{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Møllerens foder til kanin {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Kan i anbefale møllernes foder til kaniner? Dværgvædere til kæl og lidt hop.
I så fald hvilken en af disse vil i anbefale og hvorfor? smiley
http://www.hk-hornsyld.dk/produkter/vis/mllerens-gnaver-uden-piller
http://www.hk-hornsyld.dk/produkter/vis/kaninguf
http://www.hk-hornsyld.dk/produkter/vis/mllerens-gnaverlux


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møllerens foder til kanin
  • #2   5. jun 2015 L - Hvad synes du der mangler i de 3 fodertyper siden de ikke burde kunne bruges til kaniner og hvad indeholder de produkter du skriver skulle være helt fantastiske?
    Jeg har selv prøvet det på et par stykker men skiftede hurtigt tilbage... smiley


  • #4   5. jun 2015 Efter 2 måneder skal de altså ha vænnet sig til det og jeg havde kaniner der tit havde lidt tynd mave og på alm NAG kaninpiller fungere de bare super smiley Så alt det dyre skrammel gider jeg ik spilde penge på igen!

  • #5   5. jun 2015 Tak for svar smiley

  • #11   5. jun 2015 Jeg fodrer med Møllerens Kaninguf, og har gjort det i mange år. Mine har altid trivedes super godt på det - så jeg kan kun varmt anbefale det smiley Uanset hvilket fuldfoder, man bruger, er det vigtigt at kaninerne har rigeligt hø og halm samt at de får grønt smiley

  • #12   5. jun 2015 Her får kaninerne også Møllerens, et varieret udvalg af grønt og hø af god kvalitet med forskellige urter.


  • #13   5. jun 2015 det er kanon godt, det har de vitaminer og ting kaninerne skal bruge, men det bør IKKE være deres hoved foderemne, (da det vil svare til at du skulle leve af vitaminpiller) der bør gives ca 15 g pr kg kanin (dvs ca 30 g til en normalvægtig dv) derudover bør det være hø og varieret grønt der er hovede foderemnet, smiley god fornøjelse

  • #14   6. jun 2015 Jamen fiberindholdet skal ikke komme fra kraftfoderet, men fra grovfoder og stråfoder - og efter hukommelsen er der IKKE soyaskrå i Møllerens Kaninguf. Problemet er, at nutidens danske kaninejere tror, at kaninerne kan leve af kraftfoder, vand og lidt hø. Jeg er helt enig med "Ilder-mor" - spar på kraftfoderet (og budgettet) og benyt jer af grøftekantens paradis. Og så undgår vi at belaste C02-udslippet ved at bruge overskuds-grovfoder i stedet for foder , der er dyrket på marker med mere gødningstildeling, end der er tilladt i Danmark, Og så er det lokalt foder i stedet for noget, der skal transporteres over lange afstande.

  • #16   6. jun 2015 Hvis dine kaniner er udvoksede, er der slet ingen grund til at give dem kraftfoder.

  • #18   6. jun 2015 Mange tak for jeres svar smiley jeg har ikke helt besluttet om jeg skifter endnu, men jeg har også til et par uger endnu smiley

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #19   6. jun 2015 Jeg fodre med Møllerens Kaninguf og kan anbefale det.
    Man bør altid bruge pillefoder som tilskud til grønt og urter.
    Mine får 15 g. ved siden af en masse grønt og urter. Sommetider får de slet ingen piller smiley


  • #20   7. jun 2015 Jeg kan kun anbefale piller da det indeholder alt hvad kaniner har brug for alt andet er bare slik

  • #22   7. jun 2015 Snakker nu også om de piller mine får smiley

  • #23   7. jun 2015 Set ud fra kaninens fordøjelse er det bedste foder en kombination af grovfoder og stråfoder. Men hvis kaninen har behov for flere kalorier eller mere protein, kan man supplere med et tilskud af kraftfoder.Møllerens Kaninguf er et af de gode valg - og det indeholder hverken soyaskrå eller fiskemel, som det fejlagtigt bliver påstået i et af de tidligere indlæg.

