{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Hvor er jeg sur og ked! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke lige hvad overskriften skulle hedde smiley

Men hvor er jeg mega sur og ked af det på samme tid
Jeg skriv til en om hun hade to hun rotter og ja det havde hun
Jeg har haft dem i en uge nu og finder min mor ud af det er to hanner
Jeg er skuffet vred og ked af det
Jeg er lige blevet så glade for dem

Og hun ved det 100% at det var to hanner hun har ca 50 rotter
Hun gjorde det sikkert for pengene de kostede 100kr par stk smiley
Men jeg vil prøve at have hunner

Hvad skal jeg gør? smiley
Har er de


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er jeg sur og ked!
  • #1   16. nov 2014 Hvis jeg var dig ville jeg skrive til hende du købte dem af, og spørge om hun godt var klar over at det var to hanner.
    Og hvis du overhoved ikke vil have 2 hanner, så se om du kan sende dem tilbage + få pengene tilbage... smiley Hvis altså det er det du vil


  • #2   16. nov 2014 Ja jeg vil have pengene tilbage men nu er jeg blivet så glade for dem
    Men jeg vil have to hunner
    Jeg har ledt efter hunner i lang tid nu jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre smiley


  • #3   16. nov 2014 To hanner eller to nye hunner, ja det er vel kun dig der kan tage den beslutning,
    men mon ikke at der en dag dukker to hunner op, hvis bare du venter smiley (hvis altså det er det du vil) smiley


  • #4   16. nov 2014 Jo men der bor en opdrætter tæt på
    Jeg kan håbe han har to hunner
    Hvis ikke jeg er blivet for glade for dem
    Men det var en lang kørsel hen til hende smiley


  • #5   16. nov 2014 Det er måske to hunner smiley
    Vi ser på det imorgen
    Min mor har en veninde der har rotter der er en af hendes hunrotte har også lang afstand smiley


  • #6   16. nov 2014 Du har da til dels også selv et ansvar, for at kigge dyret du køber - man kigger da om dyret er det køn man forventer, om næse/ører/tænder mv ser rene og pæne ud, om dyret ellers generelt ser sundt og raskt ud - man har da et ansvar selv.

    Og derudover, hvis det bare er to hyggerotter og de er af samme køn OG du er glade for dem - er det så ikke fløjtende ligegyldigt om det er drenge eller piger?

    Og altså, enten er det hunner eller også er det hanner - rotternes vedhæng plejer da at være til at få øje på 8)


  • #7   16. nov 2014 Vi kiggede også på dem

    Nej det er ikke ligemeget der er en forskel mellem hanner og hunner
    Hunnerne er meget aktive end hannerne
    Hannerne er meget dovne
    Men nogen hanner er aktive men ikke ret mange
    Og nogen hunner er lidt dovne men ikke ret mange


  • #8   17. nov 2014 smiley

  • #10   17. nov 2014 Der skrev jeg også det kunde

    Men for det meste er hun rotterne mere aktive end hannerne smiley


    Min mors veninde har rotter
    Min mor har haft rotter som barn og jeg har skam haft rotter før smiley

    Men som unger er det tit svært at se om det er hanner eller hunner smiley

    Og kan ikke se brystvorterne på dem og hanner har ikke
    Men de kommer nok mere frem når de bliver ældre smiley


  • #11   17. nov 2014 Man kan se køn på dem lige nå de er født. Så svært, det er det altså ikke :).

  • #12   17. nov 2014 Nej men når de er lidt ældre

    Ny så jeg dem jo ikke da de blev født smiley


  • #13   17. nov 2014 Nej, men derfor er det stadig ikke svært at se på rotter. Det er svært at se på kaniner, der skal man virkelig have et trænet øje når de er små. Men rotter kan du se det på med det samme :).
    http://tamrotten.weebly.com/koslashnsbestemmelse.html


  • #14   17. nov 2014 Der er den højeste alder 3 dage hvor man kan se det
    De var så 6 uger der jeg købte dem
    Den alder man tidligste alder man må tag dem fra deres mor det er 5 uger smiley


  • #15   17. nov 2014 Kan du ikke spørge din mor om du må spare op til 2 nye rotter? Også bare have 4 rotter hvis du kan magte det? smiley

  • #16   17. nov 2014 Det har jeg penge til og det må jeg smiley
    Men det er to piger kan jeg se smiley


  • #17   17. nov 2014 Hehe okay det lyder godt så smiley

  • #18   17. nov 2014 Du kan jo se på hjemmesiden at du kan se det FRA DE BLIVER FØDT. Altså er det tidligst fra dag 1 du kan se det.

  • #19   17. nov 2014 Prøv at tage et billede af kønnene så nogen herinde kan bedømme det:)

  • #20   18. nov 2014 Jeg er godt klar over der kan være forskel på hvordan de er, men medmindre jeg havde et formål som f.eks. avl eller havde fået en af hvert køn etc. så ville jeg nok ikke ligefrem 'gå i panik' over at have fået to af forkert køn. Især ikke når du på ingen måde er sikker.

    Derudover, så s... happens og fejl sker, så kan man da indgå i en dialog med opdrætteren, mon dog det kun har handlet om penge... Men afhængig af hvordan jeg blev mødt med problmatikken, ville det da være til at snakke om. Men bliver jeg angrebet af sure miner og 'måske det er forkert køn' agtigt ville jeg nok også tænke mit.


  • #21   18. nov 2014 Du er heldig det ikke var en af hver smiley

    Personligt syntes jeg bedre om hanner, og så er 100 kr ikke unormalt for en rotte.. Nogle opdrættere tagere 250 kr pr. stk..

    Desuden så vil man på 5 uger gamle unger (som de min. skal være for at komme fra mor) uden problemer se tekstikler på hanner.. Hvilket dem på billedet har ret tydeligt


Kommentér på:
Hvor er jeg sur og ked!

Annonce