{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hanrotter og lugt {{forumTopicSubject}}

NØØØØØØJ hvor min Junior's bur bare lugter heeelt vildt af mandetoilet!!
Jeg har vel haft omkring 50-60 hanrotter, men aldrig har jeg haft en som stinker ligeså meget som Junior. Han er virkelig urenlig, tisser og skider overalt i buret, istedet for at samle det ét sted som alle mine andre rotter altid har gjort.
renser normalt mine bure en gang om ugen, men Junior begynder at lugte meget kraftigt efter bare 1-2 dage, så skal virkelig hele tiden gøre rent hos ham.
Bruger alt muligt lugtfjerner og bøgeflis og hempstrøelse som bundstrø.
Nogle gode råd?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanrotter og lugt
  • #1   1. aug 2010 Går han alene?
    Hvor gammel er han?


  • #2   1. aug 2010 Ja han har gået alene siden han var ca 3 mdr. Han er ca 14 mdr. gammel, så ved ikke helt om det er for sent med kasteration, har snakket lidt med dyrlægen om det

  • #3   1. aug 2010 Jeg spurgte om alderen for at vide om det ku være grundet lømmelalderen.
    Men eftersom han er 14 mdr, er det ik tilfældet.
    Har du overvejet at prøve med en eller to små 5 ugers hanunger som venner til ham?
    Det er ik for sent at kastrere ham når han er 14 mdr.
    Men hvis kastrationen intet formål har, så er det ik risikoen værd at ta.
    Her tænker jeg om du har piger han så vil ku gå sammen med?
    Det er et større indgreb og det er aldrig risicifrit at lægge en lille gnaver i narkose.


  • #4   2. aug 2010 Har haft sat ham sammen med en hanunge og det gik ikke, så vil ikke tage risikoen igen.
    Men tror jeg vil prøve vitakraft, det fik jeg lige anbefalet. Mine rotter gik bare altid udenom det da jeg prøvede dem, men det er forsøget værd smiley


  • #5   2. aug 2010 Hvad fodrer du med nu da?

  • #6   2. aug 2010 MultiFit til rotter smiley Har jeg fodret med de sidste to år og det har altid fungeret rigtig fint smiley
    Men jeg tror det er fordi Junior er en rigtig macho rotte,som pisser sit teritorie af liidt for meget. Skal til dyrlæge imorgen med en bunke ildere, så tror lige jeg vil tale med ham om det med kasteration igen, så Junior kan komme ind til de andre og gå.


Kommentér på:
Hanrotter og lugt

Annonce