{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Stine P
Stine P
Tilmeldt:
9. okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hvordan holder jeg min kanin væk fra sofaen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg er ny her så Sorry hvis dette emne har været oppe 1 mia gange før smiley

Jeg har købt den her skønne Rex kanin til familien. Den har et gigantisk bur i stuen og tilbringer mange timer om dagen frit med mig, mine 2 unger og vores hund.. Det er super hyggeligt og det er lidt som at ha en fræk, egenrådig og meget langøret hund rendende omkring..
Den er nu 4 måneder gammel og en værre bølle. Det er en hunkanin med masser af attitude, men tam, venlig og opsøgende..

Eneste problem er når hun hopper op i læderhjørnesofaen.
Hun elsker at være der - drøner rundt i vilde kaninspring og kigger også helt udstrakt og feder den alene eller sammen med os andre..
Men er du rådden manner hvor hun skider i den!!!! Og tisser... Og det går bare slet ikke smiley
Det er som om at det er hendes mål i livet at skide mest muligt mens hun er deroppe. Hun skider som sådan ikke på gulvet, bare en lille én i ny og næ, som hunden snupper når den går forbi. Men sofaen skal bare dækkes til... Og det mener jeg jo ikke...

Så det jeg egentlig vil høre om er - Er der et eller andet kaninafskrækkelse jeg kan smøre/spraye på sofaen? Noget kaniner ikke kan li'?

Hun er rimelig stædig og nægter at lære af at vi fejer hende ned gang på gang..

Det er bare ærgeligt for jeg vil jo gerne ha hende rendende frit i stuen, men det bliver lidt besværliggjort af hendes marathonpølling..

Hmm... Det blev noget af en svada - men nu er det skrevet og nu bliver det sendt smiley

/Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan holder jeg min kanin væk fra sofaen?
  • #1   9. okt 2015 En sterilisering ville helt klar hjælpe på renligheden og hormoner smiley Læs evt mere på www.Frikanin.dk smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #3   11. okt 2015 Flapøre havde også en periode lige da jeg havde fået hende, hvor hun RIGTIG gerne ville op og overpisse mine hovedpuder.... Hun undlod dog for det meste at gøre det, hvis hun hoppede op i sofaen for at blive kælet med, men jeg havde en gang, hvor jeg fejlbedømte hendes hensigt, med det resultat, at ikke blot mine hovedpuder blev våde, men også min bluse, bukser og... migselv....

    De gør det jo for at markere territoriet, og det er ofte sofaen og sengen, der lugter stærkest af mennesker. Og så skal det jo selvfølgelig også lugte af kanin! Ved Flapøre gik det heldigvis over, men som også er nævnt, kan en kasteration hjælpe meget på markering (Flapøre er ikke kastreret endnu, men det er planen at hun skal under kniven)


  • Stine P
    Stine P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   20. okt 2015 Hov jeg glemte da helt at svare........................ Sorry...
    Tak for jeres svar smiley

    Tak Susanne - det er nu også en kanon sjov kanin vi har fået!!!

    Resultatet er blevet at hun nu er forment adgang i sofaen.. desværre..
    Og hun ved det godt og hun er totalt ligeglad smiley ... Først når jeg nærmer mig sofaen og hende på den, gider hun at hoppe ned.
    Det har desværre også resulteret i at hun ikke er lige så meget ude i stuen som jeg kunne tænke mig, da jeg ikke gider rende rundt og koste hende ned fra sofaen HELE aftenen.. Men måske fatter hun det på et tidspunkt smiley


Kommentér på:
Hvordan holder jeg min kanin væk fra sofaen?

Annonce