{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hankaniner sammen?
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   15. jun 2015 Det bedste ville være at få kastreret din han og finde en steriliseret hun. smiley

  • #3   15. jun 2015 Det synes jeg jo ikke er det bedste. Det bedste er at hygge om den kanin, du har. Man skal ikke anskaffe sig én til for at den har en makker. En kanin i naturen har ikke en makker, og det er naturvold at sætte to kaniner sammen.

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #5   15. jun 2015 Jeg vil dog gøre TS opmærksom på, at vælger du at melde dig ind i Frikanins facebook gruppe, så skal du dele 100% samme mening som dem. Ellers får du dig et hak over nallerne.
    Det kan evt. være en ide at læse bogen Den Store Kaninbog, som fortæller om en masse gode ting uden at dømme dig på at have andre meninger også smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #7   15. jun 2015 L: Det er sådan min og nogle andres opfattelse er, Jeg er skam enig i en del af de ting de går ind for, men fordi jeg ikke var enig i ALT, så blev de grove og dét synes jeg ikke er en fed side at være medlem af.
    Søger man vejledning, men ikke vil gøre præcist som de siger man skal, så bliver de grove.
    Men okay.. Du har jo også en anden opfattelse, fordi du er enig med alt de siger smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #9   15. jun 2015 L: Det kunne jeg forestille mig, at du er smiley Eller ihvertfald er enig med det meste.
    Jeg forklarede skam også hvorfor, at jeg ikke var enig på en pæn måde, og alligevel blev jeg høvlet ned.
    Det er ikke for at skræmme nogle væk, men nærmere for at fortælle, at det kan forekomme i den gruppe.


  • #10   15. jun 2015 Personligt hælder jeg mest til engelske sider når der tales om sammenføring af kaniner, da de har mere styr på det end nogen danske sider... Neutralisering af begge kaniner er et must, og det bedste par vil altid være en hun og en han, da det er mest "naturligt" for dem hvis det endelig skal være smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #12   15. jun 2015 L: Det ved jeg så ikke. Tror at hun var aktiv på det tidspunkt, så det har nok ikke været der.
    Jeg blev dømt fordi jeg gik ind for avl, slagt og havde kaniner i "små bure" selvom de trives bedst i dem end i større bure.
    Jeg ser gruppen som en gruppe, som tror, at kaniner vil få et perfekt liv, hvis de får massere af plads, en ven at gå med og bliver neutraliseret. Nogle kaniner fungere ikke på den måde, og det er som om, at de ikke acceptere det.
    Og så må det åbenbart være ene af vegetarer der er i den gruppe, hvis man ikke går ind for slagt. Eller også må de være utrolig dobbeltmoralske..


  • #14   15. jun 2015 Frikanin er bedst som forslag... Ingen side bør tages som komplette retningslinier, da de fleste af dem (også frikanin) er meget mangelfulde

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #16   15. jun 2015 L: Det er jo dobbeltmoralsk, at de ikke går ind for slagt af kaniner, men slagt af køer, grise, får, høns osv. er ok, hvor dyrene ofte har det langt værre end slagtekaniner?

    Hvis du nu læser hvad jeg skriver i stedet for at dreje mine ord, så ville du også forstå, at jeg ikke er uenig i, at NOGLE kaniner fungere bedst, når de er neutraliserede, har massere af plads og en ven.
    De 3 voksne kaniner jeg har fungere bedst på en smule mindre plads end normalt. De er ikke hormonpåvirkede overhovedet. Jeg har endda en han og en hun gående klods op af hinanden, hvor der kun er to sæt hønsetråd med mellemrum imellem dem, og der er absolut ingen problemer. De er begge to så søde og rare, og hilser også på hinanden, når lågerne bliver åbnet.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #18   15. jun 2015 L: Hvis de er ligeglade med andre dyr der bliver slagtet, så er det dobbeltmoralsk.
    Er de ikke ligeglade, så må de alle sammen være vegetarer.


  • #19   15. jun 2015 Frikanin er en udmærket gruppe at gå til, når det handler om at finde råd og vejledning. Ydermere findes der mange gode argumenter for, hvorfor tingene "skal" gøres, som de skal ifølge gruppen.

    Selv er jeg medlem af gruppen på Facebook, fordi jeg nyder at følge med i andre folks dyrehold, med både gode og triste historier. De gode historier glæder mig i min hverdag, og de triste historier ruster mig, i tilfælde af at lignende situation skulle opstå hos mig.

