{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

Pelsmider? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg er ikke sikker, men jeg tror min kanin har pelsmider!
Jeg vil gerne op til dyrlægen med min kanin, men min mor vil åbenbart gerne se tiden an og vente!
Det er en uge siden, jeg og min mor opdagede det.

- Kan det gå væk af sig selv, fordi at jeg opdagede at det tørre hudlag næsten var væk?

- Skal det behandles hurtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelsmider?
  • #1   30. jan 2015 Det forsvinder ikke af sig selv. Hvis du har lus, vil det også kræve behandling før du vil være lusefri smiley
    Det er jo ikke livstruende, så du behøver ikke fare til dyrlægen midt i weekenden, hvor det er ekstra dyrt at tage til dyrlægen, men selvfølgelig så generer det, så kaninen kan mærke ubehag, det kan klø osv., så det skal behandles og gerne så snart det er muligt at komme til dyrlægen.
    I skal endelig ikke selv begynde at medicinere med håndkøbsprodukter, da det kan være farligt, fordi kaniner er sarte. De tåler f.eks. ikke Frontline. Og derudover så er det jo vigtigt at der bliver stillet den rigtige diagnose (det gør dyrlægen ved at skrabe pels og skæl fra huden og kigge under mikroskop), så der bliver behandlet med det rigtige smiley


  • #2   30. jan 2015 Pelsmider går ikke væk af sig selv, så i er nød til at runde dyrlægen... Lad være at behandle med alt muligt selv før en dyrlæge har set den, da det kan gøre mere skade end gavn at den får forkert produkt eller dosis

  • #3   30. jan 2015 Okay! Tak for jeres hjælp! smiley

    Vil gerne snart til dyrlægen, men har et problem med min mor, tror ikke at hun tager det seriøst nok...


  • #5   31. jan 2015 Det var også det jeg sagde til hende, men hun synes stadig at vi skal vente i;'

  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Gnavere: 3 Svar: 5
    #6   31. jan 2015 Min kanin har haft det. jeg kæmede hende bare med en lusekam i en uges tid smiley

  • #7   31. jan 2015 Lidt hårdt sagt, og det er bestemt IKKE for på nogen måde at gøre dig ked af det, men du kan fortælle hende at jeg har forældre der har sagt det samme, og jeg har altså endt med 3 gange at sidde med kaniner der døde i armene på mig pga den holdning da jeg var mindre...
    Nej, den dør ikke af pelsmider, men hvad hvis det rent faktisk er noget rigtig alvorligt næste gang?


  • #8   31. jan 2015 Ja, det er også det jeg er bange for...

  • #10   1. feb 2015 Ja, det er bare så ærgerligt, hvis det virkelig sker! Men jeg har virkelig prøvet at sige en masse ting til min mor, og hun har nu sagt at hun nok skal ringe til dyrlægen! smiley

    Tess jeg er ked af det på dine vegne smiley


  • #11   3. feb 2015 Jeg giver jer lige en statusbesked, fra i dag:
    I går ringede min mor til dyrlægen, om en tid idag. Jeg var så hos dyrlægen med min dejlige kanin, vi fandt frem til at der var noget krible krable i hendes pels. Dyrlægen lavede en test, hun fandt ikke noget kriblekrable i starten, men hun gjorde nogle forskellige ting på min kanin og den måde min kanin reagerede på, betød at der var noget. Så min kanin fik en behandling, på sin hud. Det er kun en engangs behandling, men hvis det bliver ved, skal vi ned til dyrlægen om 3-4 uger. smiley


  • #12   4. feb 2015 Super godt smiley
    Jeg krydser fingre for dig og det lille pus smiley rigtig god bedring smiley


  • #13   4. feb 2015 Tusinde tak! smiley


Kommentér på:
Pelsmider?

Annonce