{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

marsvin - bur og antal marsvin {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg har marsvin for 1. gang
har en han der lige er kastreret og har modtaget en hun der mgl. et hjem (venter med at sætte dem sammen til han er klar)
mit spørgsmål er hvor mange hunner kan man ha' til en han - mit bur er 160x80?
er der noget jeg skal være obs på når jeg sætter dem sammen?

på forhånd tak
jeanette


Kommentarer på:  marsvin - bur og antal marsvin
  • #1   4. feb 2016 Jeg har en flok på 4 hunner på 200x60 og så har jeg også en flok på 4 hunner på 130x60. Grunden til dette ligger i deres kemi. Den ene flok er så afhængige af hinanden, at de alligevel ikke udnytter pladsen, mens den anden flok gerne kan have behov for at søge fred fra hinanden.

    Start med den ene hun og så kan du altid se, om du har lyst til at få flere og så tænker jeg, at du kan få 2 til, så du i alt har 3 hunner og 1 kastrat. Hvis det er det, du har lyst til.

    Når du sætter dem sammen, kan det godt virke voldsomt. De vil brumme, parre, nappe ud efter hinanden og møve rundt. Det vigtige her er, at du IKKE blander dig og IKKE skiller dem ad. Det nytter ikke noget at skille dem ad og sætte sammen igen og skille ad og sætte sammen igen. Når de først er sat sammen, skal du lade dem finde hierarkiet selv. Du må KUN gribe ind, hvis de reelt slås - altså, hvis de låser sig fast på hinanden og ruller rundt, der opstår bidsår etc.


  • #2   4. feb 2016 smiley tusind tak for svar - lige et tillægs spørgsmål
    er det lige meget med min han kun vejer 810 g og at hun vejer 1300 g?


  • #3   4. feb 2016 Ja, i og for sig er det ganske ligemeget, men det kan godt være, at hun mener, at hun skal bestemme, fordi hun er størst. Men som sagt, det skal de nok selv finde ud af smiley

  • #4   4. feb 2016 smiley glæder mig til at sætte dem sammen
    dyrlægen sagde jeg kunne efter 14 dage, men læst her der skulle gå 4 uger -
    hvorfor siger dyrlægen så 2 uger?


  • #5   4. feb 2016 Fordi det ikke er alle dyrlæger, der er lige kyndige smiley Jeg ville vente 4 uger.

  • #6   4. feb 2016 ok brugte ellers hende alle anbefalede der operere via bugen
    men så venter jeg til der er gået 4 uger


  • #8   4. feb 2016 smiley de er i løbegård hver dag - men pt hver for sig
    skal jo ikke have unger


  • #9   4. feb 2016 smiley men de vil hellere nusse end løbe rundt alene gg

  • #11   4. feb 2016 smiley tusind tak for jeres svar

  • #12   5. feb 2016 satina - hvor lang tid er de om af finde ud af hierarkiet, og hvorledes med grønt - gives det i samme fad eller 1 fad til hver ?
    på forhånd tak for svat smiley


  • #13   6. feb 2016 Vi har et 140x70 cm bur til en kastrat og 2 hunner smiley Synes det liiige går an - især fordi Lillemanden har en hængekøje, der strækker sig helt henover i den ene ende, som han kan være oppe på smiley
    Vores to piger var 2 1/2 år og vejede 1300g hver, da Lillemanden på 5 mdr og 660g blev sat ned til dem. De kæmpede ret voldsomt de første 24 timer og efter 36 timer var der kommet ro. Dér havde Lillemanden fundet ud af, at Pjuskepigen var den dominerende, så hende skulle man holde sig laaangt fra og Puttemusen gerne lod ham gemme sig bagved hende, når vi kom. Du kan se en video blandt mine videoer, hvordan det gik efter 28 timer smiley Dér er det Puttemusen han støder ind i smiley
    Tror det vil gå noget nemmere, med to, der ellers går alene smiley Men hav is i maven og tænk, at så længe, der ikke er sår, så skal det nok gå smiley Hav evt en fejebakke klar, til hvis der skulle komme rigtig kamp smiley - Det tror jeg så ikke på, at der gør smiley
    Vores er nu så gode venner, at vi kan tage på weekend med dem i et mindre bur smiley


  • #14   6. feb 2016 Lillemanden's 1. sal smiley

    profilbillede
  • #15   6. feb 2016 Derudover er sådan en træbro et godt køb smiley Vi har købt en mellemstørrelse, som er MEGET populær, selvom den ikke er så stor smiley

    profilbillede
  • #16   6. feb 2016 Giv dem forresten masser af grønt, når du vil sætte dem sammen, så de har andre ting at tænke på, og de kan spise sig mætte, så der er mere ro på smiley

  • #17   6. feb 2016 tak jette - jeg satte dem sammen i går og ja jeg skulle have is i maven - sikken de kæmpede, men nu 1 døgn senere er det mindre vildt og det virker til de syntes godt om hinanden allerede - satina sagde jeg skulle sprede deres grønt i buret - og det gjorde jeg(7 forskellige slags) og ingen slåskamp om maden så det var godt at få det at vide.
    smed nogle kviste tørret timian i deres dagration af hø og der var heller ikke nogle problemer med det.
    så rart med jeres hjælp når det er første gang jeg har marsvin, dejligt jeg kan trække på jeres viden
    tusind tak
    nb: har en stor træbro og der lå de sammen i morges da jeg stod op smiley smiley


  • #18   6. feb 2016 Nuuurrrhhh hvor cute, når de sådan ligger sammen smiley
    Ja man skal åbenbart have is i maven, når de sættes sammen de små smiley Dejligt at det gik godt smiley


Kommentér på:
marsvin - bur og antal marsvin

Annonce