{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Lærke B
Lærke B
Tilmeldt:
21. jan 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Kan marsvin og undulater bo på samme værelse? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt meget på om jeg skulle få en undulat, men problemet er at jeg ikke ved om jeg kan have en sikkert larmende fugl på mit værelse sammen med 2 marsvin. Er det fint, eller vil det genere dyrene?
~Lærke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan marsvin og undulater bo på samme værelse?
  • #1   21. jan 2015 Det burde de sagtens kunne. Jeg har for en del år siden haft fritflyvende undulat i samme rum som marsvinene, det virkede umiddelbart til at ingen var generet af det.
    Jeg mener så at have læst mig til senere hen, at undulater ikke bør holdes alene. Men hæng mig ikke 100% op på det - det er der nok nogle fuglekyndige som ved noget om.


  • #3   21. jan 2015 Undulater er også flokdyr smiley
    Men hvis de ikke bare sidder og skriger, og det synes jeg ikke de undulater jeg har kendt har gjort, mon ikke det så går smiley


  • #4   21. jan 2015 Jep, undulater er flok dyr, og skal derfor have mindst en undulat ven smiley


  • Lærke B
    Lærke B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #6   21. jan 2015 Hvis det var skulle jeg kun have 1 undulat, så skal jeg vel bare snakke med den mere? Eller er det allerbedst at få 2?

  • #7   21. jan 2015 Lærke: lige som alle andre flokdyr så skal den have en ven af samme art, det hjælper ikke at vi mennesker snakker ekstra meget med den, det dækker stadig ikke dens behov for at putte og snakke med en artsfælle.

  • #9   21. jan 2015 Før i tiden satte man et spejl ind til dem, fordi de så troede at de havde en ven, da de ellers blev skørevinhovederne. Det synes jeg personligt er helt vanvittigt synd. Det er virkelig mange fugle, der er stærkt sociale, som folk vælger at holde alene, af den ene mere elendige grund end den anden. Hvis du kun vil have en, så find et dyr der trives alene.

  • #10   22. jan 2015 jeg havde en enlig undulat samtidigt med 2 marsvin for mange år siden. Han troede nærmest han var et marsvin og brød ind til dem hver gang han var ude og flyve... og tøffede rundt inden i spånerne og pilede dem i pelsen eller sad på dem. efter et år købte jeg en undulat mere og så blev han lidt mere normal... men var stadig ret glad for marsvinene. De ignorerede ham bortset fra når han ville sidde på dem, så forsøgte de at ryste ham af.

  • #11   22. jan 2015 Min mor har fået adskillige fugle ind som er skadet af spejle og at havde gået alene.
    Så for din egen skyld og fuglens skyld så anskaf to smiley


  • Lærke B
    Lærke B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #12   22. jan 2015 Det lyder ondt at putte et spejl ind til en enlig fugl. Så har tænkt mig at få to smiley Men vil to hanner slås? Eller sådan noget?

  • #13   22. jan 2015 Det er vidst noget med at man godt kan have en han og en hun sammen så længe man ikke giver dem en redekasse så får de ikke unger.

  • #14   22. jan 2015 To hunner: Ikke særlig godt da de begge to vil bestemme, da det ved undulater er hunner der har bestemmer rolle.
    2hanner: Det er fint nok, og de vil kunne få sig et lykkeligt liv sammen.
    Han og hun: Det er det aller bedste, hunnen vil dog være den der bestemmer, så kan godt liiige sætte hannen lidt på plads, men så længe de ingen rede kasse har (eller huler) Så ville hunnen ikke lade sig parre, fordi hun ved hun ikke har et sted at ligge æg.

    Så det bedste er en han og hun, jeg har selv han og hun smiley


  • #15   23. jan 2015 især to hanner vil gå fint eller en hun og en han. Rigtig ofte vil to hunner gå galt... og to hunner og en han plus EN redekasse vil gå rigtig galt... (vil man evt avle undulater og har mange i en voliere fx, skal der altid være mindst en redekasse mere end der er hunner, eller slår de hinandens unger ihjel for at overtage kassen)..

Kommentér på:
Kan marsvin og undulater bo på samme værelse?

Annonce