{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.130 visninger | Oprettet:

Det bedste hø du kender {{forumTopicSubject}}

Min kanin spiser for lidt hø og det har han altid gjort og vi har prøvet mange mærker, men så fandt vi gudskelov noget hø som en 85 årig dyrehandler solgte, men hans dyrehandel er nu lukket??Hos dyrlægen har vi købt profibre men dem spiser han ikke den bisse? så jeg må opløse det i vand til en grød og så give det på sprøjte. Han har haft et hårdt liv siden august hvor han blev opereret og nu har tandspidser gjort at han i samme periode har været i narkose 3 gange.
Har talt med dyrlægen om vigtigheden af hø. Han har hø på begge etager i buret, i stuen har han hø i en kattebakken og der er også en masse hø under sofaen på altanen, så han burde blive fristet af hø så mange steder.
jeg ved godt at hø er tørret græs, men jeg kan bedst lide det hø som stadig ser flot,fint og grønt ud og som ikke støver eller hvor der er meget fnuller'
Har du et hø mærke som er mega godt og som dufter skønt og som man kan købe hos en dyrehandel mellem Glostrup ogog Karlslunde eller som kan bestilles på nettet.

Hilsen
vinnie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste hø du kender
  • #1   9. jan 2015 Har du prøvet Grünhoppers hø? smiley

    (link fjernet)

    De har også tørret grønt og urter m.v. generelt, som måske kunne være tiltalende og appetitvækkende og vil også være sundt for ham.


  • #2   9. jan 2015 Rolle: er det økologisk? For det ser da ret lækkert ud!

  • #3   9. jan 2015 Alle mine ELSKER "urtegræshø" .

    Har du prøvet det?:)


  • #4   9. jan 2015 Brogaardens urtegræshø smiley

  • #5   9. jan 2015 urtegræshø fra skovly - så fåes det ikke bedre!

    Jeg bestiller så via sms, og der er levering i storkøbenhavn første søndag i måneden.


  • #6   9. jan 2015 Sweet leaf:

    skovly tager først nye kunder ind på urtegræshø til Juni smiley


  • #7   9. jan 2015 surt - så er jeg ihvertfald glad for at være gammel kunde, hehe

  • #8   9. jan 2015 Får den kaninpiller? For så prøv at skær ned på dem.. Eller giv mindre grønt..

  • #9   9. jan 2015 Jeg elsker Nico meget højt og jeg vil gøre alt for at han har det bedste kanin liv som overhoved muligt.
    Jeg har prøvet utrolig mange ting for at få ham til at spise mere hø. Jeg har fastet med foder i 5 dage efter aftale med min dyrlæge og kun kørt vand og hø efter 5 dage havde han tabt 150 gram og havde kun spist meget lidt.
    Det eneste Nico kan lide er basilikum, mælkebøtteblade , kløver, indimellem æble. Så kan han lide rugbrød, mælkebøtterødder og det er dét
    Jeg har taget hele listen fra "tillykke med din nye kanin" og givet Nico alt fra listen.
    Tusind tak for de mange svar jeg vil prøve dem alle og vente på urtegræshø


  • #10   9. jan 2015 Har du været forbi Maxi Zoo?
    I Køge er der massere af godt hø, som stadig ser "friskt" ud smiley
    Jeg bruger selv den store pose (5kg) fra Fit&Fun, sim er enghø, det er mine kaniner vilde med, i forhold til det man kan købe hos landmanden smiley


  • #11   9. jan 2015 Ja Skovly laver FANTASTISK godt hø!!! (Urtegræshøet) Har også set at det desværre er udsolgt for denne sæson smiley Så jeg håber vores balle holder til det bliver sommer smiley

  • #12   9. jan 2015 Herovre i det mørke Jylland købes det bedste hø, hos en dygtig, ældre landmand med en frodig eng. smiley

    Efter sigende, har de rigtig godt hø her: http://shop.klaken.dk/ det er vist ikke så langt fra dig smiley


  • #14   10. jan 2015 Stald wind
    Handler tit i maxizoo og har prøvet fit and fun og her tjekker jeg alle poserne sidst var der 10 for at finde den som er mest grøn. Nico spiser det men stadig ikke særlig meget. Udover dette så er det eneste produkt fra maxizoo som han spiser lidt af og indeholder peppermint og det er et vitakraft produkt hvor serien hedder natura plus.
    Han får også foder med mint smag han får burgess Excel da jeg forsøgte med burgess Excel med oregano der spiste han intet så det fik veninden med 5 kaniner hun har fået meget herfra i tidens løb:-) han får også rabbit royal altså jeg blander burgess Excel med rabbit royal men jeg sorterer rabbit royal for de ting Nico alligevel ikke spiser og de dele af foderet som er fedtet netop for at han ikke skal få en for fed kost.
    Har også prøvet.
    Har også prøvet vitapol Siano men kvaliteten er simpelthen for svingende man kan få en frisk pose som Nico spiser rimeligt af for at åbne den næste pose som er tør og støvende og Nico nægter at spise det.

