{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.746 visninger | Oprettet:

Inde OG ude kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej GN

Jeg har fået mig en ny lille kaninunge, og jeg har tungt mig at have det både skal være en indendørskanin, og udendørs. Det foregår sådan at når jeg er i skole, som er til klokken 15. Er kaninen udenfor i læ selvfølgelig. Så når jeg er hjemme ca. Klokken 15:20 tager jeg ham med en. Spørgsmålet her er bare om den kan blive syg af, at komme fra udenfor selv det har været lidt koldt til indendørs som er stuetemperatur. For mine forældre vil helst ikke have den fast inde. Det skal lige siges at den så (nogle) gange kommer ud og sove, andre ganger sover de i et ekstra lille bur vi har herinde. Vil bare sikre mig, at det ikke er dårligt for ham.
PS: hvid i har nogle gode råd omkring kaniner og hvad der er bedst for dem så kom med dem. Fx omkring hvordan i passer jeres kaniner, og deres daglige aktivitet og den slags. tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inde OG ude kanin?
  • #1   24. apr 2016 Er det året rundt du vil gøre det?
    Problemet er at kaniner sætter pels efter forholdene. Så når temperaturen er ca. den samme inde og ude, så kan man godt gøre det, men ud over det, er det synd at rykke rundt på den. Den vil enten få det meget varmt, hvis den sætter vinterpels, og du så tager den ind. Det kan potentielt føre til hedeslag.
    Hvis den derimod ikke sætter vinterpels, vil den fryse når den er ude, og det er koldt, og det kan så gøre at den får en række sygdomme som følge af det.


  • #2   24. apr 2016 Hvad så hvis det kun er inde ca. 3 timer i døgnet højst.

  • #3   24. apr 2016 Det kommer stadig an på årstid
    Forestil dig at det er midt om vinteren. Du har taget din vinterfrakke på, så du kan holde varmen. Så går du indenfor, og venter 3 timer med at tage den af.


  • #4   24. apr 2016 Kan jeg så om sommeren både have ham inde og ude, og så om vinteren kan jeg være ude med ham i vores garage og kæle med ham, mens man fx drikker varm kakao. Eller hvad syntes du?

  • #6   24. apr 2016 Hvis den er i en garage med tæppe over buret. Kan de så holde ud til at være inde noget af dagen, hvor man lige putter lidt med den, eller leger, og så senere lukker den ud i dens bur med masser af halm og en kurv med et varmt tæppe i, mens der over buret som sagt før er et tæppe så der ikke trænger for meget kold luft ind selvom han er i en tæt garage. (Selvfølgelig er tæppet ikke over hele buret, men der er en kvadrat del af buret som den kan kigge ud af)

  • #9   24. apr 2016 Det lille bur hopper han selv ud og ind i når han vil slappe af, eller hoppe rundt og lege.
    Så må jeg snakke med mine forældre om jeg kan have kaninen til at bo inde på mit værelse.. For vil undgå at han bliver syg. Er faktisk ret bange for at han kunne blive syg hen af natten nu hvor han har været meget inde og ligepludselig nu er inde i garagen..


Kommentér på:
Inde OG ude kanin?

Annonce