{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

BlueBunnies
BlueBunnies Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
18. mar 2014
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564

Aggressiv kanin. Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg aner ikke længere hvad jeg skal stille op.
Jeg har en hunkanin, som for nogle måneder siden havde en dårlig oplevelse med en hund, som ikke ville lade hende være. Hun har været vant til min egen hund, som hun absolut ingen problemer havde med før, at den anden hund generede hende. Førhen var hun den sødeste kanin, som løb lige i hælene på mig og sprang op i mine arme, når hun fik chancen for det. Hun var så skøn, men nu er hun et helvede at have med at gøre.
Hun bider, kradser, knurre og markere, når hun får chancen for det.
Hun er 2 år gammel og hun har boet hos mig hele sit liv.
Jeg har prøvet at arbejde med hende på både den "hårde" og den blide måde. Intet har hjulpet.

Jeg står imellem valget at få hende aflivet eller finde et nyt hjem til hende, hvor der ikke er hund.
Hvad ville I have gjort i min situation?

Jeg frabeder mig kommentarer om, at jeg skal få hende neutraliseret. Hendes adfærd har absolut intet at gøre med hormoner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv kanin. Hvad ville I gøre?
  • #1   16. nov 2015 Jeg ville havde aflivet kaninen smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   16. nov 2015 Det hælder jeg også mest til.
    Der er en del inde i facebook grupperne, som mener, at neutralisering vil hjælpe, men jeg tror ikke selv på det.
    En kanin bliver ikke bare hormonelt plaget efter sådan en hændelse og slet ikke i den alder smiley


  • #3   16. nov 2015 Er enig med dig og jeg ville selv aldrig sælge en så "gammel" kanin smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #4   16. nov 2015 Hun er kun 2, så så gammel er hun ikke, men kan godt følge dig.

  • #5   16. nov 2015 Vi har selv en ældre herre men det er bare svært at finde hjem til ældre kaniner desværre smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   16. nov 2015 Ja det har du ret i.

  • #7   16. nov 2015 Svær situation, og jeg har egentlig svært ved at hjælpe, da den 'metode' jeg brugte på min aggressive hun ikke er særlig klog - og det kunne være endt anderledes end det var. Jeg fik kuld på hende, og siden da har hun været sød og kærlig - men det er ikke noget der skal leges med, da det jo kan gå galt - jeg har senere hen også fortrudt at det var det jeg gjorde for at stoppe hende fra at være aggressiv.

    Hvor længe har hun haft den her opførsel?


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #8   16. nov 2015 Hun har faktisk fået et kuld her i april måned. Hun er en af mine avlskaniner, så jeg så da helst, at hun blev sit gamle jeg igen, da hendes normale gode temperament smittede af på alle ungerne. smiley
    Puh jeg mener det var omkring sommerferien, at hun begyndte at være sådan.


  • #9   16. nov 2015 Når hun bare sådan pludselig har ændret adfærd, vil jeg tænke, at hun måske har smerter?

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #10   16. nov 2015 Tvivler jeg på. Hunden var ikke i kontakt med hende overhovedet. Den fulgte bare efter hende smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #12   16. nov 2015 Sommetider er hun som hun plejer og sommetider angriber hun eller løber væk.

  • #13   16. nov 2015 Det behøver jo ikke være p.g.a. af hunden. smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #14   16. nov 2015 Jeg tror ikke på, at hun har smerter. For adfærden er kommet lige efter, at hunden har generet hende. Det startede samme dag og hun var helt normal inden hunden kom. Hun lavede ingen pludselige spjæt, som kunne have forårsaget smerter smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #16   16. nov 2015 Har hørt om flere, som har fået en ældre kanin neutraliseret. Hun er jo altså kun 2 år og ikke æld gammel smiley
    Men hun kommer så heller aldrig til at blive neutraliseret.
    Hun var jo jordens sødeste kanin inden hun kom i kontakt med hunden, så jeg håber da på, at hun bliver normal igen, når jeg flytter næste år, hvor der ikke er hund i huset smiley


  • #18   16. nov 2015 Ja eller et større bur hvor hun kan bare få lov til at være kanin smiley

  • #19   16. nov 2015 Hej

    Jeg har en del erfaring med hun kaniner, der af forskelige årsager har haft adfærds problemer. Nogle af dem havde lært det af deres mor, og der mener jeg at alt håb er ude, da det simpelthen er groet fast i deres handle mønstre.

