{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

*kaniner* fodertid om dagen? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Det er sådan at jeg sammen med min søster har fire kaniner problemet er så at vi har kloakrotter også som så tager kaninernes foder i deres bure da kaninerne står udenfor men da vi skal af med de rotter da de ødelægger huset kan vi ikke have foderet stående hos kaninerne hele dagen så ville hører om man kan stille foderet ud til kaninerne 15-20 min om dagen hvor de så spiser og så ellers har rigeligt med hø til resten af tiden kan man det eller kan deres maver ikke tåle det?

//Emilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *kaniner* fodertid om dagen?
  • #1   6. jan 2015 Kaniner bør ikke have fri adgang til mad, kun fri adgang til hø.
    Kaninerne skal have 20g foder pr 1kg vægt, så vejer den ene 2kg skal den have 40g piller og vejer en anden 900g skal den have 20g/lidt under.

    Piller er kun vitaminer, høet skal være selve hovedfoderet. Så deres maver kan sagtens tåle de.


  • #2   6. jan 2015 Okay tak det er også ca. det de får mht. fodermængden smiley

  • #3   6. jan 2015 Du ved godt at rotter kan angribe kaniner ikke?
    Jeg ville få bile nye bure, så rotterne ikke kan komme ind


  • #4   6. jan 2015 Nej det vidste jeg faktisk ikke smiley
    Havde godt tænkt på det og især fordi min ene kanin fik en unge mens vi havde rotter og blev derfor bekymret for om rotten ville tage ungen når den var så lille det har den dog ikke gjort smiley
    Snakkede med en veninde der har haft kaniner om det og hun sagde at hun havde haft rotter ved sine kaniner ude i stalden og der havde ikke været nogle problemer med at rotterne havde angrebet kaninerne så tænkte arh så gør de det nok ikke men tak for info så ved jeg de! smiley


  • #5   6. jan 2015 Den stald jeg engang har bestyret blev angrebet af rotter kort efter jeg stoppede, og der blev samtlige 47 kaniner slået ihjel af rotterne... Skynd jer at få udryddet de rotter i en fart

  • #6   6. jan 2015 Hvis en rotte kan komme ind er der vel også stor chance for at en lille kaninunge kan falde ud?
    Du bør få sikret dine bure, give kaninerne lidt foder (mine spiser deres op på et kvarters tid) og så ellers opbevare det resterende foder i en tætlukket foderspand.

    Og så skal rotterne selvfølgelig udryddes, men det er I sikkert ved at få styr på smiley


  • #7   6. jan 2015 Vi er i fuld gang med at fange rotterne der er sat fælder op i huset og uden for huset og rottefængerne er her jævnligt for at tjekke fælder nu har de også sat en fælde op hvor rotten kan gå levende i og kommer de og slår den ihjel smiley
    Kaninungen har ikke kunne falde ud den er født i en redde i lukket etage på buret svært at forklare men ungen har altså ikke kunne falde ud de bor uden for i et udendørsbur med to etager hvor ungen har ligget i reden på øverste etage hvor der er lukket mere eller mindre af smiley rotten behøver meget lidt plads for at komme ind eller og gnaver de sig bare igennem smiley


Kommentér på:
*kaniner* fodertid om dagen?

Annonce