    Jeg passer ikke ind, og holder mig ellers passivt på siden, da jeg ikke ønsker at der skal stilles spørgsmålstegn ved, hvordan mine dyr lever. Vi har alle forskellige holdninger.
    Frikanin går bl.a. Ikke ind for avl og opdræt, hvilket der også er gode argumenter for. Dog passer jeg som opdrætter jo så bare ikke ind, fordi jeg ikke deler helt den samme holdning.

    Herhjemme har vi en kanin, som følger princippet i forhold til hvor meget plads og aktivering Frikanin-gruppen gerne ser alle kaniner have.
    Det er Cassanova som bor på vores overdækkede terrasse på 20kvm. Med tilhørende 25kvm. Løbegård - fordi han trives på denne måde, og fordi han er meget selskabelig og til glæde for os, når vi er på terrassen. Her har han et bur som base, og ellers går han frit som det passer ham.
    Men han er ikke neutraliseret, og bliver det heller ikke, da han trods hans luksusliv (ift. de andre kaniner her) stadig indgår i opdrættet, hvor der skabes skønne kaniner, til skønne og dyrevelfærdsbevidste mennesker.

    De andre kaniner her lever et mere "casual" liv i hver deres bur i stalden, med mest muligt tid ude om dagen som muligt.
    Cassanova trivedes ikke i bur overhovedet. Stedet han kom fra var beskidt, og han havde et meget lille bur at gå i (vel 50x70). Han var oversået med sår, da vi fik ham undersøgt nærmere. Altså, landede han først på terrassen i bur, fordi han så var tættere på huset ift. Konstant behandling og rensning af sårene - og efter han fik adgang til så megen plads, kunne vi jo ikke forvente at han ville trives i bur igen. Og det skal han heller ikke smiley


    Jeg er overbevist om, at der findes mange måder at holde dyr på. Nogle der er mere korrekte end andre måske - men selvom vi alle er overbeviste om at VORES måde et den rigtige måde at gøre tingene på, bør vi nogle gange også bare være lidt åbentsindede og give plads til forskellighed. smiley

    Så længe dyrene har det godt, og man gør hvad man kan for at det forbliver sådan (om man så går ind for Frikanin eller er opdrætter) så kan jeg ikke se hvorfor der skal dømmes og peges fingre, selvom det ofte er hvad der sker når holdningerne ikke er ens og alle vil have ret.

    Mit råd til dig, TS - hvis du vil have to kaniner sammen, så søg råd ved Frikanin. Selvom man måske ikke støtter hele idéen, er jeg sikker på at du bliver hjulpet på bedste vis derinde. smiley

    God aften herfra smiley


  • #21   16. jun 2015 BlueBunnies: hvordan kan dine kaniner trives bedst i små bure? Ingen kaniner ønsker at bo i små bure?

  • #22   16. jun 2015 Telma har du spurgt dem? Jeg har prøvet en masse gange men aldrig fået et svar ud af dem så hvis du har det vil jeg meget gerne hvide hvordan...?

  • #23   16. jun 2015 Stald Maglebo: det er da logik? Selvfølgelig vil kaniner da langt hellere have meget plads, end at sidde i et lille bur. Det kan du også sagtens se.

  • #25   16. jun 2015 Astrid: det kan godt lade sig gøre at have 2 hanner gående sammen. Men de skal være neutraliserede og have god plads. Bonding er ikke altid let men man skal bare give sig god tid og gøre det på neutralt område smiley mine 2 hanner går sammen og er glade for hinanden smiley

    profilbillede
  • #26   16. jun 2015 Det er ikke en naturlig kanin vi har med at gøre mere! Jeg har flere der IKKE trives på meget plads da det stresser dem og de bliver sure af det og på mindre plads er de glade og kommer hen til lågen når den åbnes...
    Så nej ikke alle kaniner elsker meget plads...!


  • #27   16. jun 2015 Den tror jeg så ikke på.. Men det må du vel selvom.

  • #29   16. jun 2015 Det er lidt svært når de er bygget fast i en stald..?
    Men hvorfor bor du så ikke ude i naturen mere og hvorfor har du så overhovedet kæledyr? Det mest naturlige er at de lever i det fri og bliver spist af de dyr der er større... Vi kan IKKE få en kanin i fangenskab til at leve som en naturlig kanin og især IKKE når man så også vælger at neutralisere dem!


