastrerer/steriliserer dem, så trængen til at være territorial forsvinder, men at din kanin allerede viser den adfærd nu, er ikke et godt tegn.
    Prøv eventuelt at se denne video, som snakker om det at have en aggressiv kanin, og hvad man kan gøre som ejer: https://www.youtube.com/watch?v=1abIFF_fgpY


  • #14   29. apr 2016 Det var en virkelig god video. Den gav mig en masse inspiration til hvad jeg nu vil øve med den lille fyr. Forresten han har kun bidt en gang og har haft hånden ind idag uden han bed mig, og han slikker os rigtig meget og nærmest hele tiden når han går forbi os. I hans bur er der en "Port" han selv går ud og ind af når han vil rundt i huset eller være inde og sove/spise/være på toilet. smiley (er du/i sikre på at det er uønsket adfærd elle om han bare blev forskrækket over min mors hånd som kom over ham, hvilket han jo ikke kunne de, da hans øjne er ude i siderne, som man hører i videoen. Det med han bed mig udenfor buret er nok fordi min hånd var i vejen. Ddt har jeg læst at de ret tit gør, hvis noget er i vejen. Hvilket min hånd var, syntes han.. smiley

  • #16   29. apr 2016 Mavis: Hvis man ikke har planer om at avle er det stadig en god ide at gøre det, da chancen for at aggressiv adfærd forsvinder er ret stor (men alle kaniner er selvfølgelig forskellige, det er jeg klar over, og hvilket jeg nok skulle have udtrykt, men ja... når normen er den anden, så taler man som regel ud fra den) smiley

    Nora Y: Er glad for at høre, at det ikke er noget han gør hele tiden, så kan det godt være han bare blev bange og at du var i vejen, bare husk altid at holde øje med hvor ofte sådan nogle ting sker i fremtiden ^^


  • #17   29. apr 2016 Nanna A: tak for videoen ellers! smiley
    Den sætter jeg stor pris på. For når han er kønsmoden kan det jo være han begynder på det.. Ja.. Men så må vi jo kastrere ham?


  • #18   29. apr 2016 Det er i hvert fald det der anbefales (også fordi hanner har en tendens til at strinte, og en kønsmoden kanins urin lugter ikke specielt godt, hvor en kastreret/steriliserets er duftsløs), men som Mavis også siger er der en chance for, at det ingen effekt har. Min kanin Percy er 13 uger og ikke aggressiv på nogen måde, men vi får ham alligevel kastreret, når han engang bliver kønsmoden (hvilket sker mellem 12-16 ugers alderen), både på grund af de nævnte grunde, men også fordi jeg ikke ser nogen grund til at han går og er seksuelt frustreret uden at kunne agere på det ^^
    Hvis du kan lide videoen, burde du se de andre, som de har lavet. Det er generelt rigtig god information man får smiley


  • #19   3. maj 2016 Hvis det var mig, der havde solgt sådan en kanin, ville den øjeblikkelig blive byttet. Jeg er overbevist om, at det ikke ender godt med sådan en kanin. Har du snakket med sælger om det ?

  • #20   3. maj 2016 Jørgen prøv at læse tidligere kommentare smiley

Kommentér på:
BED UDEN GRUND?!

Annonce