{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg vælge {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Jeg står i denne situation at jeg har fået lov til at få en gnaver efter sommerferien, hvilket jeg selfølgelig er vildt glad for.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge jeg må få
Jordegern
Dværghamster
Flyveegern
Hamster
Marsvin
Og alt muligt undtagen en kanin
Er der et dyr i kan anbefale jeg ved slet ikke hvad jeg skal vælge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg vælge
  • #1   9. mar 2015 Jeg ville vælge rotten hvis jeg skulle have en ny gnaver smiley
    Jeg har selv haft mus før, og de var simpelthen de bedste kæledyr man kunne ønske sig - bare meget små. Rotten er større og også et helt fantastisk kæledyr, så det er helt klart det jeg ville vælge smiley


  • #2   9. mar 2015 Hvis du kun må få 1 ville jeg nok ikke vælge Marsvin, men ved ikke om Mus er flokdyr, men ville klart vælge en/flere mus smiley
    Eller en ilder ... Ved ikke om det er en gnaver smiley


  • #3   9. mar 2015 Hamstere er søde, sjove og kræver ikke lige så meget da de er små smiley

    Men der er stadig massere af muligheder man kan lave med dem, man kan jo finde inspiration her inde smiley

    Som Katrine skriver er ilderen jo også et sejt kæledyr smiley

    Heldig og lykke smiley


  • #4   9. mar 2015 For at råde dig, så skal du lige fortælle følgende:

    Må du kun få ét dyr, eller må du få to hvis valget falder på flokdyr?
    Hvor meget plads har du til buret?
    Hvor meget tid vil du bruge på dyret/dyrene?

    Udover det, så vil jeg sige at du bør undersøge de forskellige dyrearter, så du selv har en ide om de er noget for dig. Det vil være en træls oplevelse for både dig og dyret/dyrene, hvis du vælger noget udelukkende ud fra folks anbefalinger, uden at have undersøgt om du nu også selv synes det er en fed dyreart at have.


  • #5   9. mar 2015 Jeg må godt få 2 hvis de kan enes jeg har omkring 3 m2 til buret jeg vil da bruge en masse tid på dem en ilder er da en brand god idé

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   9. mar 2015 Vil lige gøre opmærksom på, at ildere ikke er en gnaver.
    Så hvis du kun må få gnavere, så er det ikke en ilder du skal have.
    Jeg ville nok vælge marsvin eller rotter.


  • #7   9. mar 2015 Undersøg hvilket dyr der passer godt til dig. smiley
    Skulle jeg vælge en af de dyrearter du nævner, ville jeg vælge at få mig en guldhamster igen.

    En ilder er bestemt ikke en gnaver, men et rovdyr, og kræver en del mere plads og aktivering, så vidt jeg har forstået. Har ikke selv ejet en, men har været bekendt med nogen som har haft ildere, der mente det var et noget større arbejde.


  • #8   10. mar 2015 Jeg har kun prøvet at have hamster og marsvin af de nævnte. Med hamster skal du være obs på, at de er aktive om natten, så dét skal med i overvejelserne smiley
    Med marsvin, der er der feks at de snakker meget, så det er noget man skal være interesseret i at de gør smiley
    Med hamster kan jeg ikke sige så meget om tamhed eller ej, da jeg ikke har haft dem siden jeg var barn.
    Marsvin kan blive noget så tamme, hvis du putter med dem 1/2 time pr dag smiley
    Med dit kommende kæledyr skal du også tænke på, hvor længe de lever og hvor længe du har tid til at tage dig af dem med feks efterskole/uddannelse med mange lektier/job/kæreste osv smiley


  • #9   10. mar 2015 Du skriver jo i din profil at du altid har ønsket dig en hamster, så hvorfor ikke holde fast i det?
    De larmer ikke så meget som din mor siger, du skal blot sørge for at købe et bur der er stort nok og et ordentlig hjul (altså ikke et af de hjul, der følger med bure for de er oftest meget larmende).

    Men vil anbefale dig at overveje hvad du ønsker af et kæledyr? Hvor meget tid vil du bruge på det? Hvor mange år vil du være forpligtet til at passe det? Hvem kan passe dyret, når du holder ferie?
    Vil du have et dyr, som er let at passe, er hamsteren et udemærket valg. Køb fra en opdrætter, så får du et håndtamt dyr fra starten og har stor fornøjelse af fra starten (det gælder for øvrigt alle dyr).


  • #11   10. mar 2015 Helt klart hamster, de er så søde smiley

  • #12   10. mar 2015 Ilder er ikke et bur dyr, de er ikke gnavere, og dem vil jeg nok ikke anbefale dig at få endnu.

  • #14   10. mar 2015 Der er ingen arter af flyveegern der er lovlige i Danmark.
    Tænker du på siger glider/pung flyveegern? Det er nemlig ikke en gnaver, og kan have en kompliceret diæt.
    Jeg synes du skal sætte dig ned og læse op på dyrene, frem for bare at få et eller andet, fordi du må få dyr. Selv er jeg meget til chinchillaer, men det er jo ikke sikkert de er noget for dig


  • #15   10. mar 2015 Som de andre skriver, vil jeg også anbefale dig at tænke over hvad du ønsker i et kæledyr. Der er jo meget stor forskel i mellem de dyr du nævner i opslaget, både i forhold til tid de kræver og hvordan deres adfærd er. Derudover er der aspektet af at nogen af dem er flok dyr - vil du have 1 eller 2?
    Så hvad søger du?
    Som nogen af de andre skriver er tamrotter og hamster rigtigt gode og nemme kæledyr i gnaver kategorien, men der er måske lidt mere gang i dem end der ville være i marsvin.


Kommentér på:
Hvad skal jeg vælge

Annonce