{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Den blødende hankanin? {{forumTopicSubject}}

Kom ind for at se hvordan det var gået med den blødende hankanin, men kan se indlægget er slettet - men om det er en HA'er pga. billedet eller TS pga. hun ikke fik de ønskede svar?!

Uanset hvad, ville jeg da gerne vide hvordan det gik kaninen og om den kom til dyrlæge eller noget? Det så ikke særlig rart ud i hvert fald. Måske nogen nåede at se noget i indlægget jeg ikke gjorde, om dyrlæge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den blødende hankanin?
  • #1   19. maj 2015 Det sidste der blev kommenteret var at den var blevet chekket af forældrene, men ikke en dyrlæge.

    Håber selv på at de har været af sted med den... Alt andet ville simpelthen ikke være i orden


  • #2   19. maj 2015 smiley Suk hvor trist...

  • #5   19. maj 2015 Det er absolut ikke for at tale dårligt om nogen eller hakke ned på nogen det jeg siger nu, så det håber jeg virkelig folk forstår, men...

    Jeg håber VIRKELIG at hun bliver ekskluderet fra det stævne halløj eller hvad det nu er nogen af pigerne her inde fra skal til, hvis kaninen vel at mærke ikke har været til dyrlægen og blive undersøgt ordentligt... Hvis det er noget sygdom som er smitsomt bringer hun alle de andre deltageres kaniner i fare, og det er simpelthen ikke i orden på nogen måde smiley


  • #6   19. maj 2015 Irene: Alle kaniner bliver tjekket til stævnet smiley

  • #7   19. maj 2015 Får de også taget blodprøver?

  • #8   19. maj 2015 Nej.. De bliver vidst bare tjekket smiley


  • #9   19. maj 2015 Hvis det er viralt opdager man det desværre sjældent... Parasitter kan også smutte igennem et overfladisk check, hvilket vi mistede en del kaniner til i den klub jeg var medlem af for nogle år tilbage...
    Pointen er, at der er så meget desto mere grund til at den skal chekkes igennem ved pludselig opstået blødning fra kropsåbninger... Den kan have revet sig, men ved enhver blødning af den type lige for øjeblikket ville jeg tage det grav alvorligt... Der har været tilfælde af VHD i Danmark for få uger siden, og både Fødevarestyrelsen og dyrenes beskyttelse har udsendt advarsler... Hvordan man selv har det med at tage sine dyr til dyrlægen er en ting, men man kan godt tage hensyn til andres dyr


  • #10   19. maj 2015 Katrine - hvis den kanin er alvorligt syg - lad os sige vhd så er det allerede for sent hvis den er kommet til usm. Tjek eller ej. Heldigvis er den død til den tid hvis det er vhd eller myxomatose - men håber dog hun er ærlig nok til at fortælle hun har en syg kanin i besætningen! Ellers håber jeg ikke mine kaniner skal sidde ved siden af hendes. Dog, uden at have forstand på det tror jeg hverken det er vhd eller myxomatose ud fra tidligere sete billeder af disse sygdomme - jeg har ikke indtryk af at det er "eksplosionsagtige" blødninger.
    Men du skal bestemt ikke tro at fordi der er tjek så er alt i den skønneste orden. Det eneste de kan se er om der sidder kaniner med snottede næser eller på anden måde "hænger". De skal kun sikre sig at kaninerne er i en ordentlig stand til at hoppe jvf reglerne. De kan ikke se om kaninen er smittet med farlig sygdom som endnu ikke er slået igennem. Og hvad de så evt vil gøre ved en sådan kanin ved jeg ikke - de burde tvinge fører og kanin tilbage til bopælen - dog tror jeg desværre ikke det er sådan det vil foregå.
    Men jeg vil meget gerne vide hvad det endte med at være med den kanin


  • #11   19. maj 2015 Nogen der vil forklare mig i en privat besked - mail - fb eller tlf hvad det her går ud på.


  • #12   19. maj 2015 Pb

  • #13   19. maj 2015 Jeg oprettede egentligt blot tråden fordi jeg oprigtigt var nervøs for kaninen - og jeg kunne ikke huske hvem trådstarter var, så var ikke ment for at hænge nogen ud og undskyld på forhånd "Solsikkegården" men har henvendt mig til en HA'er, for jeg tror ikke det er lovligt at hænge folk ud med navns nævnelse og med en påstand mht. dyrlæge smiley Bare så du ved, at det evt. er mig, der har gjort dét.

