{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Brunst eller ? (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og kigger på vores 2 dejlige marsvin og er så ked af, at Pjuskepigen er kommet til skade med sit øje smiley Vi tror, det er fra når Putte har sprunget op på hendes hoved - ligesom for at parre hende.
De har begge lavet dén med at springe op på hinanden. Det kommer ligesom i perioder.- først den ene og så den anden. Vi har hele tiden tolket det som brunst. Er det dét? Eller er det dominans?
Lige nu er de blevet skilt ad i 2 bure ved siden af hinanden og det er så planen indtil Pjuskes øje er blevet fint igen. Men hvad så bagefter? Hvad vil I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brunst eller ? (marsvin)
  • #1   26. jan 2015 Marsvin kommer normalt ikke til skade med øjnene ved at parre hinanden ej heller i hovedet. Så det vil jeg vove og påstå er næsten usandsynligt.

    Men de kan sagtens få et stykke hø i øjet eller lign.

    At de parre hinanden handler både om brunst og om dominans, så længe de ikke slås så der er blod og bidsår så er det ganske normalt og så skal de have lov til at gå sammen.

    Umidelbart medmindre grisen med øjet opføre sig anderledes pga. af øjet eller lign. så ser jeg heller ingen grund til at de skulle skilles ad nu. Marsvin har bedst af at gå sammen. Og det er som sagt næppe pga. af parring i hovedet der er sket noget med øjet.

    Men er det i behandling med noget fra dyrlægen eller hvordan?


  • #2   26. jan 2015 Du kan se og læse om hendes øje i en anden tråd: Pjuskes dårlige øje, mener jeg den hed. Du må meget gerne kigge forbi den og fortælle, om du har prøvet det før, og hvad du i så fald fik gjort ved det hos dyrlægen smiley

Kommentér på:
Brunst eller ? (marsvin)

Annonce