{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Hvordan sætter jeg to nye chinchillaer sammen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Dejlige Gnavere!

Jeg har min hun chin på 4 år, der mistede sin han for 2 uger siden.
Og nu går jeg og tænker på at finde en ny partner til min prinssese.
Men hvordan sætter man bedste to chinchillaere der ikke kender hinanden sammen, er det bare at smide den nye ind i buret og håbe på det bedste, eller hvad er den optimale løsning så de lærer at gå sammen! .

Knus Malte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan sætter jeg to nye chinchillaer sammen?
  • #1   31. mar 2015 Du skal have to bure, for lige meget hvad, skal den første chinchilla lige have en chance for at falde til.
    Når de er faldet til, er det bedste at lade dem komme ud og løbe på neutral grund sammen. Det kan desuden være en god ide at lade de to bure stå op af hinanden.

    Hvis det går ok på løbetur, kan man se på at lukke dem i bur sammen.
    Det kan også være det kræver længere tid, men i hvert fald synes jeg personligt at bur-mod-bur metoden er at foretrække og så med løbeturer sammen.
    Du skal bare være opmærksom på, at burene ikke står så tæt sammen, at de kan komme til at hakke hinanden, f.eks. også hvis en stikker en pote ud gennem tremmerne, og en anden hakker i den.


  • #2   31. mar 2015 Når jeg har sat chinchillaer sammen, har jeg brugt en metode, som en opdrætter anbefalede og brugte: Jeg sætter den ene i et lille bur, som jeg sætter ind i det bur, de skal gå sammen i, og hvor den anden chinchilla er anbragt.. Efter to dage bytter de plads - og efter endnu to dage har jeg lukket dem sammen i det store bur. Jeg har aldrig oplevet problemer med den metode smiley

Kommentér på:
Hvordan sætter jeg to nye chinchillaer sammen?

Annonce