    Men en som din, der har været ude for en ubehagelig oplevelse, mener jeg godt man kan få vendt rundt igen, hun kræver bare tid - ro - rutiner

    Til at starte med ville jeg sørge for at INGEN hund kan have adgang til hendes bur eller for den sags skyld hendes løbegård. Da mødet med en hund sagtens kan genkalde den angst hun har oplevet.
    Derefter ville jeg skabe en rutine i forbindelse med fodring - Løbegår - Rengøring af bur.
    Rutinen er til for at hun ved hvad der skal ske og hvordan. Er hun feks. sur når man tager skålen, ville jeg aflede hendes opmærksomhed med en godbid osv. På den måde bliver det en positiv oplevelse.

    I det første stykke tid er det også vigtig ikke at insistere på at kæle og nusse. Ligger hun selv op til det er det selvfølgelig ok, men stop mens alt er godt.
    Det kan godt tage nogle måneder før hun er sig selv igen, men med ro og gentagne positive oplevelser skulle det nok kunne lykkes. Hvis du har yderlige spørgsmål er du velkommen til at skrive



  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #20   16. nov 2015 Hun får pt. kun ro, da jeg har bestemt mig for ikke at arbejde mere med hende før, at jeg er flyttet. Jeg flytter forhåbentlig i slutningen af dette år/starten af næste til et hus, hvor der ingen hund er og hvor det er lidt mere stille og roligt.
    Håber på at flytningen kan hjælpe lidt på hendes adfærd. Hun er min lille baby, så jeg ønsker mere end noget andet, at hun bliver sig selv igen. smiley
    Takker for jeres råd.


  • #21   17. nov 2015 Min "medicin " er at have et lille bord med et tæppe, som du sætter kaninen på, mens du kæler med den. Så kan I få genopbygget jeres tillidsforhold på neutral bane.
    Og i fremtiden bør du huske på at have hund og kanin på hvert sit sted.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #22   17. nov 2015 Det er forsøgt Jørgen, men det har endnu ikke givet pote. Hun krymper sig helt væk i et hjørne og vil ikke snakkes med.
    Jeg har aldrig før haft problemer med hund og kanin sammen. Det var første gang, at den nye hund var hjemme hos os og den er ikke så forfærdelig gammel, så den vidste naturligvis ikke, at kaninen ikke ville lege.
    Fremover kommer der ikke unge hunde hen til mine kaniner.
    Alle mine kaniner har været vant til hund siden de var 8 uger gamle. Nogle fra da de blev født.
    Den omtalte kanin i denne tråd har været vant til min egen hund lige siden hun blev født. De har rendt rundt i haven sammen og sovet sammen uden problemer, så jeg ærger mig egentlig lidt over, at hun har fået det vendt til, at han også er slem.


  • #24   18. nov 2015 Jeg vil oversætte, at de har rendt rundt i haven og sovet sammen uden problemer med: Kaninen har fundet sig i at være sammen med hunden.

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #25   18. nov 2015 Den har ikke bare fundet sig i at være sammen med hunden. Det har altid været kaninen der kom til hunden og aldrig omvendt. Kaninen har flere gange rullet om på siden op af hunden og lagt sig til at sove der. Selv udenfor valgte kaninen hunden fremfor at æde græs eller at udforske haven.

Kommentér på:
Aggressiv kanin. Hvad ville I gøre?

Annonce