{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

det at sige farvel {{forumTopicSubject}}

hej.. jeg har en kanin som bare er umulig at have med at gøre. problemet er om vi bare skal vælge af få hende aflivet eller beholde hende, selvom hun er træls kan jeg bare ikke sige farvel til hende smiley s jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...

hvad syntes i?
Jeg har prøvet at give det noget tid, men det hjælper ikke for hun bider stadig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det at sige farvel
  • #1   23. nov 2014 Synes ikke du skal aflive hvis du er selv det mindste i tvivl da det kan være du ombestemmer dig...

  • #2   23. nov 2014 Hvorfor aflive hende fordi hun ikke lige er verdens perfekteste kanin? Det stadig et levende væsen med føleser..

  • #3   24. nov 2014 Fordi en aggressiv kanin ofte har et bagvedliggende problem som kommer til udfald i aggresivitet - derfor kan det nogle gange være mere humant at aflive.

    Men jeg er også blevet hårdere med tiden, efter jeg fik kaniner. Jeg forsøger selvfølgelig at prøve flere muligheder for at finde ud af hvad problemet kan være og om det kan afhjælpes - men kan det ikke det, så bliver kaninen aflivet, kort og godt.

    Ofte stresser det dem jo så at man f.eks. kommer og skal give foder m.v. og det er dælme upraktisk ikke at kunne fodre og ordne negle og bur m.v. - altså basale ting.

    Det handler ikke om - for mig - at dyret skal være perfekt, men om at det ikke skal stresse over at være til. Jeg plejede at være blødere og mere ideologisk, men realiteten er bare en anden og så vil jeg hellere sørge for en pæn og hurtig aflivning. Kort og godt. Kaninen har ingen glæde af at sidde i et bur og kukkelure og stresse dagligt over fodringstid m.v. og man mister glæden ved den, når den bider og er aggressiv.


  • #4   24. nov 2014 rollos dyr: det er nemlig også det jeg tænker på, for hver gang jeg skal fodre osv så bliver hun stresset og bider ud efter en smiley så det er jo også synd for hende hvis hun skal leve på den ¨måde smiley

  • #5   24. nov 2014 Hvis der er tale om kaninens funktioneliltet, og at kaninen lider last - daglig stress eller lign. ville jeg lade den aflive, af den simple grund at det vil være mest humant, at give dyret fred.. smiley

  • #6   24. nov 2014 Puha jeg kan godt forstå, at det er en svær beslutning at tage smiley

Kommentér på:
det at sige farvel

Annonce