{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

johanne s
johanne s
Tilmeldt:
4. jun 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20

Hvad nu? {{forumTopicSubject}}

I morges døde mit marsvin, alberte. Hun gik ude med min kanin i et isoleret bur og væk fra vind og vejr.
Alberte døde af alderdom, og var stille sovet ind i halmen i sin hule..

Men nu til problemet nu står jeg med en, ja kald det hvad du vil, jeg vil vove og påstå en deprimeret kanin...
Sidder bare i hjørnet og kigger tomt ud i luften (hvilket hun ikke plejer)
Men hvad gør jeg nu? Jeg har en kanin mere, hendes "datter" hun bor dog inde, på mit værelse.....
Men en ting er sikkert, hun skal ikke være alene resten af hendes tid, hun er kun to år. Min kanin inden for trives fint alene, men det virker slet ikke sådan på hende uden for.. smiley ?
hvad er bedst at gøre nu? ..Jeg vil selvfølgelig give hende alt den opmærksomhed jeg kan, men det er som om det ikke er "nok" ...
Hilsen Johanne
Hvil i fred sødeste Alberte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad nu?
  • #1   25. jan 2015 Personligt synes jeg, at det er en super god idé at finde en kammerat til din kanin udenfor. Har aldrig haft marsvin og kanin sammen før, så har ingen erfaringer på det område, udover at der er mange delte meninger omkring emnet. Tror din kanin vil blive rigtig glad for en anden kanins selskab. Men der er et men.. Hvor meget plads har kaninen at gå på? For at det vil lykkedes dig at sammenføre to kaniner, skal begge parter være neutraliseret, som gør hormonelt betinget adfærd fjernes, og kaninerne kan leve sammen uden at der skal være kamp om territorium osv. Hvis du har masser af plads og huler til din kanin, vil jeg klart anbefale dig, at anskaffe endnu en kanin smiley

  • #2   25. jan 2015 Kaniner og marsvin skal da ikke gå sammen og marsvin skal da være indenfor? Og kaniner har det bedst alene og marsvin skal helst gå to og to sammen.

  • #3   25. jan 2015 RIP Alberte smiley Hvor var hun smuk smiley Troede ikke, marsvin kunne gå ude på denne årstid. Der må have været varmt i hendes hus smiley

  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #4   25. jan 2015 Hun har et bur i god størrelse, og løbegårde udenfor. ingen huler, men jeg tænker at få lavet legehuset om til kaninbur, og så en voliere lign. til to kaniner, men det kan jo først blive til sommer, hvis det skal være med min kanin jeg har indenfor?..

    Alberte og Malou kunne sammen, og tydeligt kan min kanin jo ikke undvære hende..Buret er et min far har bygget, det hænger på vores husvæg(inden kulde fra jorden+isolering indbygget i buret + ingen træk overhovedet og så MASSER af halm.


    Tak jeg synes også hun var så smuk :') Ja, vi ved marsvin ikke dur til kulde ligsom kaniner, men det var der taget højde for


  • #5   25. jan 2015 Hvad mener du med et bur i en god størrelse? smiley For at to kaniner skal kunne gå sammen anbefales det, at de mindst har et bur på 6m2 og derudover løbegård også

    Jeg synes det lyder som en god idé med at lave et legehus om til kaninhus og bygge en voliere dertil, som de kan gå i om dagen. - Og selvfølgelig skal du vente til sommer, hvis du tager din nuværende indekanin ud


  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #7   25. jan 2015 Katrine, en god størrelse bur for 1 kanin med løbegård ved siden af. Jeg vil ikke sætte to kaniner deri, derfor overvejer jeg legehus-planen

    Tess, ingen af mine kaniner neutraliseret, men overvejer.

    Forrige vinter havde vi tager alberte fra malou i en måneds tid, pga. kulde og vi ikke havde fået skærmet af for vinden, på det tidspunkt.det lignte den længste måned den kanin nogensinde havde oplevet. gad knapt nok at spise... og når malou så fik lov at komme ind i stuen (ikke så længe pga. temeperatur jo) så var der ellers liv og glade dage, og så var det ellers det samme igen da hun blev sat ud .. ved ikke hvad jeg skal gøre smiley


  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #9   25. jan 2015 tilvænning? smiley vi har jo stået i det en gang, det blev ikke bedre smiley udover hun blev tynd..
    min kanin er lille og mit marsvin var ret stor... Der var vidst ingen farer for noget på det punkt..


  • #11   25. jan 2015 omvendt er det vist osse set at et marsvin har gjort skade på kaninen - marsvin er udemærket i stand til at lave alvorlige bidskader.

  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #13   25. jan 2015 skal vi ikke slutte den med kanin og marsvin her, de havde det godt sammen, og gjorde absolut ingen skade på hinanden...
    hun stopper jo med at spise fordi hun ikke har lyst.(tror jeg da, andet er da mærkeligt) - hun får piller, uden noget andet korn eller lign. i. "spændende" foder får hun ikke, det har hun ikke godt af...
    Men ja jeg må jo se til sommer... synes bare det er synd hun sidder derude nu :s Men sådan må det vist være...:'(


  • #14   25. jan 2015 Kaniner og marsvin må Ikke gå sammen, og hvis din kanin skal have en anden kanin ven, skal de neutraliseres. Men ærgerligt med dit marsvin, kan slet ikke tænke på hvor ondt det må have gjort at miste hende smiley At lave et legehus om til et kaninbur er en god ide smiley Det har jeg også gjort med mit legehus smiley

    profilbillede
  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #16   26. jan 2015 Det var en god idé at blande noget i, man ved hvad er.:-)
    Er ikke lukket for input omkring at have kanin og marsvin sammen, men jeg synes bare nu er hun død og overvejer ikke engang at anskaffe et nyt marsvin fordi jeg ved hvor heldig jeg har været med de to sammen...
    jeg lod alberte ligge i buret i går Pga frost jord...
    Malou sidder henne ved siden af hende, det er helt mærkeligt. ....


  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #18   26. jan 2015 Hun rådner jo ikke i frostvejr, vi har kat så ingen rotter....men hun bliver begravet når jeg kommer hjem klokken 12

  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #20   26. jan 2015 Hvorfor..?

  • #21   26. jan 2015 Det er ikke smart, fordi der skabes bakterier som du kan tilføre kaninen.. Derfor man også altid anbefaler at rengøre bur osv GRUNDIGT efter dødsfald.. Det kan være den er død er alderdom men måske havde den en virus eller noget man som ejer ikke kender til. Desuden starter der en forrådnelse og hvor jeg er nu er der ikke frostvejr..

    Hellere være for forsigtig end at ende med at det måske går ud over andre raske dyr smiley


  • #22   30. jan 2015 Øv øv ... RIP Alberte smiley

    Håber du finder ud af det med kaninen.
    Vil dog give en lille advarsel fra mig selv - det er ikke sikkert, det sker for dig, men jeg proppede engang halm ind til marsvinene. Den ene skar sig på et af stråene, og endte altså med at blive blind smiley


  • #24   30. jan 2015 Tess, øv for en oplevelse smiley
    Men okay - så er det ikke kun halm, men også hø smiley som du siger, man kan altid være uheldig smiley


Kommentér på:
Hvad nu?

Annonce