{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Aflivning? Ej hvor er det svært!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag truffet den beslutning at mit marsvin Albert skulle aflives. Han var begyndt på en behandling sidste tirsdag, men han havde ikke fået det bedre. Han havde infektion i luftveje, og han havde bylder af luft i maven. Det var måske fordi at han ikke kune tåle medicinen ( sagde Dyrelægen). Han blve aflivet idag ved 18:30-tiden. Jeg syntes det var p:isse svært at sige: " Favrel søde skat. Hvil i fred." Jeg ved det er for hans egen bedste, men at sige farvel er det sværeste. Har i skulle tage en beslutning om aflivning?? Hvilket dyr og hvorfor??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning? Ej hvor er det svært!!
  • #1   12. nov 2014 Undskyld for tastefejl*

  • #2   12. nov 2014 Jeg har måtte aflive to af mine hopdyr - den ene grundet sygdom, den anden grundet aggressivitet.
    Pedro led af maveproblemer, og uanset hvor skånsomt han blev fodret og behandlet hjalp det ikke. Hans mave kunne slå ud ligepludselig, og det synes jeg var synd, så han blev aflivet, i en alder af 4 år.

    Hero var en blanding af Dværg Schecke og en løvehoved, også et af mine hopdyr. Han var faktisk i erstatning for min tidligere løvehoved som jeg mistede. Hero var aggressiv over for alt og alle, da han blev kønsmoden, bed efter hånden der fodrede. Ham valgte jeg at få aflivet for min egen sikkerhed, for jeg vil ikke have dyr der bider, og da jeg er i en ret usikker situation har jeg brug for at mine dyr er håndterbare, hvis det skulle være nødvendigt for andre at håndtere dem. Hero kunne man ikke engang fodre. Han blev aflivet i en alder af ½ år, det er ham på billedet.


    profilbillede
  • #3   12. nov 2014 Det er altid svært at sige farvel, men endnu mere svært, hvis det kommer meget pludseligt smiley
    Jeg havde en ellers ung og frisk hankanin, som blev så glad for at se mig, at han fik hjertestop, jeg havde været til weekend stævne, uden ham smiley
    Jeg havde også for mange år siden, en ung, meget lovende hankanin, han brækkede benet, fire steder, og dyrlægen ville ikke operere ham smiley

    Husk at man altid skal få aflivet for dyrets bedste, og ikke trække tiden alt for længe..
    Jeg plejer at sige "når der er flere dårlige dage, end de gode, så er tiden ved at være inde" smiley


  • #4   13. nov 2014 Jeg har desværre stået i situationen en del gange..

  • #5   13. nov 2014 Det der et godt citat stald Wind. Det er rigtig at man skal tænke meget på dyret, men det svære er bare, at man står med deres liv i ens hænder, og de kan ikke 'direkte' sige, hvad de bil have, at du skal gøre.

  • #6   13. nov 2014 Jeg har kun haft Kanin i 4 år så jeg har aldrig oplevet det, men min nabos kanin har jeg set død, men ikke aflivet... Ved ikke om jeg ville kunne klarer det:(

  • #7   13. nov 2014 Jeg skulle have haft aflivet en af mine hamstere, selvom han ikke var gammel virkede han sådan, han kunne ikke gå ordenligt, og kæmpede for at gå hen til sin madskål og drikkeflaske. Bestemt helt ulideligt at se på. Så han skulle have fred. Den dag min kæreste og jeg så vil køre ham til dyrelægen, lå han død i sin rede, så han havde selv valgt at tage afsked med os.

  • #8   13. nov 2014 Nårhhh ej det var godt, at han fik fred.

  • TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #9   13. nov 2014 En del gange, ja. Syge kaniner, aggressive kaniner og den slags, og når vi selv avler synes jeg også vi må tage ansvaret på os og aflive det vi ikke mener kan sælges.

    Det værste er dog, når det er ponyerne. Jeg stod for snart to år siden med en dødssyg pony, og sidste fredag skete det så igen. Jeg hader det som pesten, og jeg tager mig en tudetur. Men hellere tage beslutningen end at lade et dyr lide...


