{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.758 visninger | Oprettet:

Rasmussen .
Rasmussen .
Tilmeldt:
9. apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Kælekaniner hvilke racer?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Går med ideen om at forære mine 2 paptøser på 3 år og 7 år en kanin hver med hvad der nu skal bruges til hold af kaniner..

Hvilke racer/blandinger egner sig bedst til mindre børn?

Jeg ønsker selv at bygge buret / volieren sammen med tøserne men Hvor stort bør et bur/voliere mindst være der skal rumme 2 kaniner som skal have plads til at lege/hygge sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kælekaniner hvilke racer??
  • #1   16. apr 2010 Mit råd vil være dværgkaniner endten hermeliner eller løvehovder eller de to racer blandet med hinanden.. Min er 75 % hermelin og 25 % løvehovede smiley

  • #2   16. apr 2010 jeg ville give dværgvæddere, eller væddere , da jeg har tabt mit hjerte til dem smiley

  • #3   16. apr 2010 Kaniner bør ikke gå sammen.

  • #4   16. apr 2010 Kaniner kan godt gå sammen under visse betingelser !

  • #5   16. apr 2010 Rikke H

    Der vil jeg klart holde med Anne kaniner bør ikke gå sammen, 2 hanner er ude lukket og 2 hunner ville jeg heller aldrig sætte sammen.


  • #6   16. apr 2010 jeg ville vælge dværgvædder, syntes de har et dejligt roligt tempermang

  • #7   16. apr 2010 Som sagt, kaniner kan godt sættes sammen under visse betingelser.

    En han og en hun kan sættes sammen under den betingelse at hannen er kastereret. Det kan blive kærlighed ved første øjeblik.

    Hunner KAN også godt gå sammen hvis de er fra samme kuld. Ikke i alle tilfælde går det. men det kan lade sig gøre

    To hanner KAN også godt sættes sammen hvis de er fra samme kuld og begge bliver kastereret. ikke i alle tilfælde går det. men det kan lade sig gøre

    Det er min egne erfaringer


  • #8   16. apr 2010 Men det er ikke det som dette emne går ud på.. Jeg foreslår stadig dværgkaniner smiley

  • #9   16. apr 2010 Helt klart hollændere eller Dværg vædder.
    Hermeliner er nok lidt for små til dine børn da de jo ikke er ret store og hurtigt kan føle sig utrygge smiley
    DV har et rigtigt godt sind smiley Det samme med Hollændere.


  • Rasmussen .
    Rasmussen . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   16. apr 2010 Tak for jeres input allesammen ;O) Vil tjekke de kanin racer ud i nævner, men ja det skal os være kaniner der kan og vil holdes af små piger uden at bide/kradse (pigerne skal selvfølgelig lære at håndtere dem korrekt )

    Kan se der er delte meninger om 2 kaniner der skal gå sammen, nå men hvad nu hvis pladsen er til at de kan få et KÆMPE udendørs voliere f.eks 5 kvm eller mere, som de frit kan benytte og 2 eller flere inderum / sovepladser.

    Nogen der har erfaringer eller viden om hold af kaniner hvor der går flere sammen, vil gerne vide hvor meget plads skal de have for at det er forsvarligt? har set i zoo og dyreparker at der går flere kaniner sammen men om de er kastreret, steriliseret eller søskende ved jeg selvfølgelig ikke;O)


  • #11   16. apr 2010 Kaniner bør ikke gå sammen.
    Med mindre at man er utrolig kaninkyndig.

    Jeg vil ALDRIG have kaniner sammen, lige gyldig hvor meget plads de har.


  • Rasmussen .
    Rasmussen . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   16. apr 2010 Anne A.

    Må indrømme at jeg ikke ved ret meget om kaniner, men ville 2 kaniner ikke have glæde af hinandens selskab??


  • #13   16. apr 2010 Jo de ville, efter min erfaringer så vil de have glæde af hinanden , og når de får så stort et voliere så vil der nok ikke være de store problemer, så længe du køber fra samme kuld smiley

  • #14   16. apr 2010 Jeg ville aldrig sige at det er ok at ha 2 kaniner sammen for lige meget hvor stor plads de har kan de stadig laver rigtig grimme skader.

    Og jo det ser da hyggeligt ud når de ligger der og nusser men man skal godt nok være vågen hvis man har dem og gå sammen, jeg personligt ville ikke sælge 2 kaniner som skal gå sammen om de så havede en heste boks at gå i.


  • Rasmussen .
    Rasmussen . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   16. apr 2010 Rikke H

    Er det dværg kaniner du mener der kan gå sammen? hvilke dværg kaniner er det i så fald? kan se der er flere racer af dværg kaniner..

