{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Fårekyllinge-lyd, marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Jeg har i noget tid undret mig over en mærkelig lyd, som mine marsvin sagde, og efter en søgning i forum fandt jeg et gammel emne med en optagelse + link til den her side:
(link fjernet)

Det er helt sikkert den lyd de siger, og det passer også med at det er om natten. En sjælden gang imellem sent om aftenen, men ellers mest mellem kl. 3 og 5 - hvilket er vildt irriterende, når jeg først står op kl. 6, men lyden er høj og umulig at ignorere smiley

Nu er det så jeg tænker, siden det står beskrevet som en sjælden lyd der betyder fare, at det er lidt mystisk mine marsvin siger det så ofte? Jeg har for ikke længe siden fået to unge hunner, som går sammen med en hun på ca. 1 år, og de er alle nogle virkelig nysgerrige, venlige og opmærksomme marsvin, så har svært ved at forestille mig dem som bange/stressede, for der skal ellers virkelig meget til at skræmme dem, og om natten er der stille. Jeg forsøger tit at få dem til at tie stille ved at gå derhen, give godbidder, sige en lyd eller lignende, men det er ikke særlig effektivt (og nogle gange er jeg ved at blive idiot at alt den larm om natten smiley )

Jeg har haft marsvin før, men de har ikke én eneste gang sagt denne lyd. Er der nogle af jer, der har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fårekyllinge-lyd, marsvin
  • #1   11. okt 2014 Ja. Mine svin gør det ofte. Især på tidspunktet 3 - 5. Vildt træls smiley og de sidder med et tomt udtryk i øjnene.
    Jeg ved dog ikke hvad det betyder


  • #2   11. okt 2014 Ej hvor sjovt, at dine marsvin også gør det mellem 3 og 5.
    Har læst en hel masse om det i dag, og umiddelbart er der rigtig mange der mener at det er fare, vilde marsvin gør det for at advare flokken, men syntes stadigvæk det er mystisk at tamme marsvin så kun gør det om natten, der er jo flere "farlige" lyde/aktiviteter om dagen..?
    Jeg forsøgte at afspille den lyd jeg har optaget for dem i dag, og ligesom andre skriver, så fryser de totalt og rører sig ikke ud af flækken, så det er helt sikkert ikke en positiv lyd for dem i hvert fald (ellers brummer de ved andre lyde)

    Det er virkelig underligt! Især fordi mine har et kæmpe bur og bliver aktiveret med bla. indretning i forskellige højder, gnavegrene, mad der fx. bliver pakket ind så de skal arbejde for det, og jeg syntes også de tre er en meget harmonisk flok, så det burde ikke være fordi de keder sig og ikke trives, men en eller anden grund må der jo være - og vil gerne finde den, for må indrømme at jeg er pææænt træt af at blive vækket flere gange om natten og holdt vågen, hvis jeg ved jeg skal op om ganske få timer og har en skoledag fra 8-17, så når man at blive en lille smule træls i skralden smiley


  • #3   11. okt 2014 Haha. Ja jeg kan godt forstå dig smiley
    Jeg plejer bare at tænde lyset og lave nogle lyde. Så sker det måske 1 eller 2 gange mere hvor jeg gør det samme og så er der ro smiley ellers får de en gulerod at spise i stedet smiley


  • #4   13. okt 2014 Jeg har endnu ikke oplevet det med vores marsvin. Måske fordi vi er på hver sin etage, når vi sover. Min svigermor sagde, at hun ikke havde kunnet sove for deres larm om natten, da de blev passet hos dem, mens vi var på sommerferie. Det kunne være, at jeg skulle prøve at afspille lydklippene for hende for at se, om det er "fårekyllingelyden", de har lavet smiley

Kommentér på:
Fårekyllinge-lyd, marsvin

Annonce