  • #10   13. nov 2014 Det gør mig ondt at høre.
    Jeg har selv prøvet det en del gange også. Det bliver aldrig nemt, og det er okay at være ked af det. Det er slemt, når det kommer helt uventet. Husk på at det er den bedste beslutning for dyret, og det er vigtigt, at man kan tænke på dyrenes behov og ikke kun sine egne.


  • #11   13. nov 2014 Lykkevang j: Uhhh nej. smiley puha, det gør mig ondt!

    Sønderhop: Tak smiley Det er rigtigt, at man skal have lov at være ked.


  • #12   13. nov 2014 Har stået i denne situtation med min gamle hund, hest og kanin....

    Min hund var gammel og syg så det var den eneste udvej...
    Min hest fik gigt og kunne dårligt nok gå smiley

    Min kanin blev angrebet af 2 gravhunden med slap i første omgang med et sår på poten som desværre udviklede sig, det endte med næsten 2 måneder med smertestillende og antibiotika for dyrlægen var sikker på at han kunne redes... smiley

    Det er møg hårdt.. smiley


  • #13   13. nov 2014 Puha Julie Jensen! smiley
    Det vejer som ol, at dyrelægen var lidt dum i den situation? Jeg mener i hvert fald, at den var på antibiotika og smertestillende længe. Det var godt, at den fik fred smiley
    Herhjemme virker der helt tomt, også selvom vi har nogle tilbage.


  • #14   13. nov 2014 Har lige måtte sige farvel til en rotte for snart 11 dage siden på grund af kræft. Det var hårdt at sige farvel til hende men det var det bedste for hende smiley

    profilbillede
  • #15   13. nov 2014 Hader kræft! Godt nogle kæmper imod!

  • #16   13. nov 2014 Puha det var dog en sørgelig historie smiley Jeg ved det er hårdt at skulle sige farvel på den måde smiley Føler for dig!

    Jeg frygter virkelig den dag, vi skal sige farvel til en af vores putter smiley Men det er der forhåbentlig vis lang tid til smiley

    Hvordan gik aflivningen? Blev han bedøvet eller hvordan?



  • #17   14. nov 2014 Han fik 3 milliliter bedøvelse, imens jeg sad og nussede ham. Efter ti minutter, hvor han stadig ikke var væk, fik han 3 mililiter mere. Efter ti minutter var han væk, og jeg blev sendt ud. Han fik stukket en overdosis af dovendidrikken ind i hjertet, o jeg blev hentet ind igen. Han var død der, og han blev lagt ned i en fin æske.

  • #18   14. nov 2014 Sovemedicin ikke dovendidrikke!

  • #19   14. nov 2014 Skøre stavekontrol!!!

    Tak for svar smiley Hvad sagde han til at få bedøvelsen? Jeg fik nemlig engang aflivet en kanin, der sprællede som bare pokker, da den fik sprøjten. Så jeg tænker om det er en normal reaktion på bedøvelsen eller om de havde sprunget bedøvelsen over. Jeg har tit tænkt på det sidste, for det var en rigtig grim oplevelse smiley og den har jeg ikke lyst til at genopleve med vores små putter smiley


  • #20   14. nov 2014 Godt at høre, at det hele forløb nogenlunde stille og roligt. Den dag kommer jo desværre bare, at de små pus ikke er her længere. Og bare godt at I sørgede for, at marsvinet kom godt afsted.

  • #21   14. nov 2014 Jette N: Jeg fik forklaret ALT, og Dyrelægen Pia Vaaben er FANTASTISK! Hun ejer Birkerød dyreklinik. Hun fortalte at grunden til bedøvelse var, at sovemedicinen sveg som bare f*anden, og det ville være dyremishandling at skippe bedøvelsen. De falder jo i en dyb 'søvn', eller ligesom om de er på stærke stoffer, så de mærker næsten ikke medicinen. Alberts ( mit marsvin) bedøvelse fik han i baglåret, og han skreg lige da han fik det, og så var han ellers normal. Han snakkede, og jeg sad og nussede ham. Syntes at din kanins reaktion lyder forfærdelig!! smiley !!!! Hvilken dyreklinik var det?? H or lang tid varede det??? Deres hjerte stopper nemlig med at slå ret hurtigt.

