{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Kanin og lån af kats transportbur {{forumTopicSubject}}

Ja, vi står og skal have vores kanin til dyrlæge her på torsdag, og har derfor lånt sådan et transportbur af noget som har en kat, da vi ikke selv ejer en.
Vi troede egentlig det ville være stille og roligt. Men lige da den kom indenfor døren og blev sat på gulvet, så vores kanin lige kunne lære at kende buret ved at hoppe rundt om det osv., så blev hun, ja, ret bange lader det til.
Hun var henne at snuse en gang, og så for hun ellers tilbage på hendes vanlige plads, og så begyndte hun ellers at stampe som hun aldrig har gjort det før. Og har gjort det i snart 10 min nu smiley

Kan det virkelig passe, at hun har kunnet lugte, at det er et kattebur, og simpelthen tror, at det er lig med fare, eller...?

Det virker i hvert fald meget underligt lige nu.


På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og lån af kats transportbur
  • #1   21. okt 2014 Ja hendes reaktion skyldes helt sikkert hun kan lugte katten. Og kattens lugt er = rovdyr.

    Og rovdyr er som bekendt ikke en ven af kaniner. Så hende reaktion er helt naturlig.

    Hvis jeg var jer, ville jeg glemme alt om at bruge kassen, da det vil være meget skræmmende for hende at blive lukket inde i et rum der lugter langt væk af hendes "værste mareridt"

    Jeg vil derimod finde en pap kasse og lave nogle luft huller i. Brug evt et håndklæde i bunden så hun kan stå fast i den. Og er der ikke "top" på så den kan lukkes, kan et håndklæde over også bruges.


  • #2   21. okt 2014 Ja okay.
    Det er nok det vi bliver nødt til så smiley

    Takker for hjælpen.


  • #3   21. okt 2014 Var så lidt smiley

  • #4   22. okt 2014 Jeg ville ikke turde at transportere en kanin i en papkasse. Tænk hvis bunden gik i stykker eller noget. I kan vaske transportkassen godt med rodalon. Og læg så noget der lugter af jer ind i kassen (men som gerne må bides i). Evt. et gammelt håndklæde, du har sovet med eller noget i den stil.
    Min belgiske kæmpe bliver transporteret i en hunde-transportkasse, som jeg har fået. Han er da ikke død af skræk endnu smiley


  • #5   22. okt 2014 Vask kassen grundigt med Rodalon. Det tager lugten og desinficerer kaqssen.
    Kan købes i de fleste større dagligvareforretninger.


Kommentér på:
Kanin og lån af kats transportbur

Annonce