{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Anne H
Anne H
Tilmeldt:
22. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjæælp til jordegern {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har lige fået et jordegern, som jeg købte af en (udadtil) meget sød familie. Alvin er 2,5 år og fik ham sammen med et kæmpe bur og hvad der ellers hørte til.
Jeg fik ham hjem i søndags, men har ikke set ham.
Kan se han har været ude, da jeg var til eksamen og spise det jeg havde givet ham.
Igår da jeg var hjemme hele dagen, var han på et tidspunkt lige ude og kigge ud af boksen (kun med hovedet), men da han så mig stå og snakke stille og rolig til ham, stivnede han og til sidst kravlede ind i kassen igen.
Har åbnet kassen til ham 1 gang, for at se om der var liv i ham stadigvæk. - Det må man vel egentlig ikke, vel?
Ved godt han lige skal vænne sig til nye lugte og stemmer, men er godt nok nervøs for ham. Om han er okay og om han laver afføring inde i hans kasse osv.
Han er gået i vinterhi sagde familien og derfor kun ude få timer.
Men han kommer ikke ud , i hvert fald ikke når jeg er hjemme.
Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre og hvor lang tid jeg skal vente før jeg måske kan samarbejde med ham?

Håber i kan hjælpe mig, til at blive venner med Alvin smiley

Vh. Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæælp til jordegern
  • #1   23. okt 2014 Han er helt sikkert ikke tryk, og muligvis,har han aldrig været særlig håndtam(har de sagt noget om det?)

    Og ja, så går nogle i vinterhi og nogle bliver mere gnavne når det sker, så længe du kan se han spiser, så har han det sikkert fint, angående han s afføring, så er det altså utroligt småt, og kan godt være svært at "opdage".

    Han lyder i mine øre til at opfører sig som et naturligt egern, han er bare ikke særlig tryk, og samtidig med at han er på vej i vinterhi, ja så vil han gemme sig for dig, og sove meget.



  • Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   23. okt 2014 Har samme problem, købte Chap i Lørdags, forhandleren sagde hun var tam men siden jeg fik hende har hun ikke været ude..
    Jeg kan se igennem min hoveddør inden jeg lukker mig ind at hun ligger oppe på sin redekasse men ligeså snart jeg åbner døren suser hun ind og gemmer sig..
    Tror bare hun skal vende sig til de nye omgivelser, det var også hvad dyreforhandleren sagde..
    Har læst mange steder at man skal bruge sult/belønning metoden, så nu har jeg prøvet og tage hendes mad og se om hun vil komme ud når hun er sulten og derved spise af min hånd og se det som en god ting istedet for en skidt ting, men hvis ikke hun er kommet ud inden imorgen får hun maden igen og så må jeg håbe hun kommer ud af sig selv på et tidspunkt..

    Held og lykke håber det går for dig. smiley


  • #3   23. okt 2014 Ja det kan sagtens tage lang tid for dem at vænne sig til et nyt sted, jeg vil dog personligt aldrig fjerne deres mad, slet ikke på denne tid af året, mange af dem gemmer forråd nu, og tænker det vil stresse dem unødvendigt meget at de ikke har noget mad at gemme smiley

    Noget der har virket ved de unger jeg har haft, som har været tilbageholdende, har været at finde noget de godt kan li, fx fårekyllinger, og så fodre med dem evt fra en pincet først, og så senere med hånden.


  • Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   23. okt 2014 Mange tak for det hutige svar, tror jeg stiller maden ind igen så. smiley

  • Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   23. okt 2014 Tal for jeres svar .. Vi har arbejdet med ham de sidste 2 dage og han er ved at vænne sig til os .. Men vi brugte også sult/godbid metoden og den hjalp virkelig meget samtidig med at vi pressede ham lidt til at være ude ved at tage kassen væk fra ham så han ikke bare kunne smutte ind .. Har siddet med hånden inde i buret hele tiden i dag og han har for første gang siddet på hånden og spist .. Er en glad ejer smiley

  • Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   24. okt 2014 Hvordan fik i kassen væk når han lå inde i Den??? smiley

  • Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   24. okt 2014 Åbnede kassen ind til ham og så hoppede han selv ud smiley men det tager laaaang tid for at jeg må nærme mig ham , men til sidst kommer han næsten selv ...
    Glæder mig til den vinterhiet er overstået, så der er list mere energi i ham smiley


  • Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   24. okt 2014 Hmm, har lige prøvet forsigtigt og åbne kassen, hun gik fuldstændig i panik og susede rundt i buret og sagde pibbe lyde og så fløj hun direkte tilbage i kassen.. smiley
    Tror ikke der er andet og gøre end og vente på hun selv har lyst til og komme ud..


  • Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   24. okt 2014 Hold da op en reaktion ..
    Ja så er det ikke det rigtige for din .. - desværre smiley


Kommentér på:
Hjæælp til jordegern

Annonce