{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Marsvinebur - materialer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu forholder det sig sådan, at jeg mere eller mindre har overtalt kæresten til at vi skal have et par marsvin smiley

Jeg vil gerne bygge mit eget bur, og jeg ved hvordan det skal se ud.. Nu mangler jeg bare hjælp til råd om materialer


Buret skal være 130 cm. langt, 55 cm. bredt og 55 cm. højt. Tre af væggene skal være af en eller anden form for træplade (ligesom bunden), og den sidste langside skal være af plexiglas. Det skal være åbent for oven.


Mine spørgsmål er:
- Hvilken slags træ-materiale skal jeg bruge?
- Bør jeg ligge linoleum i bunden?
- Hvor kan man købe plexiglas, og hvad koster det?


På forhånd tak.

/Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvinebur - materialer?
  • #1   13. apr 2010 til spørgsmål 2: Mange bruger Vinyl til bunden smiley Det har jeg hørt skulle være noget at det bedste.

  • #2   13. apr 2010 hmm det er nok en god idé at lægge noget i bunden for tissen kan jo trænge igennem til træet hihih smiley

  • #3   14. apr 2010 Vinyl eller linolium i bunden, og gerne lidt op ad siderne, og så fug kanterne med vådrumsfuge.
    - Så er du sikker på at tisset ikke trænger igennem og lugter smiley

    Plexiglas kan du finde i fx bauhaus, - har hørt de skærer det ud gratis men ved jeg ikke.

    Og plexiglasset kan du så sætte på, med gardinskinner - super effektivt.

    Er luksus at bygge noget selv, jeg har to store skabe til bure - skal dog bygges lidt om når jeg engang har lidt penge smiley


Kommentér på:
Marsvinebur - materialer?

Annonce