{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Line A
Line A
Tilmeldt:
1. maj 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Foder til kanin - Hvad fodre I med? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg er meget tæt på at være klar til at få en Lille Rex kanin hjem og vil derfor høre hvad I fodre jeres kaniner med? Rene piller? Kanin bla.? Eller andet? Vedhæft gerne billede af fodret 😅

Udover det, har jeres kanin så fri adgang til hø eller får de portioner i løbet af dagen? ☺

På forhånd tak 😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kanin - Hvad fodre I med?
  • #1   28. jul 2015 Versele laga cuni complete får min dreng (løvehoved blanding) fri adgang til hø. Et par timer på græs og en kugle med skvalderkål/salat/langt vild græs/hosta/campanula/pile skud eller lign. Det er hver dag
    Minimalt frugt og søde grøntsager (et par gange om måneden lidt æble, gulerod, peberfrugt eller lign)


  • #2   28. jul 2015 Kaniner bør altid have adgang til hø hele tiden.

    vi bruger burgess til vores kaniner, og køber via nettet i udlandet. Vi bruger det fordi vi har en stor tyk angora som helst ikke skal blive for tyk..

    Grønt er det næst vigtigste efter hø ved kaniner, så længe du vænner kaninen til grønt lidt hen af vejen og stille og roligt øger mængden så tåler de generelt set meget grønt uden problemer.

    Og alle sidst på listen kommer tørfoderet faktisk, det er ikke godt at give for meget tørfoder til kaniner.

    Så en kost mest af hø og derefter grønt og til sidst tørkost, så skal det nok gå.

    Her er en liste over grønt som både kan bruges til kaniner og marsvin: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/fodring/Grontliste.pdf

    Og en over naturens planter: http://www.von-sortfod.dk/artikel_naturensplanter.php

    Men husk kaninen skal vænnes til alt grønt og man skal øge mængden stille og roligt.


  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   31. jul 2015 Tusinde tak alle sammen smiley Var godt klar over at hø og grønt var en vigtig ting i en kanins menu, blot dejligt at få det bekræftet igen smiley Jeg har tænkt mig at høre avleren og derefter prøve mig frem ☺ Brugte selv før hen de alm. piller, tror også de var fra møllerens, de fungerede dog fint den gang ☺

  • #6   5. aug 2015 Min kanin får noget "luksus" foder med masser af blandet ting i, du kan købe det i Land og Fritid han har dog altid frisk hø og halm og så får han rester af salat og agurk og en masse gulerødder VÆR DAG! men jeg vil nok sige du kan godt bruge normale tørpiller hvis det er det du helst vil smiley

Kommentér på:
Foder til kanin - Hvad fodre I med?

Annonce