{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.931 visninger | Oprettet:

indretning af kaninbur (indendørs) {{forumTopicSubject}}

hejsa
hvordan mener i at man skal indrette et kaninbur? eller hvordan har i indrettet jeres kaninbur?

kom gerne med billeder. smiley

NB: skal kunne bruges til indendørsbur

lige en ting lugter det meget at have en kanin indendøre hvis man fjerne "rester" efter den hver dag? hvis ja, hvad kan man så gøre for at mindske det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indretning af kaninbur (indendørs)
  • #3   18. feb 2015 jeg kunne godt tænke mig en "ny" kanin da det nu er et halv år siden min tøs gav op til kræft... men sagen er den at min far vil ikke give mig lov til at have den indenfor som jeg gerne vil...
    så jeg skal lige have styr på en række ting for jeg fremlægger forslaget igen smiley
    jeg kunne godt tænke mig en løvehoved eller en dværgvædder smiley


  • #5   18. feb 2015 jeg har allerede kig på 2 avlere (har dog ikke valgt noget endnu da intet et sikkert) så jeg leder ikke lige pt efter flere muligheder i hvert fald ikke før om jeg ved at jeg kan få lov
    vi har et stort kaninbur udenfor hvor min anden kanin gik smiley
    men sagen er den at jeg helst ville have den indenfor så den kunne løbe rundt hos mig "hele tiden" når jeg var hjemme smiley


  • #7   18. feb 2015 jeps det er jeg, han er bare overbevist om at de lugter helt vildt derfor siger han nej smiley


  • #9   18. feb 2015 Til det med lugten så har jeg set noget strøelse hvor når kanin strintede og pøllede lugtede det ikke smiley

  • #10   18. feb 2015 Vi har haft en hankanin indenfor i mange år, jeg havde ingen lugtgener med ham (undtaget, hvis jeg ikke skiftede hans bur engang imellem).

    Mod lugt gjorde jeg følgende tiltag:

    Jeg brugte træpiller i toilettet under lidt halm og evt. lidt spåner (dem man også fyrer med - Varmepellets kaldes de også kan købes i byggemarkeder osv.) De suger helt vildt godt og "holder på" evt. lugt). Jeg tømte toilettet hver eller hveranden dag. Jeg sørgede for at fodre korrekt så han ikke blev overfodret og dermed sked for meget (hvis man kan sige det sådan) Det er vigtigt, at de får den rette mængde mad og ikke bliver fede så de ikke kan nå at spise blindtarmsafføringen direkte fra anus, den stinker nemlig hvis den får lov at ligge i buret eller hænge fast i evt. lang pels.

    Så tjekkede jeg ham regelmæssigt, nu var han rimelig korthåret så der var heldigvis ikke ofte "bæ" eller andre rester i pelsen.

    Vi passer af og til en løvehoved indekanin her hos os og han lugter lidt mere end vores gjorde - formentligt pga. pelsen?

    Men generelt er kaniner et rigtigt renligt dyr der holder sig selv rene og fine og har de et tørt bur at bo i der skiftes og strøes ordentligt synes jeg ikke de lugter noget særligt.


  • #12   19. feb 2015 super mange tak smiley igen smiley

Kommentér på:
indretning af kaninbur (indendørs)

Annonce