{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Hø mider/tisser blod {{forumTopicSubject}}

Hej!
Mit marsvin, Nanna, har i den seneste tid tisset, hvad jeg tror, er urin med blod i. Det er dog mere orange end rødt, og i starten troede jeg det skyldtes peberfrugt og gulerødder, men i den seneste tid har hun kun fået mælkebøtter og icebaerg salat.
Derudover har jeg hende også mistænkt for at have hø mider - I hvert fald har hun en masse små prikker ved hendes skalle og ned langs ryggen, som jeg har en idé om må være enten æg, ekskrementer etc. og blandt dem er der små luse-lignende insekter der kravler rundt. Hvis man sætter hende på bordet kan man tydeligt se, hvordan nogle af dem falder af.
Foruden dette spiser Nanna rigeligt, men tisser også utrolig meget og det lugter forfærdeligt allerede efter 1-2 dage. Hun er meget mager og benet, men hun er også ved at være meget gammel, så tror ikke det har noget med det første nævnte at gøre.

Selvfølgelig har jeg gjort lidt research på emnet - Jeg læste flere steder at hverken hø mider, eller det faktum hendes tis er orange/rødt skulle være farligt, men ganske almindeligt.
Alligevel er jeg bekymret for, at det skulle være noget mere alvorligt, så jeg vil rigtig gerne høre, om der er nogle herinde der har siddet i lignende situationer eller har en konkret idé om, hvad hendes tis kan skyldes, eller om det er hø mider hun har i pelsen?

Under alle omstændigheder tager jeg hende nok med til dyrlægen først i næste uge. Jeg vil ikke risikere, der sker hende noget.

Tak på forhånd!
Knus Anne


Kommentarer på:  Hø mider/tisser blod
Kommentér på:
Hø mider/tisser blod

Annonce