{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Sammenføring {{forumTopicSubject}}

Mine to gamle hankaniner på 8 har altid gået sammen (også i indendørs bur).. Nu står jeg i den situation at den ene døde i nat smiley og jeg kan ikke finde ud af om det er smartest at lade ham der går tilbage være alenekanin eller om jeg skal prøve at føre ham sammen med en ny ninus?
Hva synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring
  • #1   1. jan 2015 Er han neutraliseret?

  • #2   1. jan 2015 Nej han er ikke.. Det var ham der døde heller ikke, men de kunne sagtens enes.. Ham der sidder tilbage er også en ekstremt venlig kanin, hvad andre kaniner angår smiley
    Jeg har pladsen til at tage ham ind og lade ham være stuekanin, så det er som bare for at høre hvad i synes om at sætte en anden kanin ind til ham smiley


  • #3   1. jan 2015 ville prøve stue kanin ellers hvis selvskab bliver nødvendig for ham så lad være med at have dem i samme bur men blot så de kan se lugte og høre hinanden smiley det er nok

  • #4   1. jan 2015 Tror du får svært ved at finde en kanin han vil kunne gå sammen med. Kaniner er ikke flok dyr, så det er sjældent at finde 2 kaniner der har det godt sammen.

    Der ud over er ham du har tilbage, ved at være en ældre herre.


  • #5   1. jan 2015 Tak for svar ??

  • #7   1. jan 2015 Prøv at læs det her smiley
    http://frikanin.dk/kaniner-sammen


  • #9   2. jan 2015 Som stald Rosenmark skriver, så prøv at tjek frikanin.dk De har også en facebook side smiley

  • #10   4. jan 2015 jeg har løst problemet smiley
    Jeg er udmærket klar over at kaniner er kolonidyr og skal kunne søge hen for sig selv.
    Jeg fangede Speedy som frikanin i min have da han var lille. Bette var tre måneder da vi fik ham her boede de sammen. Da Bette blev kønsmoden havde de lige en periode, hvor de ikke kunne give hinanden fred når de var inde - det varede i et par år - her blev de delt op og var kun i samme indhegning udenfor. Da vi prøvede at lukke dem sammen igen i indendørsburet (som desuden er et stort bur, hvor der sagtens kan være 2) var der ingen problemer. Desuden skal det lige siges, at jeg aldrig har haft hunkanin op matriklen som de kunne slås om.

    Da Bette er utrolig glad for andre kaniner og tidligere har været på både dame- og herrebesøg, så synes jeg det ville være synd hvis han skulle til at være enekanin - da jeg allerede om morgenen efter Speedy døde, havde gemt sig i en stor bunke halm og overhovedet ingen kontakt ville tage.
    Da Bette nu er 8 år, bestemte jeg mig for, at han skulle ikke gå uden kontakt fra anden kanin på hans sidste dage.
    Jeg har anskaffet mig to hermelin han-unger på 4 måneder - som er sat ind til Bette. Bette slikker dem og beskytter dem mod katten, så jeg er sikker på at de har det godt.

    Det skal lige siges, at jeg udmærket er klar over risikoen ved at sætte to nye kaniner ind på den gamles territorium og at jeg kan risikere at de nye heller ikke kan gå sammen når de bliver fuldt kønsmodne. Der er stadig ingen hunner på matriklen - så jeg krydser fingre for at det går.


  • #11   4. jan 2015 Okay nu kommer jeg til at lyde sur, menfair nok for det er jeg.

    Er du syg i hovedet? 3 kaniner i et almindeligt indendørsbur? det vil jo svare til at 3 mennesker bor sammen på det gennemsnitligt toilet.
    2 kaniner sammen bør MINDST have 6 m2, og hvis der tilføjes en kanin skal der tilføjes 3 m2 til.
    Det du har gang i er fuldstøndigt uansvarligt.

    Hvor stor er dit bur helt præcist? Og hvorfor er du villig til at tage risikoen om at 2 små unger skal lade livet?

    Om der er hunner på matriklen eller ej har intet med territorie at gøre. Den gamle kan sagtens beskytte sit territorium overfor de små.

    Forstår ikke hvordan du tør være så egoistisk..


  • #12   4. jan 2015 Man sætter ikke bare to nye ind til en gammel. Jeg er enig med Dorte, det der er uansvarligt og egoistisk...

  • #14   4. jan 2015 hurra tillykke du har vundet en Darwin award! slå det op!

  • #15   4. jan 2015 Hmm, nok det dummeste der kunne gøres.
    Det er jo nærmest dømt til at gå galt, også selvom der ikke er en hun at slås om. Forstår slet ikke du tør tage den chance.
    Du kan altså ende med to døde kaniner, og den sidste måske meget hårdt kvæstet. Hvorfor?

    Siden du skriver så sikkert at buret er stort nok til to kaniner, hvorfor så putte tre kaniner i det bur?
    Vil meget gerne have nogle mål. For jeg har endnu ikke set bure som er store nok end til en kanin, og det er næsten heller ikke nok.


  • #16   4. jan 2015 jeg havde et rum på 17 kvm og MASSER af skjulesteder til 2 kaniner det var ikke nok (de skulle ikke gå sammen, den ene brød ud, og aflivede den anden!!!)

Kommentér på:
Sammenføring

Annonce