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #31   16. jun 2015 Telma: De trives bedst i "små" bure, fordi de stresser over for meget plads. Det er sjældent de sidder i buret hele dagen, da de oftest er i løbegård. Buret er deres hule og de ved, at de skal slappe af og sove, når de bliver sat deri.
    De er blevet meget mere glade og snaksagelige efter, at have skiftet burstørrelse.
    Jeg ville da helst have, at de havde haft massere af plads i buret, men hvis de ikke trives sådan, så må jeg jo lytte til hvad de viser mig.
    Jeg har før haft kaniner til at gå i et 160 cm langt bur. Det var der nogle der trives i mens andre ikke gjorde.
    Mine kaniner kan både ligge udstrakt og stå på bagben, så de har skam det plads de behøver, nu hvor de er så meget ude.

    Men ja. Hold da op hvor er jeg en forfærdelig kaninejer, fordi jeg tilpasser buret efter kaninens behov! Det kan jeg dælme godt se.. Slemme mig.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #32   16. jun 2015 Jeg ville med glæde have vist jer videoer af forskellen på mine kaniner i et stort bur og deres nuværende, men desværre har jeg ikke det store længere, da ingen af mine trives i at være i det. Forskellen er der allerede efter 2 minutter.

    Og så har jeg lige en anden ting. Det er ved at gå over gevind med jer kanin hippier, som bliver ved med at påstå, at den eneste rigtige måde at holde kanin på er, at neutralisere, fodre med Burgess, lade dem løbe frit og give dem en kammerat.
    Acceptér dog at andre ikke har samme mening og mulighed som jer! Vi har alle kanin på forskellige måder og så længe det ikke er dyremishandling, så skal vi andre ikke blande os!
    I kender ikke mine kaniner. I ved ikke engang hvor meget plads de går på. I kender ikke deres og mine rutiner. I ved ikke hvor længe de er udenfor buret.
    Før I ved alle de ting, så udtal jer ikke om hvad der er bedst for andres dyr!


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #34   16. jun 2015 Igen. Ved du hvor meget de er i deres bur? De render sgu heller ikke rundt i deres hule i naturen og skal lave badutspring.
    Deres bur er deres hule. De slapper af og sover i deres hule, hvilket de også gør i naturen.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #36   16. jun 2015 L: De stresser ikke i løbegården. Lad være med at tro noget før jeg selv har skrevet det.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #38   16. jun 2015 L: Fordi jeg ikke har en kæmpe have til 4 kaniner?

  • #39   16. jun 2015 Igen.. Der mangler forståelse i dette samfund af dyreelskere.
    Sikke snævertsynede vi alle kan være..


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #40   16. jun 2015 Det er sørgeligt, at det er blevet sådan, at man ikke kan acceptere den måde andre holder dyr på, fordi man holder fast i, at den måde man selv gør det på også er den rigtige.
    Det er til at brække sig over.


  • #41   16. jun 2015 Man kan jo vælge at se det fra forskellige synspunkter, eller også så vælger man den mulighed aktivt fra.

    Skal alle i Danmark neutralisere deres fritgående hankatte fordi mine er det, og jeg ikke ønsker at de skal medvirke til uønskede, vilde killinger?

    Argumenterne taler for sig selv, og selvom jeg ville ønske at ovenstående scenario var virkelighed, så ved jeg at det ikke kommer til at ske - ganske enkelt fordi det ikke er alle der deler min holdning.

    IMO er det lidt det samme med Frikanin.
    Nogle ting kan jeg forholde mig til, andre ikke.
    Skal jeg så belære alle om en anden holdning og hvorfor det eneste rigtige er at gøre som jeg?

    Hell, så ville jeg slet ikke have tid til at tage mig af mine stakkels kaniner, som bliver mishandlet i bure, for ikke at snakke om de stakkels unger som helt sikkert aldrig bliver snakket med igen, efter de er kommet hjemmefra... (Sarkasme kan forekomme)


  • #42   18. jun 2015 I disse valgtider kan jeg ikke lade være med at tænke på, at såfremt frikaningruppens synspunkter blev overført til menneskeheden - om så verden blev et bedre sted at være ? Jeg er stadig medlem af gruppen, selv om jeg er avler med stort A og gør en indsats for at vi har sunde kaniner i Danmark med et godt temperament - og avlsarbejde består i at vælge til og vælge fra - og de der bliver valgt fra, bliver for en stor dels vedkommende slagtet med 3 forpligtelser: 1) De skal have det godt, mens de lever. 2) De skal herfra på en human måde uden stress eller transport inden slagtning. 3) De skal bringes til at smage så godt som muligt.


Kommentér på:
2 hankaniner sammen?

Annonce