{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Katrine
Katrine
Tilmeldt:
14. apr 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Syg kanin hjælp! {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg står nu med en syg kanin, da den har et dårligt immunforsvar(fik først mælk efter tolv timer da hans mor døde)

han har nu fået lungebetændelse, og er i behandling, med medicin.
Han står ude, buret er dækket ind i plast, og han har massere af halm.
vi vil bare gerne have at han bliver rask igen, da det er tredje gang at han bliver syg på under to år smiley

hvad kan man gøre for at han har det varmt nok? kunne man sætte en griselampe op i buret? kom gerne med en masse ideer.

håber på hurtigt svar. tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg kanin hjælp!
  • #1   20. okt 2014 Ja det vil jeg tro du uden tvivl godt kunne smiley men jeg ville tro en hønse/kyllinge varmelampe er bedre da den ikke er så stor og kaninen ikke brænder sig smiley

  • #2   20. okt 2014 Hvad betyder det at buret er dækket i plastik? Selvom han ikke skal være våd eller have træk, så skal han jo kunne få vejret. Hvis der er for stillestående luft, bliver mere syg.

    Ideen med udekaniner er jo bl.a. at de skal sætte vinterpels. Hvis i varmer for meget op, sætter han ikke ordentlig pels, og bliver ved med at være syg.

    Har I fået undersøgt lungerne? Det kan jo være det er noget kronisk, hvis det hele tiden er lungerne det sidder på. Jeg har f.eks. haft en chinchilla med kronisk bronkitis.

    Hvor tæt er buret på jorden? Her tænker jeg om det er hjemmelavet og evt. står direkte på jorden, for så kan det også være et problem.

    Overvej desuden at se på det foder han får. Hvis han har et nedsat immunsystem er det alfa og omega at han dækkes ordentligt ind mht. vitaminer og mineraler gennem kosten.


  • #3   20. okt 2014 Jeg vilel tage den ind.. Den kan tydeligvis ikke holde til det kolde våde vejr..

    Hvad siger dyrlægen?


Kommentér på:
Syg kanin hjælp!

Annonce