{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamp, spåner eller?
  • #1   25. jan 2015 Vi har chinchillaer. I bunden bruger vi sådan nogle piller. Tror faktisk det er majs granulat, kan ikke lige huske det, og så kommer vi hamp ovenpå. Pillerne kommer ikke i et helt lag, de ligger bare lidt spredt for at suge ekstra. Det virker godt for os at gøre sådan smiley

  • #2   25. jan 2015 Men begynder det at lugte? smiley

  • #3   25. jan 2015 Nej. Det tager al lugten. Her i forbindelse med jul vidste jeg at burskift ville blive et problem. Så jeg vaskede burene ned i noget desinficerende jeg har stående, og kom bundmaterialet i som beskrevet. Efter 2 uger var der stadig ingen lugt.

    Men jeg er efterhånden nået frem til, at hvis burene begynder at lugte lidt hurtigt, skal jeg have dem desinficeret, og så er der ikke noget i løbet af ugen overhovedet.

    Og før der kommer nogen og går i selvsving, så var vi ramt af sygdom, så der var reelt ingen mulighed for at skifte bure.


  • #4   25. jan 2015 Kan man enlig bruge katte grus til kaniner eller er spåner bedre

  • #5   25. jan 2015 Bruger hamp strøelse både til marsvinet og kaninen, det er super blødt, man skal ikke bruge ret meget af det, og så lugter det noget mindre end spåner

  • #6   25. jan 2015 Okay, har bare læst at der er mange der brokker sig over at det lugter mere end spåner smiley

  • #7   25. jan 2015 Har hørt meget godt om hamp strøelse her på Gnavergalleri smiley Men jeg har aldrig prøvet det selv... Vi bruger almindelige spåner fra dyrehandleren og så med et lag hø ovenpå, for at spånerne ikke flyver omkring + de ikke filtrer sig ind i pelsen på vores langhårede marsvin smiley Vi skifter bur hver 3.-4. dag, for der begynder det at lugte. Måske er det høet, der får det til at lugte, for har hørt at "tishø" skulle lugte rigtigt meget...

  • #8   25. jan 2015 Det er bestemt ikke den oplevelse jeg har af det smiley

  • #9   25. jan 2015 Dem jeg kender der bruger det har det heller ikke sådan. Men nu hvor der alligevel var en del der brokkede sig, ville jeg lige spørge smiley

  • #10   25. jan 2015 Jeg bruger hamp, og har gjort det i mange år smiley
    Jeg er super tilfreds, og har absolut ingen klager smiley
    Ved ikke hvor du har fra, at det lugter mere på hamp, end på spåner, for det passer i hvertfald ikke smiley


  • #11   25. jan 2015 Mine oplevelser med hamp vs spåner:
    Hamp er mere drøjt i brug.
    Jeg fik kløe af at håndtere spåner, men ingen reaktion på hamp.
    Hamp sidder ikke fast i alt, som spåner har en tendens til
    Hamp lugter mindre, og jeg synes det har en bedre lugt.

    Jeg har også hørt om folk der havde fuldstændigt modsatte oplevelse af det... Men det er hvad vi oplever smiley


  • #12   25. jan 2015 Jeg har kaniner og bruger normalt Easystrø, som jeg har brugt i mange år og er godt tilfreds med. Nu har jeg dog eksperimenteret med træpiller hos mine indekaniner (fordi jeg løb tør for Easystrø og ikke selv kan hente det, da jeg ikke har bil), hvilket egentlig var fint nok, men der bliver brugt ret meget vægtmæssigt, så sådan en sæk bruges hurtigt.
    Nu er jeg i gang med at teste Carefresh, som jeg ikke er vildt imponeret over indtil videre, men hvem ved. - Selvom det næsten er lige før jeg håber, at det ikke er godt, for det er dæleme dyrt smiley

    Spåner gider jeg nemlig slet ikke.


  • #13   25. jan 2015 Lulle / Sønderhop:
    Jeg bruger carefresh til min indendørs kanin, og jeg er heller ikke imponeret smiley
    Jeg har støvallergi, og han kan ikke tåle strøelse smiley
    Vi bliver nødt til at have hamp i hans bakke, da carefresh ellers skal skiftes dagligt..
    Derudover er min lille hvide kanin kastreret, og derfor er hans pels ikke, som den har været, carefresh er super god til at fange alle hans hår, men det er vist også det eneste positive jeg kan sige om det smiley
    Da jeg havde mus, gik de på carefresh, og det var fantastisk !!!


  • #14   25. jan 2015 Wind: Jeg har købt det brune naturlige i Maxi Zoo da der var 25% på hele sortimentet. Bare i sig selv synes jeg at strøelsen lugter, så det er lidt op ad bakke smiley

    Jeg kunne også forestille mig at det er fint til dyr som er mindre, - havde jeg stadig hamster, havde jeg måske brugt det hos den.

    Jeg vender nok tilbage til mit Easy Strø, som jo nok ikke er muligt for dig, når du er allergiker.


  • #15   25. jan 2015 Jeg bruger Equsana Bedding Spåner, dem er jeg super glad for. jeg brugte tidliger de røde af DLGs ejne støvet rigtig meget, så efter jeg skifftet til Equsana Bedding, så forsvandt problemet med Støvet.

  • #16   26. jan 2015 jeg bruger helt almindelige træpiller, det hverken støver eller lugter synes jeg. har før brugt spåner men når man har fri kanin der har "katte" bakker sviner det bare i hele huset+kaninen for grimme poter og jeg synes de lugter når han tisser i dem..

  • #17   28. jan 2015 Jeg bruger Hemp og kan kun udtale mig positivt omkring det.
    Det lugter mindre, suger bedre, støver mindre og er generelt bare langt bedre end spåner.
    Vi har både brugt det til kanin, mus og marsvin, og jeg har samme oplevelse alle steder - vores kanin foretrak faktisk hemp frem for spåner, så det kan klar anbefales her fra smiley


  • #18   28. jan 2015 jeg bruger hemp, det støver mindre og ser mere naturligt ud.
    spåner støver meget, og mange spåner er lavet af grantræer, og den slags spåner kan danne phenoler når det kommer i kontakt med urin, disse phenoler irriterer luftvejene hos dyrene og kan være kræftfremkaldende


Kommentér på:
Hamp, spåner eller?

Annonce