  • #24   7. jun 2015 Jeg mener nu også at ligesom hesten har kaninen bedst af stråfoder

  • #27   8. jun 2015 Og så kunne du måske trække dine påstande om fiskemel og gensplejset sojaskrå i Møllerens Kaninguf tilbage ?
    Som opdrætter med det mål at forbedre primært racen hollænders kvalitet, og så er der brug for et hurtigt generationsskifte. Jeg har dog den fornøjelse at se rigtig mange kæledyr, jeg har solgt, og som får kraftfoder fra mig - og der er både 11 -årige og 12 -årige imellem. Og det på trods af, at normalt har dværgracer længere levealder end små racer - og kaniner af kæmperacer er ofte opslidte inden 3 års alderen.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #29   8. jun 2015 Vi kan vel alle blive enige om, at Møllerens ikke er for alle.
    Nogle kaniner fungerer fantastisk på det, mens andre ikke gør.
    Nogle fungerer perfekt på Burgess og alle de andre dyre og gode foderpiller, mens andre ikke gør.
    Jeg vil til hver en tid vælge Møllerens frem for det andet af den grund, at det indeholder nogle fine ting og ikke har FOR meget fedt i, har en fin pris og at mine dyr fungerer perfekt på det, fordi de netop får grønt og urter ved siden af, som alle kaniner bør smiley
    Det kan hurtigt blive dyrt at købe de dyre foderpiller til 4 stk kaniner og unger, når bare 3 stk går igennem 15 kg på et halvt år.


  • #30   8. jun 2015 L: Der er jo ingen garanti for, det er Møllerens foder, der er skyld i, at de - tilsyneladende mange dyr, du kender, har fået dårlig mave. Forkert fodring/overfordring kan sagtens være årsagen - uanset hvilket foder, man bruger. Jeg har selv brugt det igennem rigtig mange år - og har - 7-9-13 aldrig haft kaniner, der har fået dårlig mave af det.

  • #32   9. jun 2015 Ordet "biprodukter" er hentet fra det importerede "kvalitetsfoder". Og du må nok forholde dig til indholdet af foderblandingerne i dag.
    Jeg vil ikke forholde mig til, om soyaskrå vil blive brugt engang ud i fremtiden. Nutidens (manglende) gødskning af dansk korn kan gøre det nødvendigt at tilføre mere protein - jeg håber, at det kan klares med produkter fra solsikker og ærter - så går det ikke ud over den sidste regnskov.


  • #33   9. jun 2015 Og her gik jeg og troede at biprodukter dækkede over ting, som indeholdt honning smiley
    Nu kunne jeg jo egentlig være ligeglad, eftersom jeg slet ikke bruger kraftfoder, men kun fodrer med egenproduceret økologisk grovfoder af højeste kvalitet.
    Men om ikke for andet så bare for sportens skyld, vil jeg da godt deltage i en god diskussion.
    Signe: Er det ikke lidt for friskt at fremhæve Burgess fremfor Møllerens, med en udokumenteret påstand om at Møllerens indeholder genmodificeret soya, når det rent faktisk forholder sig sådan, ifølge produkternes indholdsfortegnelser, at Møllerens, i modsætning til Burgess, slet ikke indeholder soya.
    Om den soya, der er i Burgess er GMO, skal jeg lade være usagt, men eftersom det er nærmest umuligt at opdrive soya, som ikke er GMO og eftersom Burgess ikke oplyser, at deres soya er GMO fri, hvilket utvivlsomt ville være til deres fordel, så tror jeg godt, jeg tør gætte.
    Tør du ? smiley


  • #35   10. jun 2015 Men der er nogen af os, der fatter, at fiberindholdet IKKE skal komme fra kraftfoderet, samt at man sagtens kan regulere proteinindholdet med grovfoder og stråfoder. Og Henriks kaniner skal nok blive rigtig gamle, og kaniner som hans gør dyrlæger arbejdsløse.

Kommentér på:
Møllerens foder til kanin

Annonce