{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Hvad kan min kanin fejle? {{forumTopicSubject}}

Ja nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge.
Tirsdag var min kanin som han plejer at være. Render nysgerrig rundt, hopper og spiser. Om aftenen render han ud på vores badeværelse og ligger sig.
Jeg tænkte at han havde det varmt og satte ham ind i buret.

Onsdag spiser han ikke rigtig andet end lidt salat. Det har han gjort før så jeg tænker ikke videre over det. Om aftenen ligger han så det samme sted i buret.
Torsdag da jeg vågner ligger han stadig det samme sted i buret og har ikke spist eller drukket. Det ligner at han er våd under hans snude og at der kommer lidt flåd. Samtidig lyder hans vejrtrækning lidt mærkeligt.

Jeg ringer så til dyrlægen og får en tid. Hun undersøger ham hvor hans temperatur er på 38,3 grader. Han er kendt med at have lav temperatur. Hun lytter på hans lunger men kan ikke rigtig høre noget, da han trækker vejret utrolig hurtigt.
Hun tjekker hans tænder og det ser fint ud.

Hun vælger så at give mig noget critical care med hjem han skal have i nogle dage og så baytril for hvis han skulle have en infektion de ikke lige har opdaget.

Jeg kommer hjem med ham og får ham givet både critical care og baytril. Senere begynder han så at live op og vil gerne snakkes med. Han spiser en smule hø og lidt af en gulerod og jeg tænker at nu går det den rigtige vej.

MEN! Igår var han så lidt sløv men ikke noget jeg tænkte videre over.
I dag ligger han så samme steder i buret. Vil ikke rigtig noget. Han virker ret tynd og jeg kan mærke hans rygsøjle og de knogle på bagbenene. Han har ikke spist eller drukket. Han lyder mærkelig med vejrtrækningen når man nusser ham. Nærmest som om at han pruster.

Jeg giver ham stadig critical care, vand og baytril.
Nogen idé om hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan min kanin fejle?
  • #1   30. aug 2015 Har haft ringet til vagtdyrlægen, da hans vejrtrækning er forværret og han er helt klistret under snuden.
    Dyrlægen sagde at jeg skulle se tiden an til i morgen, da jeg er i gang med behandling af ham. Det undre mig bare at han pludselig har fået det værre end før?
    På trods af at han er i behandling med Baytril hvor han får 0,8 mg hver dag i 10 dage, hvor han fik første behandling i torsdags


  • #2   30. aug 2015 Her kl 3 begyndte han at komme med en masse høje lyde. Jeg går ind til ham og han ligger og trækker vejret langsommere og langsommere. 3.05 er han så død smiley

    For helvede hvor er det unfair. Han blev kun 3 år gammel.
    Rip Chico. Håber virkelig du har det godt hvor du er


  • #4   30. aug 2015 Rip

  • Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

    Emner: 2 Svar: 56
    #5   30. aug 2015 øv smiley fandt du aldrig ud af hvad det var?

  • #7   30. aug 2015 BellyTurron.
    Nej det var han bestemt ikke! Sådan en dum klaphat. Det er aldrig rart at se sit dyr dø for øjnene af en. Han var den bedste kanin jeg nogensinde har haft. Så han kommer virkelig til at blive savnet smiley


  • #9   31. aug 2015 Jeg ville sende dem en klage!
    Rest in piece til din skønne nin. smiley


  • #10   31. aug 2015 Jeg ved desværre ikke hvem dyrlægen var smiley Kun at det var en mand.
    Vi fik afleveret Chico ved den dyrlæge jeg normalt bruger i dag. Min kæreste spurgte ind til hvad der mon kunne have været galt siden at det gik så stærkt.

    Hende ved dyrlægen mente at Chico allerede havde en infektion liggende i kroppen, som ikke var gået i udbrud. Og da han så blev stresset og kæmpede med en ny infektion, så fik den anden infektion taget over. Hun mente ikke at han kunne reddes, når han blev så dårlig på så kort tid.

    Men savnet det vil han godt nok blive smiley Kigger konstant på hvor hans bur stod og venter bare på at han kommer susende hen over gulvet


Kommentér på:
Hvad kan min kanin fejle?

Annonce