{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Scheckeblanding og Belgisk hare? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley

Har en stor han (ikke kast.) kanin på 4 kg. og er en scheckeblanding på 3 år.
Har haft ham i en månedstid nu, og han er simpelthen så sød og dejlig.

Har tænkt på at anskaffe mig en belgisk hare og af den grund har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med.

- Vil min nuværende kanin sætte mindre pris på mig, hvis han fik en anden kanin-ven? smiley
- Er belgiske hare meget anderledes end de øvrige kaninracer?
- Hvor finder jeg en med belgiske hare, som jeg og min nuværende kanin kan kigge og hilse på?

Vil gerne have to hanner, og ved at det kan være en svær kombi, men prøver gerne lykken, at finde en hvor begge - trods køn - alligevel kan finde et venskab i hinanden. smiley

Det er meningen at der snart skal bygges en løbegård udenfor, men nogle timer om dagen har jeg ham som indedøres fri-kanin. Kan dette fint fungere, hvis man giver kaninen mulighed for at benytte varmlampe ude, og holder det indedøres (min lejlighed) på max. 22 grader?


Kommentarer på:  Scheckeblanding og Belgisk hare?
  • #1   17. nov 2015 For mig lyder det slet ikke velovervejet det du har gang i. Kaniner har ikke samme menneskelige følelser som vi har. Kaniner har ikke decideret en form for behov for venner som vi har samt kaninerne skal kastreres og havde masser af plads. Du kan finde nogle belgiske hare herinde.

  • #3   20. nov 2015 Da jeg hentede ham, fik jeg godt afvide af mit selvskab i løbet af dagen var tilstrækkeligt, men syntes bare at læse flere steder, at en kanin i sit eget selskab det meste af dagen, ikke er særlig rart for dem. Det meste af tiden er ofte han ude, altså i sit eget selvskab.
    ..men dette trives han måske helt fint med, trods mit (af og til) syn på det? smiley

    Syntes kun at jeg kunne finde én belgisk hare herinde, som iøvrigt ikke var til salg.

    De vil få den plads de har brug for, både ude og inde.
    ..men tak for svaret smiley


  • #8   20. nov 2015 0 sekunder siden
    Ja, det kunne være mere velovervejet, men måtte starte et sted, ellers kommer jeg hverken af -eller videre med min tanke. Denne gang her, og takker for jeres svar.
    Syntes at de kan virke lidt hårde at læse, men I er jo blot ærlige. smiley

    Ville sætte mig ind i Belgiske hare, hvis nogen kunne bekræfte hvorvidt, at de overhovedet ville kunne sammen.

    Den måde jeg gerne vil holde ham og evt. en hare på, har jeg godt læst ville være afgjort nemmere, hvis de var kastreret. Dette ville jeg helst undgå, ikke fordi at det koster penge, men fordi at jeg helst vil beholde ham som den han, han er.

    Kan så forstå nu, at dette ikke kan lade sig gøre, på den måde jeg havde håbet.
    ..men kom lige til at tænkte på.

    Du skriver at de ikke må mødes og hilse på hinaden, gælder det også, hvis der er hegn imellem?
    De kan vel gå ved siden af hinanden med gitterhegn (evt. plexiglas) i mellen? Og inde kan der sættes et robust hegn op, som adskiller dem for at kunne skade hinanden, og/eller adgang på skift..?
    De stresser måske hinanden uanset, så længe (hvert fald) den ene ikke er kastreret..?


  • #10   20. nov 2015 Okay.

    Tusind tak for dine svar! smiley smiley


  • #12   20. nov 2015 Lytter til dine svar og erfaring.

    Igen mange tak. smiley


Kommentér på:
Scheckeblanding og Belgisk hare?

Annonce