    Er da yderst forarget hvis kaninen ikke er tilset af en kyndig person, for ud fra det billede der var postet, lignede det ikke bare 'en lille rift' og jeg vedholder stadig at man ikke skal spøge med problemer omkring kønsdelene, - nogen er inde på smittesygdomme og jeg var mere ovre i problematik omkring kønsdelene som ikke tages seriøst, der blev fx snakket om at kaninen ikke kunne skafte ordentligt ind igen, dét kan altså også være farligt og gå grusomt galt.

    Men kan da forstå jeg har trådt nogle over tæerne med det her indlæg, dét beklager jeg. Kunne jo ikke vide om en HA'er havde slettet pga. billedet eller om det var trådstarter der var blevet sur over svarene - og da jeg ikke kunne huske hvem trådstarter var, så kunne jeg af gode grunde ikke spørge direkte.

    Det oprindelige indlæg handlede blot om en tilskadekommen hankanin, som havde blødt - efter min mening ud fra billedet - en god del og der blev anbefalet dyrlæge fremfor at afvente morens check af kaninen dagen efter, så jeg var blot interesseret i at høre hvad der videre skete med kaninen - og om der var fundet ud af hvad der var sket.


  • #14   19. maj 2015 Skal nok slette kommentaren så andre ikke læser det så smiley
    Vidste ikke der var regler om det smiley


  • #15   19. maj 2015 Er rimelig sikker på at i og med navn nævnes og påstand mht dyrlæge, så vil den blive betragtet som 'udhængning' men dén må du ikke hænge mig op på ! (...fik du den?! smiley smiley Sorry den var lidt plat!)

    Derudover vil det være ærgerligt hvis lige dét måske fik tråden slettet, for synes det er plat at blive sur over svar fået i et offentligt forum.


  • #16   19. maj 2015 Heheh x)

  • #17   19. maj 2015 Grunden til jer spørger er, at jeg er medarrangør af hopstævnet i weekenden. Og da der er flere der har henvendt sig til mig om denne tråd, vil jeg gerne høre hvad det egentlig gik ud på.
    Men jeg tror vi har fået styr på det nu.
    Mvh Susanna


  • #18   19. maj 2015 Dét kan jeg selvfølgelig godt se Susanna, dét er et problem. Måske TS selv kan henvende sig hvis denne skal deltage og uddybe om der er noget at være bange for?

    Man må da håbe at vedkommende som minimum tager smitsom sygdom seriøst. Men lige umiddelbart er det også en hel anden landsdel, så mon der er nogen risiko?


  • #19   19. maj 2015 Jeg ved nu hvem TS er, og tager kontakt.
    Og Ja det er en anden landsdel, men vedkommene er tilmeldt til vores landsdækkende stævne.
    Så sikkrrt derfor det blev bragt på banen.:)


  • #20   19. maj 2015 Jeg er så en klovn til navne, men jeg kan netop huske at vedkommende ikke så lang tid før 'blodtråden' havde lavet en tråd med hvem der kom til det stævne, for hun kom og hun havde så og så mange kaniner med.

  • #22   19. maj 2015 Godt Gry!
    Forresten, hvordan går det med W?


  • #23   19. maj 2015 Er stadig i chok over hvor meget blod den kanin var smurt ind i og så efter den havde været 'parresyg' det er bare ikke normalt at hankaniner bløder ud af køns åbningen på den måde - og er stadig i chok over man har mere travlt med at tage et billede af det og oprette en tråd frem for at kontakte en dyrlæge smiley

    Men håber så inderligt at kaninen er ok, tænker om den måske kan have noget kønssygdom? Har aldrig selv set noget ligende men ved at nogle kaniner jo kan få (herpes? tror jeg det er eller var det mon klamydia?) og ved mennesker kan mænd jo bløde ud af urinåbningen mon kaniner også kan det?


  • #24   19. maj 2015 Det var da rart at høre. Det så jo meget voldsomt ud og sådan noget kan udvikle sig grimt.

  • #26   19. maj 2015 Snit over en blodåre, så skal det da limes eller noget - for ellers forsætter det jo med at bløde...

    Personligt kan jeg kun håbe regler inden for hop ang. sådan nogle ting som skader osv. at man skulle have skriftlig dokumentation fra fagdyrlæge at den er frisk og sund til at hoppe. Tænk hvis det 'snit så går op igen mens den er til stævne smiley


  • #27   19. maj 2015 Nu kunne jeg godt tænke mig I stopper. Gry har forklaret hvad der er sket. Kaninen har det fint, men skal naturligvis ikke med til stævne med sådan en skade.
    Det behøver vi ikke specielle ønsker fra andre for at finde ud af..
    God aften..


  • #29   20. maj 2015 Det er da utroligt, som folk kan kloge sig

Kommentér på:
Den blødende hankanin?

Annonce