{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

sara B
sara B
Tilmeldt:
14. sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Skal hun have selvskab? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skrev for noget tid siden om min agrresive han kanin. Jeg valgte at få ham kastreret og dyrlæge fandt så ud af at han var en hun smiley
Hun er stadig lidt agrresiv i buret, men de fleste gange nyder hun når jeg kæler med hende. Jeg tager hende ikke op når jeg kæler med hende. Jeg tager hende kun op når jeg skal gøre buret rent. Der holder min mor hende som regel. Hun opfører sig okay, men begynder efter lidt tid at bide i tøjet. Hvorfor gør hun det?
Min dyrlæge har foreslået at hun skal have selvskab af en kastreret hankanin, men jeg har læst nogen steder at det ikke er godt da de er koloni dyr og derfor skal have meget plads hvis det skal gå og det har jeg ikke.
Nogen gode ideer til hvordan jeg kan gøre hende gladere?
Og ideer til hvordan man for hende til at lade være med at bide?

Ville det hjælpe hvis hun fik lov til at få unger eller er det dumt?
Hvad kan jeg gøre for hende? alle ideer MEGET velkomne!
Hilsen Sara og Stampe(hun beholder navnet selvom hun ikke er en han alligevel smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal hun have selvskab?
  • sara B
    sara B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #1   11. okt 2014 Ville det hjælpe med et støre bur? Jeg har set et fedt et i to etager i maxizoo

  • #3   12. okt 2014 Det var da en ikke særlig kompetent vurdering fra din dyrlæge af... Man sætter da ikke en anden kanin ind til en i forvejen agressiv kanin (O_o)

  • sara B
    sara B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   12. okt 2014 hun blev ikke stereliseret fordi det kostede dobbelt så meget så det skulle jeg lige have råd til først smiley
    vil hun blive mindre teritoriel hvis hun bliver stereliseret?
    og vil hun holde op med at bide? eller er det bare sådan hun er?


  • #5   12. okt 2014 Hun vil klart blive mindre territorial hvis hun blev neutraliseret. Hun er propfyldt med hormoner, som hun ikke kan få bugt med. Hendes instinkt er jo at få unger, hvilket hun ikke kan, siden der ingen hankanin er. De fleste kaniner reagere præcis som din kanin, pga. hormonerne.

    Der er masser af fordele ved at neutralisere, da 80 % af alle hunkaniner får kræft i reproduktionsorganerne inden de er 4 år.


  • #6   12. okt 2014 En neutralisering er aldrig en garanti for at de bliver mindre territoriale.

  • #7   14. okt 2014 Det at hun graver fordi hun bliver holdt er som regel en blanding af kedsomhed og utilfredshed - det er jo ikke sjovt, at blive holdt fast. smiley

Kommentér på:
Skal hun have selvskab?

Annonce