{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Marsvin: Hvor meget får jeres at spise? {{forumTopicSubject}}

Ja, vores små putter er nogle store tøser, så måske får de for meget at spise!? Men hvad er normalt? Og hvor skal man evt spare?

Hvad og hvor meget får jeres at spise (Hø, gulerødder, andet grønt, kraftfoder (Hvilken type?), osv... ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin: Hvor meget får jeres at spise?
  • #1   25. nov 2014 Nu skriver du store- hvor store? smiley
    Et marsvin kan jo normalt veje fra 900-1300gr uden at være fed.

    Men her er hvad mine marsvin får.
    Til 2 marsvin får de

    Hø ad libitum (ubegrænset)
    1-2deciliter cavia korell- piller
    4 gulerødder
    1 peberfrugt
    3blade kål
    4 skiver rødbede
    1 stang selleri
    Agurk- kun som snack
    Aubergine- 2 skiver

    Grønten varierer - hvis jeg finder noget nyt og spændende får det også det.
    Men peber og gulerødder får de fast.

    Men deres vigtigste føde er jo høet hvorpå de sliber deres tænder- og så derudover godt med c vitamin- rød peber f.eks.


  • #2   25. nov 2014 Mine får hvad de kan æde af hø, og så fylder jeg deres madskål med piller/kraftfoder en gang om dagen.
    Grønt får de afhængigt af, hvad vi bruger til aftenssmad, eller jeg finder noget spændende noget uden for, hvilket er mere sjældent nu det er blevet så koldt og vådt.

    Jeg vejer mine dyr jævnligt, for at sikre at de vejer de det skal smiley


  • #3   25. nov 2014 tusind tak for svar indtil nu smiley

    Det er to hunmarsvin og de vejer knap 1200 g, hvilket jeg tænker er lidt meget, når man hører om flere på 900 g.

    De får urtegræshø ad libitum. Tidligere fik de det billige fra dyrehandleren.
    Så får de foderpiller ad libitum = 45 g til sammen af Mr Johnsons Advance (Se billede)
    Gulerødder ad libitum = 3-4 store gulerødder til deling, hvoraf 1/4 bliver lavet til confetti smiley
    Broccoli/hvidkål/peberfrugt alt efter, hvor meget de spiser (De får lidt af gangen)
    Salat som guf morgen, middag og aften.

    Håber, der er flere, der vil skrive sig på smiley


    profilbillede
  • #4   25. nov 2014 jeg har ikke noget fast tal på hvad mine får... urtegræshø, cavia korrel... og whatever grønt som er i butikkerne... plus rester fra mit arbejde (arbejder i et køkken)

Kommentér på:
Marsvin: Hvor meget får jeres at spise?

Annonce