    Til Sanne du er den første jeg har hørt som har samme problem alle andre har sagt det er da mærkeligt det har de aldrig hørt før og han er da en mærkelig kanin.


  • #15   10. jan 2015 Skovly urtegræshø hvor store mængder kan man minimum købe.
    Man skal hente det i København 1gang om måneden hvordan foregår det altså har de et lokale eller handler man fra bilen og hvor præcist foregår det henne i København. Hvis jeg nu havde haft en normalt hø spisende kanin hvor meget skulle jeg så bestille, så det holdte en hel måned. Jeg kunne jo være heldig at Nico elsker det lige så meget som jeres kaniner gør fra hø fra Skovly-


  • #16   10. jan 2015 Har nu læst om skovly og de skriver at de håber at kunne åbne for nye kunder i slutningen af maj, men p.t.har de ikke nok hø.
    Hvis der er en af jer faste Skovly kunder som normalt bestiller en given mængde, men hvor der er opstået en eller anden hændelse som har gjort at du denne gang kun skal have halv portion, så vil jeg gerne købe det fra dig.Men forstår godt hvis du ikke har lyst til at være mellemmand. Det ville bare være fedt at prøve urtegræshø, for det er frustrerende at jeg ikke kan finde noget hø som han vil nyde og som under kværningen vil holde tandspidserne i ave. Han har som tidligere nævnt haft en hård periode fra august. Han blev syg mens VI var på ferie. Han havde blæresten og tandspidser som var vokset ud til kinderne. dette betød at han skulle opereres og efterfølgende var han meget påvirket og jeg måtte fodre ham med critical care via en sprøjte. Først en måned efter var Nico i stand til at spise sufficint. Men da han ikke selv brugte tænderne da critical fare jo bliver til en grød så var der ikke meget slitage af tænderne og så måtte han igen bedøves og igen måtte han suppleres fordi han i 2 dage ikke spiser og hun drikker sparsomt. I tirsdage blev han så endnu engang lagt i narkose pga tand stifter og hjemme igen 2 dage uden frivillig spisning. Han har grene men bider ikke i dem. Han er dog glad for dental sticks til kaniner, men som dyrlægen sagde, så ville hø have en meget gavnlig virkning.


  • #17   10. jan 2015 Har han fået tjekket sine tænder, helt inde bagved?

  • #18   10. jan 2015 Ang Skovly, så leverer de på adressen. Jeg ved ikke om de har mindre 'portioner' end en miniballe, når det gælder hø - men ellers kan man bestille lisså lidt man vil. Dog er transportgebyret det samme uanset ordrens størrelse.
    Bor man udenfor storkøbenhavn - ikke Fyn/Jylland - så mener jeg at huske at de ikke kører hver måned, så der må man lige høre dem hvordan skemaet er v


  • #20   10. jan 2015 Jeg får urtegræshø fra brogaarden?:) de har en del?

  • #21   10. jan 2015 Jeg er nemlig ikke så heldig med Skovly, jeg skal nemlig også vente til de høster igen.

  • #22   10. jan 2015 Men I kan jo så glæde jer til at de får plads til flere nye kunder. Mine marsvin vil ikke spise andet hø efter at jeg begyndte at fodre med det smiley

  • #23   10. jan 2015 Jeg er også bange for at vores 2 putter går i sultestrejke, når vi løber tør for Skovly-høet. Men dét fra Brogaarden lyder også godt smiley

  • #24   10. jan 2015 Brogaarden får deres fra skovly smiley

    Jeg ringede til Josephine, hun fortalte smutvejen;)


  • #27   12. jan 2015 jeg har fået en mail fra Skovly ( Josephine)
    Hun fortæller som stald sarbo skrev at de sælger engros til Brogården som videresender til en masse små foderstoffer.
    centrum dyrehospital i Istedgade, Pippi i City 2 og i Ringsted får også urtegræshøet. HF butikken i Hårlev som Josephine tror at de har internet handel af høet og som den sidste forhandler som Josephine skriver om er Luxshoppen, så os som ikke kan handle direkte medSkovly har alligevel mulighed for at få deres urtegræshø


  • tris
    tris Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 29
    #28   1. feb 2015 Jeg fik nye forsyninger hjem af både hø og halm i går ..
    og det er simpelthen en fornøjelse at se kaninerne gå ombord i det lækre velduftende hø .. sætter lige et link ind, hvis der stadig er nogen der mangler et godt hø-sted smiley


    http://www.dba.dk/mini-hoe-og-halmballer-smaa/id-1000942610/


Kommentér på:
Det bedste hø du kender

Annonce