{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Kanin møder anden kanin {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er den, at vi har en indekanin, som vi har haft i vores lejlighed i godt og vel 3 års tid. Vi har til lejligheden en forholdsvis stor have, som hun kommer ned i et par gange om ugen, hvis vejret er til det, og så ellers får lov at løbe rundt til den helt store guldmedalje.

Nå, men her for en måneds tid siden, da vi var dernede, der så vi, mens hun legede lidt for sig selv, en lille bitte kanin/hare, hvorefter de begyndte at løbe lidt rundt og snuse til hinanden, inden den forsvandt.

Nu var vi så hernede igen her til aften, hvor samme kanin, dog en anelse større, var der igen. Så nu var de omtrent samme størrelse. Og ja, det endte med, at de rent faktisk var henne og røre snuder. Vældig sødt.

Mit spørgsmål er egentlig bare: Kan der ske noget ved dette ? Vores kanin er steriliseret, så der burde ikke være noget der. Jeg er bare interesseret i, om de måske kunne finde på at angribe hinanden ? Den anden bliver i hvert fald en del større end vores kan vi se, da det nok mest af alt er en hare af en art.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin møder anden kanin
  • #1   28. jul 2015 Jeg ville ikke lade dem gøre det. Både pga de kan slås men også pga sygdomme fra sådan en vild kanin/hare

  • #2   28. jul 2015 Man råder stort set altid til at kaniner som skal gå sammen bør være neutraliseret alle for at det lykkedes bedst uden slåskamp og lign.

    Så da den vilde næppe er det vil risikoen være derfor at de kommer op og slås så jeg ville ikke gøre det. Derudover er der jo on/off udbrud af kaninpest rundt omkring så jeg ville nok i særdeleshed ikke gøre det pga. af risikoen for sygdom.


  • #3   28. jul 2015 Ja, okay, det må vi jo huske til en anden god gang.

    Dog troede jeg faktisk kaninpest var en sjælden sag ? Hvad dælen skal man lige holde øje med der. Det ville simpelthen være det værst tænkelige der kunne ske, bare fordi hun lige skulle møde en lille kanin i haven smiley


  • #4   29. jul 2015 Det er tit for sent når det begynder og vise sig da kaniner er bytte dyr, ved du kan finde noget om det via google smiley

  • #5   29. jul 2015 Det er faktisk forbudt at indfange vide kaniner og gøre dem til tamkaniner. Og som ovenfor nævnt er det en rigtig dårlig ide, da mange vildkaninkolonier er inficeret med myxomatose - og vi skal forvente eventuelle udbrud i de næste par måneder.

  • #6   29. jul 2015 Det var så sandelig heller ikke for at fange den. Det var bare lidt sjovt, at de lige stødte på hinanden. Men sikke noget. Der er vist ikke andet end at håbe på, der ikke sker noget den næste uges tid så smiley

Kommentér på:
Kanin møder anden kanin

Annonce