{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.416 visninger | Oprettet:

Kanin graver i bunden af buret!!! {{forumTopicSubject}}

Min ene kanin er begyndt for et par uger siden at grave i bunden af buret. Den graver helt ned til selve plastikken og bliver derefter ved, ved og ved. Det kan virkelig være træls at høre på, når den nærmest kan gøre det i timevis. Både den og min anden kanin kommer ud i lejligheden eller et værelse for at hoppe frit rundt sammen stort set hver dag. Jeg har prøvet forskellige ting for at aktivere den inde i buret med forskelligt legetøj, mad osv. smiley
Kaninen er en dame på ca. 1 år. Er det fordi den er teenager, eller er der nogen, der ved hvorfor den gør det? smiley
Derudover tror jeg virkelig at den har ADHD, for den skal have gang i noget konstant. Min anden kanin kan lægge sig stille og roligt hen en gang imellem, men den her skal hele tiden aktiveres. Håber at den falder til ro med alderen smiley
Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. HJÆLP!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin graver i bunden af buret!!!
  • #1   6. jan 2015 Jeg tænker på 2 ting:
    1. Brunst
    2. Æmmgh hvis jeg skulle løbe frit næsten hele dagen ville jeg BESTEMT ikke finde mig i at blive lukket ind i et lukket bur... Hvor stort er buret?


  • #2   6. jan 2015 Og kaniner kan godt lide at grave så måske have et lille gravested?
    Med jord eller sådannofet smiley


  • #3   6. jan 2015 De har et indendørsbur hver, som er en smule større end normalt smiley
    Måske jeg skulle prøve at lave en lille kasse med jord, som du siger. Alt skal prøves, for sidste udvej er sterilisation smiley


  • #4   6. jan 2015 Siden jeg kunne være en god idé enten indrettet i buret eller som en kasse du kan sætte dem i lidt af dagen smiley
    Der skal nok være 5-10 cm. Dybt smiley


  • #5   6. jan 2015 Min kanin plejede også at grave buret. Han er lidt over 1 år gammel, og virker til at være nogenlunde ude af teenager-fasen.
    - Men han blev også kastreret sidste juni, så ved ikke helt om han bare voksede fra set, eller om det var fordi han blev kastreret at han holdte op:)


  • #6   6. jan 2015 Hvorfor den gør det? Øh det en kanin. Kaniner graver!
    Prøv at give den en grave kasse smiley


  • #7   6. jan 2015 Tja måske sidste udvej er sterilisation. Giver det lidt tid for at se, om det bare er teenager-nykker eller om den steriliseres smiley

  • #8   6. jan 2015 Stald Rosenmark:
    Ja godt nok er det en kanin, men min anden kanin har aldrig gjort det og min tidligere kanin gjorde det heller ikke, så derfor jeg undrer mig smiley


  • #10   6. jan 2015 Alle kaniner er jo forskelige smiley

  • #11   6. jan 2015 Prøv at se/læs det her
    http://frikanin.dk/legetoej
    http://frikanin.dk/legetoej-2


  • #12   6. jan 2015 Om du fikser kaninen eller ej - så vil den altid grave det er jo dens natur og det stopper heller ikke jo ældre den bliver.

    Alle vores gør det og nogle er hurtigere til at udvise den andfærd end andre - det er simpelhen fordi de aktivere sig ved at grave + det er som sagt deres natur at grave.

    smiley


  • #13   7. jan 2015 Vores ene hunkanin gravede tre gange 1-1,5 meter ned i vores have og dernede havde hun så sit ene bo. Det andet var hendes kaninbur som ofte stod åbent så hun bare kunne løbe rundt. I starten forsøgte min far at stoppe hullerne til, men hun gravede dem jo bare op igen og byggede videre på sit bo. Min næste kanin gad ikke grave mere end en lille fordybning at ligge i. så det er forskelligt fra kanin til kanin hvor meget de holder af at grave smiley

  • #15   9. jan 2015 Det er jo bare normal kaninadfærd.


  • #16   9. jan 2015 Jørgen L:
    Jeg har aldrig haft en kanin, der har gravet så meget, så derfor jeg spørger. Det kan godt være, at det er normal kaninadfærd, men det er så slemt, at den kan holde en vågen en hel nat smiley Det er ikke bare et kvarter, vi snakker om. Den kan sidde og grave i 2,3, 4 timer og nogen gange mere smiley


  • #18   9. jan 2015 Team-L-L
    Det er nu heller ikke fordi jeg ikke gør noget for den. Begge mine kaniner går frit i min lejlighed i mindst 3 timer om dagen. Jeg har prøvet diverse ting, såsom legetøj, håndklæder, bolde osv. Men alligevel bliver den ved inde i buret. Nu er den også begyndt at gøre det på gulvet. Den graver, graver, graver og graver og så bider den med tænderne og så starter den forfra igen smiley
    Den gjorde det ikke i starten, men jeg overtog den også af nogen, der ikke passede den ordentligt. Men jeg ved snart ikke smiley


  • #19   4. jan 2016 Vinnie nu kan jeg se at indlægget er lidt gammelt.
    Fandt du en løsning på problemet.
    Min kærestes kanin er begyndt på det samme.


  • #20   2. feb 2016 Christian:

    Nej egentlig ikke. Den gør det stadig i perioder og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Det hjælper nogle gange, når den bliver "kørt træt" ved at hoppe frit rundt i nogle af rummene i lejligheden. Jeg har prøvet med diverse legetøj, forskelligt bundmateriale i buret osv, men jeg ved ikke, om det kommer af kedsomhed eller hvad det skyldes smiley


  • #21   2. feb 2016 Ude i naturen graver kaninerne huller i jorden, så de kan få ly for dårligt vejr og gemme sig og deres afkom for fjender. Og den adfærd er ikke noget, vi skal fjerne. Et godt lag halm giver kaninen god beskæftigelse - og så kan vi fjerne det og erstatte det med noget nyt, når buret ligner et bjergladskab.

Kommentér på:
Kanin graver i bunden af buret!!!

Annonce