{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til mus. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har besluttet mig for at jeg vil have 2 hun mus.
De kommer til at gå i mit gamle 54 liters akvarium, men der er lige nogle spørgsmål jeg mangler at få besvaret. smiley

1) Bundstrøelse har jeg hørt man kan bruge carefresh og at det skulle være godt, kender i andet evt. billigere som er ligeså godt?

2) Bruger mus egentlig toilet? I så fald vil i fylde det samme bundstrøelse i toilettet?

3) Jeg har tænkt mig at købe mad til dem via Lux-shoppen, men hvor meget spiser to mus egentlig i løbet af et måned og hvad skal jeg supplere med? Torskerogn, ris, tun, ukogt pasta? hvor tit skal du have sådan noget eller er det bare godbidder?

Ja.. Det var lige nogle af de spørgsmål jeg lige mangler at få svar på inden jeg får mus hjem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til mus.
  • #1   15. dec 2014 1) Vi brugte hamp til vores hvilket fungerede super godt og både lugter og støver langt mindre end savsmuld.

    2) Ingen af vores mus har nogensinde brugt toilet i den ene eller anden form

    3) Godt fodder dækker alle musens grunlæggende behov. De elsker dog at få grene (kun dem de kan tåle) med blade på - det har altid været et hit hos os. De spiser ikke voldsomt meget, men jeg har desværre glemt hvor hurtigt vores mus spiste en pakke mad. De blev også rigtig glade hvis man lagde lidt solsikkekerner ud i buret som de kunne gå rundt og finde.
    Jeg ville mest bruge det du beskriver som godbidder eller gemme en smule rundt omkring i buret. Det er også super godt hvis de ikke er specielt håndtamme eller du gerne vil lære dem tricks smiley


  • #2   20. jan 2015 Det anbefales at have minimum tre hunner. De trives bedst i flok og derfor er tre helt klart bedst hvis du ikke vil have en større flok smiley

    1. Som Iris siger kan du bruge Hemp - det er godt og lugter ikke smiley Ellers kan du bruge Chipsi Super, som kan købes på zooplus.dk

    2. Hvis du køber deres foder på Lux-shoppen vil jeg anbefale enten at købe Lux Gnaverpiller eller Rat Vital. Ved at købe det undgår du at de sorterer i deres foder. Hvis du vil give dem snacks kan du også købe det på lux-shoppen ellers så gå ind på www.musgerbil.dk ind under Artikler --> Mus, der står alt om hvad de må spise og ikke må spise, samt om deres adfærd sygdom osv. smiley


Kommentér på:
Spørgsmål til mus.

Annonce