{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.154 visninger | Oprettet:

Sofie F
Sofie F
Tilmeldt:
30. okt 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Kanin mister pels - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg har to hunkaniner som jeg fik for ca. 2 måneder siden. De er søskende og er ca. 4-5 måneder gamle. De går i samme bur.

Men den ene er den sidste uge begyndt at miste pels på ryggen. (Se evt. billede) Først var det ikke så meget og det lignede det blev bedre. Nu er det desværre blevet rigtig slemt. Er der nogle af jer som ved hvad kan det være og har nogle råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin mister pels - hjælp
  • #2   30. okt 2014 Det kan være flere ting.
    Søsteren der plukker hende, for dominans (kaniner skal ikke gå sammen medmindre de er neutraliseret, og har rigtig meget plads)
    Det kan være utøj i pelsen, så skal kaninen i behandling.
    Og det kan være fordi hun er ved at skifte til vinterpels.


  • #3   31. okt 2014 Enig med Susse smiley

    - Du skal lige være obs på at der ikke er hvide flager på hendes hud, for så kan det nemlig være pelsmider, og det skal behandles, da det bestemt ikke er rart for kaninen. smiley


  • #4   31. okt 2014 En kanin må ikke se sådan ud under fæld, der skal være fin pels under den, der falder af. Jeg tror bestemt på, at det er den anden kanin, som plukker pelsen af hende. Du bør nok overveje om dine burforhold er helt optimale for to kaniner som sandsynligvis er kønsmodne nu og ved at blive bevidste om territorie og drift. Hvis du ikke kan tilbyde kaninerne et stort område (ikke vare 2 kvm eller sådan noget) hvor de begge kan være og gerne hvor de også neutraliseres, så bør du nok skaffe et bur mere, så de har hver deres og ikke behøver at dominere hinanden. Tjek gerne kaninerne forneden begge to, - kaniner der går sammen kan være meget slemme mod hinanden og det ses derfor ofte at deres kønsorganer er blevet "bidt i stykker".

  • #5   4. nov 2014 Mine kaniner så præcis sådan ud, dengang de havde pelsmider. Vil bestemt anbefale en tur til doktor dyr. Desuden kan de godt finde på at plukke sig pga. pelsmiderne smiley

  • Sofie F
    Sofie F Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   15. nov 2014 Hej alle sammen. Undskyld det sene svar og tusind tak for hjælpen. smiley

    Jeg tog til dyrlægen med dem med det samme, da jeg blev rigtig nervøs. Det viste sig at være pelsmider + de har fået en stor løbegård med masser af plads, så de begge har plads. smiley


Kommentér på:
Kanin mister pels - hjælp

Annonce