  • #22   15. nov 2014 Det var en dyreklinik i Slagelse, men det er mange år siden nu. De fortalte godtnok, at de ville bedøve ham først. Men hans reaktion får mig til at tvivle smiley Også fordi jeg kun så, at han fik denne ene sprøjte. Men det kan jo selvfølgelig godt have været bedøvelsen, han fik der.
    Jeg må se, når den dag kommer, om jeg skal være et andet sted, mens bedøvelsen bliver givet... Så kan jeg nøjes med at være der, når hun sover ind.

    Tusind tak, for at du vil svare mig.


  • #23   15. nov 2014 Det skal forresten lige siges, at jeg ikke fik ham med hjem, så jeg ved ikke, om han fik en sprøjte mere...

  • #24   15. nov 2014 Jeg valgte at tage Albert med hjem, da min morfars have er min personlige 'dyrekirkegård'. Der er de fleste af mine dyr begravet.

  • #25   17. nov 2014 Sidste gang vi fik aflivet mus skete det ved at de først blev bedøvet (de fik en maske beregnet på hunde rundt om sig da de jo er så små) og da de så sov fik de sprøjten.

  • #26   17. nov 2014 Det lyder som en god måde at aflive på, også selvom aflivning på ingen måde er rar, findes der 'rare' metoder, forstår du? Det gør mig ondt med din mus smiley Døde dyr er ikke det bedste, men vi burde jo vide, at når vi køber et dyr, køber vi glæder, og vi køber også sorg..... Bare tænk på, at der ofte er fleste gode. smiley

  • #27   17. nov 2014 OBS! Albert er IKKE død på det der billed, han sover bare!!! OBS

  • #28   17. nov 2014 Fik aflivet 4 kaniner i sidste måned, da de havde tandfejl.. smiley

  • #29   17. nov 2014 EJ!!!! smiley PUHA!!!
    Gud, hvor det lyder forfærdeligt! Hvor fik i dem aflivet henne?


  • #30   17. nov 2014 Avleren jeg købte dem af, hentede dem igen.. smiley
    Det var hårdt, men de havde det virkelig ikke godt..


  • #31   18. nov 2014 Det var det rigtige så..... Jeg får også altid at vide, at jeg skal huske de gode minder, men så syns jeg, at jeg bliver i dårligt humør, fordi at jeg vil savne de gode. Men efter noget tid, hvor 'sårene' er helet lidt, er det en god måde, at tænke på.

  • #32   18. nov 2014 vi stod også i den samme situation sidste år, min datter på 9 marsvin mille, hun var gammel og lægerne kunne ikke hjælpe hende. min datter elskede hende og ville hellere have hende hos sig til det sidste end at aflive hende. Vi købte to nye baby marsvine til hende, så hun kunne få lidt selvskab på sine sidste dage. og fra hun begyndte at miste hår og vi mærkede en knude inden i hende til hun dødede gik der ca 9 måneder. hun var 6 år gammel.
    Ved ikke om vi skulle have gjort det anderledes, tror det måske nok , vi har nu 4 marsvine, så vi komme nok ud for en døds situation igen... og det bliver svært hver gang. man kan tydelig se at de elsker når man snakker med dem i deres svære tid, og man mærker følelserne udenpå.


    profilbillede
  • #33   18. nov 2014 Nej hvor er den sød!! Har selv købt en han, til min ensomme han, som blev efterladt derhjemme. Farverne og mønster minder ret meget, om den du har der. Han hedder Soñador. Her er endnu et billed af Albert.

    profilbillede
  • #34   19. nov 2014 smuk, vi mangler lige en han til at lave lidt unger på den ene... din ville være flot..
    men desværre bor du ikke lige i Kolding vel.... ses smiley


  • #35   19. nov 2014 Bor i Allerød. Men mange tak. Og hvilken han mente du?

Kommentér på:
Aflivning? Ej hvor er det svært!!

Annonce