    Tanja H.

    Det kan godt ske det en god ide der skal tråd imellem dem, De bider vel ikke hinanden igennem en tråd med lille maske størrelse f.eks voliere tråd som er 0.9 X 20 mm i maske størrelsen??


  • #16   16. apr 2010 vil gerne give rikke h ret,
    du kan jo købe to fra samme kuld , og kan de ikke gå sammen så må i jo dele buret op, eller lave et mere smiley


  • #17   16. apr 2010 Nej de bider ikke hinanden gennem tråden smiley ..

    Jamen som sagt så har jeg gode oplevelser med hermeliner og løvehoveder og de er temmelig blide i temperamentet specielt hannerne smiley .. Jeg har dog også haft dværgvæddere og de er også søde


  • #18   16. apr 2010 Kig evt. på min han er 25% hermelin og 75% løvehoved smiley

  • #19   16. apr 2010 Om de er fra samme kuld eller ej er det ikke sikkert de kan enes så snart de er køns modne og til tider før jeg har haft unger på 11 uger som ikke kunne gå sammen også fra samme kuld.

    Jeg vil klart sige der skal være tråd imellem dem, her hjemme er det ikke bare tåd men plader så de ikke laver skader på deres nabo.


  • Rasmussen .
    Rasmussen . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #20   16. apr 2010 Det må blive med opdelte bure/voliere, Det er den mindste sag ;O)

    Hvordan med vinter / sommer perioden? Har tænkt på at bygge 2 sove pladser pr kanin ( 1 indenfor og 1 udenfor).

    Hvordan er det med varme/kulde/sol/frost bør det udvendige være delvist overdækket for at give skygge og hvad for temperaturer er kaniners optimale ?



  • #21   16. apr 2010 Jeg vil også anbefale dværgvæddere - de er rolige og blide, samt de har en rigtig fin størrelse smiley Min erfaring med løvehoveder og generelt "stritøre-racer" er, at de er lidt mere livlige og "sprælske" i hvert fald til så små børn smiley
    Hvor vidt de kan gå sammen vil jeg ikke blande mig så meget i. Tror på at nogle gange går det, andre gange ikke smiley
    Kaniner kan stå ude hele året, hvis bare de har en varm kasse at gå ind i om vinteren. Ligeledes skal de have mulighed for læ i blæst og regn, og skygge på en varm sommerdag samt rigeligt frisk vand. Noget af volieret (hvis ikke det hele) ville jeg nok også ligge tag over, så jorden ikke bliver smattet og mudret i regnvejrs- og sneperioeder.
    Husk desuden at grave et stykke ned og ligge trådnet i bund og op ad sider, så kaninerne ikke kan grave sig ud og rovdyr ikke kan grave sig ind smiley
    Ellers lyder det, som om det bliver nogle heldige kaniner, I anskaffer jer smiley Dejligt med nogen, der sætter sig så meget ind i det hele, inden anskaffelsen smiley
    Skulle I være interesserede har jeg 7 flotte unger af forældredyr med super temperament, der er salgsklare om knap 8 uger smiley
    Held og lykke med det hele smiley


  • Rasmussen .
    Rasmussen . Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   16. apr 2010 Hej Nanna.

    Det med at lave voliere / udendørs plads til kaninerne, der har jeg en del erfaring fra fuglehold i voliere som jeg kan "overflytte" til kanin verdenen med at afdække voliere fra vind og vejr i den kolde tid samt holde ubudne gæster ude osv osv ;O)
    men jeg er interesseret i oplysninger om hvilke temperaturer kaniner skal holdes under for at de trives, det er mht hvilke materialer man kan bruge til at overdække taget og siderne til det udendørs med i vinter/sommer tiden ;O)

    Det indendørs/Sove hulen har jeg en ide om at det skal isoleres således at det så vidt det er muligt altid har en nogenlunde jævn temperatur alt efter årstiden.


  • #23   16. apr 2010 Hmm specifikke temperature havde jeg ikke umiddelbart nogen viden om, men i følge underståede temperatur, tåler de ikke varme på over 27 grader. Desuden står der en masse andet fornuftigt om kaninhold smiley
    (link fjernet)

    Præcis hvor meget frost, de kan tåle, kan jeg ikke umiddelbart finde noget om, men da mine kaniner stod ude var der da sikkert helt ned til minus 10 grader hvis ikke mere nogle gange, og det kom de fint igennem uden forkølelse eller noget smiley Så længe de har en god kasse med masser af halm og læ smiley Ellers kan man jo gå ud fra de sikreste og f.eks. gå ud fra at de ikke skal have det koldere end minus 5 grader f.eks. smiley


Kommentér på:
Kælekaniner hvilke racer??

Annonce